Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even weer wat anders, iemand al bezig met een verzekering. Vulde zojuist op Independer.nl de Model S in (ze kennen hem) en kom op een premie van zo'n € 170 / maand (dus zo'n € 2.000 per jaar). Iemand nog iets gehoord van een collectieve verzekering via Tesla. Volgens mij als je zakelijk wilt verzekeren dan kan dat ook niet bij iedere maatschappij
Check deze maar ff http://www.teslainsurance.nl/ vasteprijs EUR 750,- ex btw/jr. Onafhankelijk van uitvoering, opties en schadevrije jaren.
 
Ik dacht eerder dat hij bedoelde dan een cashflow probleem te hebben gezien er zoveel kapitaal op zee zit (~ 50$ miljoen); voor toch een aantal weken. Met het extra kapitaal dat ze nu opgehaald hebben zitten ze weer veilig.

Ok,
Kapitaalbeslag/cashflow, volgens mij denken we dan hetzelfde.
Ik denk wel dat die nieuwe aandelenuitgifte vooral bedoeld was om de DOE lening af te betalen.
Dat geeft Tesla een stuk meer bewegingsvrijheid (minder regulering) en goede PR!
 
de MIA en VAMIL zijn van toepassing, de panelen vallen onder dezelfde bedrijfscode als de auto (systeem om de auto op te laden)

Zonder de tesla was dit niet mogelijk

Wij hebben de auto onder MIA VAMIL. F 5070 aangevraagd en de laad infrastructuur onder F 2041. MIA voordeel 36% dus netto ca 9% naast Vamil.
Zonnepanelen zou ik normaliter onder EIA code 251102 netto voordeel bedraagt (bij BV, 25%VPB regime) ca 10,8%.

Alleen kan je bij de EIA geen VAMIL op de zonnepanelen scoren. Dit houdt in dat de zonnepanelen bij out-of-pocket kosten bij de MIA/VAMIL inderdaad meer opleveren qua fiscaal/liquiditeitsvoordeel. goeie tip, dankjewel Wassenberg.
Wat bedoel je met "bedrijfscode"?
 
Ik dacht dat zonnepalen niet onder de MIA mochten, tenzij ze geen onderdeel uitmaakten van de elektrische installatie, of zoiets.
FF checken
Kan die beperking niet meer terugvinden. Vind alleen maar bevestiging nu dat het kan :smile:
Ik zie onder de code F 2041 in de MIA-lijst van agentschap, daar staat wel "gewijzigd" achter. Goede wijziging (tenzij ik er voorheen ook al naast zat, maar dat maakt niet meer uit).

Woh, 86 panelen. Dacht ik met met 36 te gaan uitpakken.
Wacht eens even.... daar komt een supercharger !!
Mag ik het adres, krijg je paneel nr. 87 van mij :wink:
 
Wij hebben de auto onder MIA VAMIL. F 5070 aangevraagd en de laad infrastructuur onder F 2041. MIA voordeel 36% dus netto ca 9% naast Vamil.
Zonnepanelen zou ik normaliter onder EIA code 251102 netto voordeel bedraagt (bij BV, 25%VPB regime) ca 10,8%.

Alleen kan je bij de EIA geen VAMIL op de zonnepanelen scoren. Dit houdt in dat de zonnepanelen bij out-of-pocket kosten bij de MIA/VAMIL inderdaad meer opleveren qua fiscaal/liquiditeitsvoordeel. goeie tip, dankjewel Wassenberg.
Wat bedoel je met "bedrijfscode"?

Dit is een code die gebruikt word om de soort investering aan te vragen, maar bedrijfcode is niet de juist naam, moet zijn bedrijfsmiddelen code
 
Ik kreeg vandaag bevestiging van agentschap nl dat ze hebben besloten mijn aanvraag niet te controleren.
Na al die Tesla-aanvragen hebben die ambtenaren kennelijk nog steeds niet in de gaten wat voor auto dit is.
Als ik daar werkte (kon ik me dus geen model S veroorloven), zou ik stuk voor stuk de aanvragen ter plaatse gaan controleren.
Sorry meneer, de auto moet even mee voor inspectie. Het kan een weekje duren.
 
Hmmm....dat lijkt in strijd met de berichtgeving tot nu toe dat de Belgen weliswaar later zouden kunnen finaliseren, maar dat het geen invloed zou hebben op de leveringsdatum. Als jij besteld hebt in 2011 heb je een veel lager P-nummer dan ik (ik heb besteld in juli 2012) en zou je eerder geleverd moeten krijgen. Toch kreeg ik na mijn finalisation een verwachte levering van sep-okt door...en dat is dus vreemd.
Tot nu toe spreekt iedereen de hoop uit dat er misschien stiekem eerder geleverd gaat worden, maar schuift de levering nu dan toch een beetje door naar achteren?


Ik wil even terugkomen op eerdere posts (rond 2500, het gaat snel...); in verband met onze late delivery-window.
Ik had toen een mail gestuurd naar Tesla, waarin ik mijn bezorgdheid had geuit over het feit dat de Belgen achteruit waren geschoven vanwege de problemen met de BelgischeEntiteit.

In eerste instantie was er een weinig zeggend mailtje gekomen (You are number 1422, so we first have to deliver 500 sigs + 1421 P's), waarop ik uiteraard gereageerd heb dat ik me daar perfect kon in vinden; maar dat de realiteit (voorgaand op de Windows) anders was.

Daar is nu vandaag een antwoord op gekomen, dat verontrustend is :
"I understand your concern and I ran a report on this matter to be able to give you more accurate information on your request.
(...)

Tesla did not push any deliveries back in Belgium. All our customers have more or less the same window for delivery in line with the combination of sequence number( yours is 1422) and when the customer finally book his Model S. This combination might be the reason why there are slightly different windows.

EDIT : nieuwe mail, 2 dagen later :

the delay in invitation was a process issue from our side, but like to mentioned this should not have any influence on the delivery date.
That is why we will calculate this later invite into the production scheduling process, so that you do not have a delay or a disadvantage.
 
Last edited:
ikzelf heb Tesla hierover reeds twee keer aangesproken.
Gert-Jan tijdens de testritten in Brussel: hij zei dat het één van zijn taken was om de leveringen en volgorde in goede banen te leiden en dat alles in orde ging komen.
enkele dagen later, na mijn finalizatie en het verkrijgen van de Okt- Nov delivery window heb ik nog een mail gestuurd naar Tesla UK. daags nadien een telefoontje gekregen om me nogmaals te vertellen dat de window automatisch door een computer programma gegenereerd wordt, maar dat alles in orde komt en dat het nu nog moeilijk in te schatten is hoe vlot Tilburg alles kan verwerken.
ik heb hem aangeraden om het computer programma toch een te laten nazien, want dat toevallig alle Belgen later zaten.

uiteindelijk zeggen en doen ze toch wat ze willen.
ik wil wel mee op de kar springen maar de kar niet gaan trekken. ik wil niet aanzien worden als de oude zagevent.:wink:

- - - Updated - - -

Voor de Belgen:
heeft er al iemand een bevestiging gekregen van "Agentschap Ondernemen", naar aanleiding van de subsidies.

want hoe gaat het nu verder? moet je zelf op een gegeven moment naar uw geld gaan vragen?
 
hoe lang duurt het vooraleer de voorschotfactuur verschijn in "my Tesla"?

momenteel staat dit er nog steeds:
Your invoices are being prepared and will be available soon.

- - - Updated - - -

Maar jij hebt wel contacten binnen de hoogste regionen bij Tesla, die heb ik niet...
Anders moet je mij de contactgegevens even PM-en.

ik weet Elon zijn nummer niet, hij beld altijd zelf naar me.
 
Ik las dat ze in noorwegen aan het factuurnummer zien hoeveel bestellingen er in het land zijn (>1000). Zou dat in nl ook werken? Factuurnr van mijn aanbetaling eindigt met veel 0-en en dan 283.
Ik heb geloof ik 255 op het eind.

Het valt me eigenlijk een beetje tegen, de aanloop hier in Europa. Zo'n 4000/4500 reserveringen so far, en het lijkt af te nemen. Sommige Europese landen (Noorwegen, Nederland) hebben mega interessante subsidie voordelen, en dan toch zijn er maar zo'n 300 verkocht hier (als die volgnummers kloppen op de facturen). Het moet wel wat gaan aantrekken. Ook in de US zijn de wachttijden naar een maand/6 weken. Als het meer opdroogt, dan gaat die TSLA koers omlaag vallen. Maar serieus: een auto van bijna een ton, hoe groot is die markt in Nederland...?ik had het nooit gedaan als ik niet eens gerekend had, maar dat deed ik pas maanden nadat ik van de auto hoorde, omdat ik dacht dat hij echt buiten mijn range lag.
 
Last edited:
tesla aandelen.jpg