Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Is dit de tsunami of hurt voor de shorters, of moet hun grootste pijn nog komen?

Ik weet niet meer waar precies ik dit gelezen had, maar er stonden meer short-contracten open dan er reëel vrij verhandelbare aandelen waren.
(er vanuit gaande dat stakeholders als Elon, Daimler etc hun aandelen niet verkopen).

De hedge-funds zijn nu mogelijk hun posities aan het sluiten; nu blijkt dat Tesla géén ééndagsvlieg is.
Later eens opzoeken hoeveel shortcontracten er nog zijn.
 
Ja, ben het ook aan het volgen? vandaag +31%!!!
'K ben van plan om één dezer dagen ook op de kar te springen. ik weet het, ik heb al veel aan mijn neus laten voorbij gaan , maar denk dat de grote "BOOM" nog moet komen.
Aha; nu snap ik waarom je geen finalize-button hebt.
De volgorde is namelijk:
1) model S reserveren
2) stock tesla kopen
..... lang wachten.....
3) model S finalizen
..... nog ff wachten.....
4) (optioneel) deel stock verkopen om je S te betalen
5) model S rijden en slapend verder rijk worden
Stap 3) mag niet voor stap 2)
 
Aha; nu snap ik waarom je geen finalize-button hebt.
De volgorde is namelijk:
1) model S reserveren
2) stock tesla kopen
..... lang wachten.....
3) model S finalizen
..... nog ff wachten.....
4) (optioneel) deel stock verkopen om je S te betalen
5) model S rijden en slapend verder rijk worden
Stap 3) mag niet voor stap 2)
ha, zo!
bedankt voor de tip .
ik zal mijn best doen om er nog iets van te maken!:wink:
 
Last edited:
Zo, vandaag eindelijk een testrit gemaakt na deze eerder te hebben moeten afzeggen! Dit was ook de eerste keer dat ik de MS in het echt zag. Het viel niet tegen, vormgeving ziet er zeer mooi uit (zelfs in het wit) en ook de prestaties zijn indrukwekkend. De keuze is nu gemaakt: het wordt een performance, zwart, beige interieur, carbon inleg, tech pakket, upgrade stereo, 21 inch velgen (zilverkleurig, niet de zwarte) en de derde zitrij. Geen tweede lader, ik zie daar de meerwaarde niet van in in mijn situatie.

En het beste nieuws: met mijn reserveringsnummer ziet het er naar uit dat de auto in september zal worden geleverd! Vanaf dat moment zijn onze beide dagelijkse auto's elektrisch (maar hebben wij nog wel ice's om op zondag te ervaren "hoe het vroeger was").

Ik kan niet wachten tot september...

Met vriendelijke groet,

Daniel
 
Hier nog steeds geen teken van leven van Tesla... :crying:
Zal mail met vraag om bestelling nog voor deze maand zijn?
:confused:

ze stellen ons geduld inderdaad sterk op proef. Als je dan merk dat men de 3000 al voorbij is.
De gaten in de lijst zijn Belgen, of mensen die de lijst niet kennen/aanvullen. (ook de Oostenrijkers lijken bijgebeend).

Op basis van mijn plaats in de lijst hoop ik nog steeds op levering sep-okt. Maar dan zal het snel moeten gaan.
 
Ik begrijp dat het wachten niet prettig is, zeker als je ziet dat mensen met een veel hoger nummer al hebben mogen finalisen. Maar het is wel belangrijk om niet het perspectief te verliezen. De productie van Europese Signatures begint, als we Tesla moeten geloven, in juni en die van de gewone productieauto's pas in juli of augustus, waarbij de Noren waarschijnlijk nog wat voorrang krijgen. Dus als je begin of midden mei nog niet hebt kunnen finalisen is er toch helemaal nog niets aan de hand? Zeker niet als je een reservering hebt voor een gewone productieauto waarvan de bouw op z'n vroegst over twee of drie maanden moet beginnen. Het lijkt me behoorlijk voorbarig om dan Elon te gaan mailen of andere acties te ondernemen. Waarbij ik heel goed snap dat het frustrerend is om steeds maar tegen een leeg Postvak IN te moeten aankijken.
 
Ik begrijp dat het wachten niet prettig is, zeker als je ziet dat mensen met een veel hoger nummer al hebben mogen finalisen. Maar het is wel belangrijk om niet het perspectief te verliezen. De productie van Europese Signatures begint, als we Tesla moeten geloven, in juni en die van de gewone productieauto's pas in juli of augustus, waarbij de Noren waarschijnlijk nog wat voorrang krijgen. Dus als je begin of midden mei nog niet hebt kunnen finalisen is er toch helemaal nog niets aan de hand? Zeker niet als je een reservering hebt voor een gewone productieauto waarvan de bouw op z'n vroegst over twee of drie maanden moet beginnen. Het lijkt me behoorlijk voorbarig om dan Elon te gaan mailen of andere acties te ondernemen. Waarbij ik heel goed snap dat het frustrerend is om steeds maar tegen een leeg Postvak IN te moeten aankijken.

Transport per zeeschip van Californië naar Rotterdam duurt ongeveer 45 dagen. Daarop nog transport naar en van de havens. Assemblage in Tilburg.

Tel dus maar een kleine drie maanden tussen productie en levering.
Maw : veel tijd blijft er niet over als de levering sep/okt. zou zijn.
 
R_S_F..... Klopt allemaal wel... en 'k ben niet radeloos hoor...
't is alleen niet leuk (zoals al vele malen aangehaald hier) dat we alles moeten lezen via forums e.d. en van Tesla amper of zelfs niets officieels krijgen...
En dan nog eens achteruitgestelde (domme-) Belg moeten zijn...

Telsa is voor mij al 2 jaar zware lessen in loslaten en vertrouwen.. Leuk voor een meditatie cursus!!! :wink:
 
Last edited:
Volgens mij duurt een Liner Container ongeveer 12-14 dagen van New York naar Rotterdam. Ik denk dat ze over land naar New York of een andere east-coast haven gaan (2-3 dagen).
Dus afhankelijk van weer en met name de inklaring (douane) zou ik eerder verwachten dat het transport ongeveer 3 weken gaat duren.
 
Volgens mij duurt een Liner Container ongeveer 12-14 dagen van New York naar Rotterdam. Ik denk dat ze over land naar New York of een andere east-coast haven gaan (2-3 dagen).
Dus afhankelijk van weer en met name de inklaring (douane) zou ik eerder verwachten dat het transport ongeveer 3 weken gaat duren.


FWIW : ik geloof nooit dat ze over land van West naar Oost gaan transporteren, om dan alsnog de boot op te gaan. Transport over land is veel te duur tov zee. Transport zal ook per container gebeuren; wagen hebben immers geen aandrijving (batterij is niet gemonteerd.).
 
Op zoek naar een nieuwe auto, en waarom werd het de tesla model S ?


De contact advertentie die ik had kunnen plaatsen zou ongeveer dit kunnen zijn:


50+ zelfstandige, genietend van het leven en is op zoek naar jou !
Ben jij good looking,met de juiste uitstraling en een beetje ontdeugend ?
Hou je net als ik van reizen,luxe slaapgelegenheden,lekker shoppen etc., maar kun je ook zuinig zijn als dat nodig is ? Lijkt het jou leuk als ik je 's nachts opwind dat je overdag weer vol zit met energie ? Ben je in voor op zijn tijd een ritje met z'n driéén of meer ? En ben je romantisch ? Samen bij sfeerverlichting naar goede muziek luisteren of een ritje langs het strand. Maar kan je
er ook begrip voor opbrengen dat als ik verre reizen moet maken ik jou thuis moet laten, en dat dan misschien met een ander doe ?
Herken jij jezelf in het bovenstaande en ben je nieuwsgierig naar mij ? Laat dan wat van je horen!


De laatste vijftien jaar alleen maar bmw 5 serie en één keer een audi A6 gereden. Als afwisseling wat switchen van sedan naar touring en om gemiddeld de drie jaar een nieuwe uitzoeken.
Is natuurlijk fantastisch maarrre.... zelfs dat kan ook een beetje saai worden!
Rij nu de GT van bmw met de 535d motor , deze is bijna drie jaar en dus tijd voor wat nieuws.
Dus ja wat nu ? Naar aanleiding van mijn advertentie een leuke reactie uit Eindhoven.
Dus op voor een kennismaking en meteen een proefrit !


Verrassing, er zijn er twee ! Een red and a white ! From LA USA ! wow !
Geen brabantse maar real americans met een licht duits accent.
Pfff geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken, gelukkig waren ze goed ingeburgerd en wisten ze al precies hoe die hollanders en belgen goed te stemmen.
Moet ik nog meer vertellen ? Liefde op het eerste gezicht enne samenwonen in okt/ nov als ze er helemaal klaar voor is ! Eerst wat zon in LA om een donker kleurtje te krijgen en nog wat update's van Elon en that's it !!!


Ok een wat serieus verslag dan:


Pro en con van de tesla model S in mijn ogen, en vergelijk model S met mijn huidige 535d gt van bmw.


Look's van de S , lijkt op een mix van de austin martin en jaguar.
Versnellen en vertragen met het acceleratie pedaal is groots.
Het rijden is super , stuurt strak en ligt als een blok op de weg.
Het 17 inch touch scherm bedient alles gemakkelijk en snel
Bagage ruimtes perfect,achterbank kan plat en voorin de frunk oid ook nog ruimte
Comfort over wat slechtere wegen is ook goed , ideaal voor de belgen !


Interieur is ok maar kan wat spannender
Stoelen zijn goed verstelbaar maar kunnen beter
Achterbank meer geschikt voor kinderen dan volwassenen
Overzicht is niet zo goed , stoplicht boven aan de weg !
Wat meer opties of standaart uitrusting zou leuk zijn ( inklapbare, dimmende spiegels ed )


In vergelijk met de tesla wint de beamer het op interieur,opties keuze,comfort stoelen,instap,hoofdruimte en achterin zitten.


In vergelijk met de bmw wint de tesla het op exterieur,comfort bij het rijden,beleving,gadgets,dagelijkse kosten.


Keuze voor de tesla is niet zo moeilijk te verklaren met de financiële voordelen die deze bied ten opzichte van de bmw. Bijtelling none ! Belasting voordeel voor ondernemers.


Maar de grootste verrassing na dit alles is dat ik zelfs zonder deze financiële voordelen waarschijnlijk ook voor de tesla model S had gegaan !!!
 
Op zoek naar een nieuwe auto, en waarom werd het de tesla model S ?

Keuze voor de tesla is niet zo moeilijk te verklaren met de financiële voordelen die deze bied ten opzichte van de bmw. Bijtelling none ! Belasting voordeel voor ondernemers.


Maar de grootste verrassing na dit alles is dat ik zelfs zonder deze financiële voordelen waarschijnlijk ook voor de tesla model S had gegaan !!!

Welkom in de club !

Wat is je res.nummer ?


ter info : kijk ook eens naar
http://goo.gl/mNMMo
en
https://www.zeemaps.com/map?group=295135