Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste EU versies in productie?!Zo interpreteer ik het tenminste :)

Opmerking van iemand nav zijn factory tour May 4th:


Gezien de cold weather option alleen in Europe beschikbaar is momenteel (as far as I know) zou dit betekenen dat 'de eerste' EU versies gefinaliseerd worden. Exciting...
Dank je Jeroens, scherp opgemerkt bij een heel ander topic overigens. Het zou mij niet verbazen als Tesla Motors een maandje zou weten in te lopen op de originele planningen die eerder zijn afgegeven voor levering van de Signatures en deze in juli en augustus op de Nederlandse wegen rijden. Ik heb hierover geen officiële mededeling integendeel en dat verwacht ik ook helemaal niet van Tesla Motors te ontvangen maar wel meerdere signalen ontvangen die hierop duiden. Ik hoop niet dat ik te selectief heb geluisterd of informatie verkeerd heb beoordeeld maar als je de reservering hebt gefinaliseerd wil je ook dat er snel geleverd wordt dat hebben we allemaal, uitzondering daar gelaten. Ik wacht keurig mijn beurt af en reken zelf op eind juli.
 
frank kun je de chickmagnet er nog eens op zetten dan kan ik die effe copieren vind ik wel cool
:smile:
nieuwe optie.jpg
 
Dank je Jeroens, scherp opgemerkt bij een heel ander topic overigens. Het zou mij niet verbazen als Tesla Motors een maandje zou weten in te lopen op de originele planningen die eerder zijn afgegeven voor levering van de Signatures en deze in juli en augustus op de Nederlandse wegen rijden. Ik heb hierover geen officiële mededeling integendeel en dat verwacht ik ook helemaal niet van Tesla Motors te ontvangen maar wel meerdere signalen ontvangen die hierop duiden. Ik hoop niet dat ik te selectief heb geluisterd of informatie verkeerd heb beoordeeld maar als je de reservering hebt gefinaliseerd wil je ook dat er snel geleverd wordt dat hebben we allemaal, uitzondering daar gelaten. Ik wacht keurig mijn beurt af en reken zelf op eind juli.

Volledig gemonteerde wagen is voor Noorwegen. Indien voor EU zouden ze zonder drivetrain en bat zijn... Dus nog niet voor ons.
 
Een volle boot? Heb je wel eens in de haven naar zo'n boot gekeken....daar kan bijna de hele jaar productie van Tesla op.

De eerste productie van 500 Signatures komen in 2 routes deze kant op. Eentje gaat direct naar Noorwegen en daarbij NIET naar het distributiepunt Tilburg. Waarschijnlijk komen deze compleet in het geheel (als auto) van de boot.

Het resterend deel van de 500 Signatures gaat in containers (onderdelen) via Tilburg naar de rest van Europa. De auto's worden dus formeel in Europa geproduceerd, dat scheelt invoerrechten.
Het komt er concreet op neer dat alleen de accu, de banden en de motor onder de auto worden geplaatst. Fluitje van een cent.
 
Dank je Jeroens, scherp opgemerkt bij een heel ander topic overigens. Het zou mij niet verbazen als Tesla Motors een maandje zou weten in te lopen op de originele planningen die eerder zijn afgegeven voor levering van de Signatures en deze in juli en augustus op de Nederlandse wegen rijden. Ik heb hierover geen officiële mededeling integendeel en dat verwacht ik ook helemaal niet van Tesla Motors te ontvangen maar wel meerdere signalen ontvangen die hierop duiden. Ik hoop niet dat ik te selectief heb geluisterd of informatie verkeerd heb beoordeeld maar als je de reservering hebt gefinaliseerd wil je ook dat er snel geleverd wordt dat hebben we allemaal, uitzondering daar gelaten. Ik wacht keurig mijn beurt af en reken zelf op eind juli.

Tijdens de Earnings call werd er gezegd dat ze cars on the boats to Europe hebben (Kapital) en 'that is quite a significant number'. (Strange, lijkt wat vroeg...)
Later melde Elon uitsluitend USA revenue te zien t/m Q2, dus geen EU revenue voor Q3 = geen leveringen voor July dus...

Er is iig genoeg gaande :)
 
Tijdens de Earnings call werd er gezegd dat ze cars on the boats to Europe hebben (Kapital) en 'that is quite a significant number'. (Strange, lijkt wat vroeg...)
Later melde Elon uitsluitend USA revenue te zien t/m Q2, dus geen EU revenue voor Q3 = geen leveringen voor July dus...

Er is iig genoeg gaande :)
een tijdje geleden heb ik ergens gelezen dat een 40 tal auto s maar Europa komen voor al de nieuwe stores, waaronder Brussel. deze zitten misschien op de boot maar brengen niet echt geld binnen.
 
Last edited:
Tijdens de Earnings call werd er gezegd dat ze cars on the boats to Europe hebben (Kapital) en 'that is quite a significant number'. (Strange, lijkt wat vroeg...)
Later melde Elon uitsluitend USA revenue te zien t/m Q2, dus geen EU revenue voor Q3 = geen leveringen voor July dus...

Er is iig genoeg gaande :)

Uit de cijfers van Tesla blijkt dat er aan het einde van Q2 (dus eind juni) zo'n 500+ Europese auto's gebouwd zullen zijn, die ze dan nog niet als verkocht kunnen inboeken omdat ze nog niet afgeleverd en betaald zijn (ze zijn dan nog onderweg naar Europa). Dat geeft goede hoop dat de voor juli en augustus aangekondigde leveringen gehaald zullen worden.
 
Uit de cijfers van Tesla blijkt dat er aan het einde van Q2 (dus eind juni) zo'n 500+ Europese auto's gebouwd zullen zijn, die ze dan nog niet als verkocht kunnen inboeken omdat ze nog niet afgeleverd en betaald zijn (ze zijn dan nog onderweg naar Europa). Dat geeft goede hoop dat de voor juli en augustus aangekondigde leveringen gehaald zullen worden.

RSF, had jij een fisker ook volgens ik ergens gelezen heb ? Ben je daar tevreden van ?
 
RSF, had jij een fisker ook volgens ik ergens gelezen heb ? Ben je daar tevreden van ?

Ik had een Fisker. Prachtig design en redelijk tevreden met de rijeigenschappen in Stealth Mode (elektrisch). Helaas weinig bereik. Erg ontevreden met hoe de auto zich gedraagt in Sport Mode (de range-extender op benzine): lawaaiig, onzuinig, onvoldoende tussenacceleratie. Ook last gehad van veel kinderziektes. Heb hem al een tijd geleden weggedaan.