Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
[dit gaat over de nieuwe standaard velg]
Ik ben benieuwd naar de overige meningen hier maar ik ben van mening dat die buitenrand te dik en te aanwezig is...
Die dikke rand zou wel eens voor meer luchtvolume binnen de velg kunnen zorgen en daarmee meer comfort... Als dat zo is dan is dat wel een groot voordeel. Zouden er verder nog aerodynamische voordelen zijn? Lager verbruik?
 
Reis naar London: waar opladen?

Ik moet vrijdag van Knokke-Heist (B) naar London en dacht om deze toch eens met de Tesla te doen.
Waar kan ik opladen? Ik dacht aan Calais (maar iets te dicht voor mij) of Maidstone.
Waar in London zelf?

Misschien bestaat daar een apart draadje voor, maar ik vind het niet direct.
Het forum bevat m.i. teveel draadjes.

Thanks.
 
[dit gaat over de nieuwe standaard velg]

Die dikke rand zou wel eens voor meer luchtvolume binnen de velg kunnen zorgen en daarmee meer comfort... Als dat zo is dan is dat wel een groot voordeel. Zouden er verder nog aerodynamische voordelen zijn? Lager verbruik?

betwijfel ik n beetje. Volgens mij is comfort met name afhankelijk van de hoogte van de wang, de luchtdruk en hoe breed ie is.
 
Ik vind de nieuwe velg wel mooier dan de oude 19" velgen, maar de verfijning van een 21" mist ie wel.
Als de nieuwe 19" per velg 990 USD kost, dan kost ie evenveel als de 21".

Behalve voor jou:wink:

Ik vind de nieuwe overigens wel mooier dan de oude, en hoewel ik de cyclone nog steeds mooier vind zou ik nog minder snel daarvoor bijbetalen (op de 70D zitten ze al dus ik heb geen keuze)
 
[dit gaat over de nieuwe standaard velg]

Zouden er verder nog aerodynamische voordelen zijn? Lager verbruik?

Hoe meer de velg wordt uitgevlakt en dichtgewerkt, hoe lager volgens mij de luchtweerstand. Deze nieuwe variant gaat volgens mij qua verbruik beter scoren dan de vorige en mogelijk zelfs beter dan de Cyclone. Het is misschien maar een verschil van 1% maar alle beetjes helpen.

- - - Updated - - -

Thx, ga daar eens kijken. Maar hoe zit het dan tussen gelijke range dat je 80-50-80% of 50-20-50% kan kiezen? welke is de beste?

Zonder het effect te meten is het onwetenschappelijk giswerk maar we weten dat DoD zowiezo het belangrijkste is (dus in elk geval zo vaak mogelijk aan de stekker).
Je hebt 30% range nodig. Ik zou die dan dagelijks cyclen tussen 75% en 45% SoC.
75% aan de top omdat de individuele cellen dan dagelijks tot ongeveer 3,92V worden geladen, wat algemeen wordt aangenomen als het ideaal voor een zeer lange levensduur van een Li-Ion cel. Als je niet boven de 3,92V laadt, heb je nauwelijks parasitaire effecten.
 
Deze morgen op mijn dagelijkse ochtend fietstochten ben ik een emissie test centrum tegen gekomen. Dit heb ik en die 26 jaar dat ik hier kom nog niet gezien.
Ik ben er even gestopt om een kijkje te nemen en een praatje te maken.
Maar eigen zeggen hebben ze strenge normen in Sri Lanka:confused:, al heb ik daar op de weg nog niet veel van gemerkt.:mad:
Van tesla hadden ze ook nog nooit gehoord.:wink:

20160307_082214.jpg


20160307_082334.jpg


20160307_082418.jpg


20160307_082439.jpg
 
75% aan de top omdat de individuele cellen dan dagelijks tot ongeveer 3,92V worden geladen, wat algemeen wordt aangenomen als het ideaal voor een zeer lange levensduur van een Li-Ion cel. Als je niet boven de 3,92V laadt, heb je nauwelijks parasitaire effecten.
Heb je dan rekening gehouden met het feit dat 100% in de Tesla geen echte 100% is van de accu?
Zoals de classic rijders namelijk hebben ervaren was de daily eerst 50-80% en later hebben ze dat aangepast naar 50-90%.
 
Heb je dan rekening gehouden met het feit dat 100% in de Tesla geen echte 100% is van de accu?

100% in de Model S is wel 100% van de accu. Vandaar dat het niet aangewezen is om regelmatig een range charge te doen. De cellen worden dan wel degelijk tot hun max van 4,2V geladen. Onderaan is het verschillend door de brick protection. Dus 0% in de Model S is geen 0% van de accu. Er blijft ongeveer 5% over.

Bij een roadster zou het anders zijn.
 
Deze morgen op mijn dagelijkse ochtend fietstochten ben ik een emissie test centrum tegen gekomen. Dit heb ik en die 26 jaar dat ik hier kom nog niet gezien.
Ik ben er even gestopt om een kijkje te nemen en een praatje te maken.
Maar eigen zeggen hebben ze strenge normen in Sri Lanka:confused:, al heb ik daar op de weg nog niet veel van gemerkt.:mad:
Van tesla hadden ze ook nog nooit gehoord.:wink:

Ik ben deze zomer nog in Sri Lanka geweest. Ik vond het toch opmerkelijk hoeveel hybride auto's er rond reden, zeker veel meer dan in België. Vooral Prius uiteraard, maar toch ook heel wat Honda's.