Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ik ook soms. Heb je even aan het klepje gezeten (beetje op drukken, met je nagels aan de rand trekken)? Flauw misschien, maar daarna gaat hij bij mij dan wel open.
Thnx voor de suggestie! Idd geprobeerd, maar je hoort 'm überhaupt niet unlocken.

Had eerst ook wel eens dat je 'm wel hoorde klikken, en daarna ff moest drukken om de charge port open te krijgen. Deze ronde doet ie überhaupt niets... :(
 
Dat zal de file aan de SuC niet verminderen...
De eerste maal dat iemand dat overkomt inderdaad niet. Maar het is waarschijnlijk direct de laatste maal dat het hem/haar zal overkomen. En er zijn legio mogelijkheden om dit nader in te vullen. Bijvoorbeeld de eerste maal accu ontladen tot 75% SoC en dan stoppen met ontladen, de tweede maal tot 50% SoC, enz. enz. Op die manier is het de eerste maal eigenlijk alleen nog maar irritant en niet echt blokkerend - dus eigenlijk een milde 'straf'.
 
Gisteren "uitgehuisd" vanuit mijn BMW naar de nieuwe Tesla die afgelopen week helemaal af is. Netjes mijn vaste spulletjes overgezet waarbij ik in mijn handen bleef staan met een destijds zelfgemaakte "sleeptros" en een stel startkabels. Die sleeptros ooit eens zelfgemaakt omdat ik die dunne rode nylon touwtjes nooit vertrouwd heb. Met deze sleeptros en twee fatsoenlijke harpsluitingen kun je tenminste ook aan een Tesla trekken als dat zou mogen.

IMG_3022.JPG


Volgens mij zijn deze nu toch overbodig. Het is me dus bekend dat de Tesla niet gesleept mag worden in geval van pech, maar ik heb ook geen "sleephaak" aan de achterzijde kunnen vinden. En wat de startkabels betreft, ook geen 12V accu om eens iemand te helpen wanneer die met zijn ICE door pech getroffen is.
 
Gisteren "uitgehuisd" vanuit mijn BMW naar de nieuwe Tesla die afgelopen week helemaal af is. Netjes mijn vaste spulletjes overgezet waarbij ik in mijn handen bleef staan met een destijds zelfgemaakte "sleeptros" en een stel startkabels. Die sleeptros ooit eens zelfgemaakt omdat ik die dunne rode nylon touwtjes nooit vertrouwd heb. Met deze sleeptros en twee fatsoenlijke harpsluitingen kun je tenminste ook aan een Tesla trekken als dat zou mogen.
Brings back memories. Deze kun je nog gebruiken tegen ICE-ing, als je die kabel tenminste ergens aan de Tesla zou kunnen bevestigen. Heb ik het verleden wel meegemaakt dat iemand zijn auto voor mijn garage geparkeerd had. Daar kwam de politie niet voor. Toen ik m weggetrokken had en midden op de weg laten staan kwamen ze ineens wel.:frown:

Als ik deze mogelijkheid had gehad met de Tesla had ik m al meerdere malen toegepast, niks stickers gewoon opzouten:cursing:.