Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Een ander vraagje...
Hoeveel (typical) range geeft jou auto aan bij het laden tot 90% (Daily) ?
Toen ik de auto heb ontvangen stond er netjes 350km.
Tegenwoordig is het ondertussen al 335km.

Ben ik hier een uitzondering of hebben meerdere dit ?
Elke dag wordt de batterij tot ca 150km typical range opgereden, daarna bijgeladen tot 90%
Een enkele keer doe ik een range charge bij lange afstanden. Deze plan ik zo in dat de maximale range bereikt wordt op het moment dat ik vertrek.
Het aantal keren dat ik SC heb gedaan is ongeveer 5 keer...
 
Een ander vraagje...
Hoeveel (typical) range geeft jou auto aan bij het laden tot 90% (Daily) ?
Toen ik de auto heb ontvangen stond er netjes 350km.
Tegenwoordig is het ondertussen al 335km.

Ben ik hier een uitzondering of hebben meerdere dit ?
Elke dag wordt de batterij tot ca 150km typical range opgereden, daarna bijgeladen tot 90%
Een enkele keer doe ik een range charge bij lange afstanden. Deze plan ik zo in dat de maximale range bereikt wordt op het moment dat ik vertrek.
Het aantal keren dat ik SC heb gedaan is ongeveer 5 keer...

Mijn stats ter vergelijking: typical range begin november bij 90% 347km, op dit moment 343km. Vannacht voor het eerst veel range verloren ~ 14km. Dat zal wel iets met de vorst te maken hebben neem ik aan. Er staan pas 4k km op de klok, en ik heb nog maar 1x een range charge gedaan en nog nooit aan een supercharger gehangen.
 
Een ander vraagje...
Hoeveel (typical) range geeft jou auto aan bij het laden tot 90% (Daily) ?
Toen ik de auto heb ontvangen stond er netjes 350km.
Tegenwoordig is het ondertussen al 335km.

Heb er nu ruim 8K op zitten. Daily (90%) zit meestal op 347 km, soms wat meer (349, enkele keer 350).
Wordt minimaal 1x per week tot 100% geladen via VisibleTesla, net zoals bij jou vlak voor vertrek.
Maar dan zorg ik ook echt dat hij tot 100% komt om het accupack te 'balanceren'.
 
Heb er nu ruim 8K op zitten. Daily (90%) zit meestal op 347 km, soms wat meer (349, enkele keer 350).
Wordt minimaal 1x per week tot 100% geladen via VisibleTesla, net zoals bij jou vlak voor vertrek.
Maar dan zorg ik ook echt dat hij tot 100% komt om het accupack te 'balanceren'.

om met de schedule in VisibleTesla te werken, moet het programma dan continu draaien op een pc of dergelijke?
 
Mijn MS heeft inmiddels een dikke 17k aan kilometers maar ik haal nog steeds 350 op 90%. Dit zakt redelijk snel naar rond 330 maar als je af en toe een range charge doet en dan helemaal vol laat lopen (dus ook die laatste minuut die soms 40 minuten duurt) dan worden alle cellen in de accu weer hetzelfde niveau gebracht.

Die tip stond ergens in dit topic en het werkt echt super. Dus als je echt ver moet dan gewoon een range charge doen en helemaal vol laten lopen.
 
@Xfrank: ik denk het wel, eventueel via een cloud dienst als je niet zelf je pc continu aan wil laten staan.

Wat betreft de range aanduiding:
Heb het zelf ook getest, kwam laatst (na 10k km) niet verder dan een range van 387 km op 100% charge, maar vorige week twee keer een volledige range charge gedaan (en dus echt helemaal uit laten lopen tot hij complete is, ook al blijft hij een uur lang op 1 minuut remaining staan) en het maximum wat hij aangeeft is inmiddels miraculeus verhoogd naar 395 km.
Durf best te beweren dat bijvoorbeeld 1x per maand een volle range charge (wel daarna meteen gaan rijden) een goede manier is om je accu in goede conditie te houden.
meer info staat oa in dit topic: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26501-Battery-Care-Maintenance

Als ik nu kijk dan staat hij maar op 336km bij 90%, maar hij staat wel al sinds gisterochtend buiten in de kou (inside temp is 1 graad boven nul nu), temperatuur heeft een grote invloed op de accu.
 
Mijn stats ter vergelijking: typical range begin november bij 90% 347km, op dit moment 343km. Vannacht voor het eerst veel range verloren ~ 14km. Dat zal wel iets met de vorst te maken hebben neem ik aan. Er staan pas 4k km op de klok, en ik heb nog maar 1x een range charge gedaan en nog nooit aan een supercharger gehangen.

Het vergelijken van de typical range bij b.v. 90% is alleen goed mogelijk wanneer je dit onmiddellijk na het bereiken van de 90% afleest.
Als je daar enkele uren mee wacht zal je (zeker bij de huidige lage buitentemperatuur) een lagere stand aflezen.

Na het laden is de accu op bedrijfstemperatuur. Daarna zal de accu afkoelen.
Een koude accu heeft een lagere accuspanning, waardoor de typical range die hieraan is gekoppeld (als ik het goed begrijp) zal afnemen.

Ik heb zelf geconstateerd dat de afname t.g.v. de koude wel 15-20 km kan zijn in een etmaal.
Daarna zal het verlies gaan afnemen, immers de accu is dan afgekoeld.
 
We hebben de Q&A met Elon Musk van vrijdag in Amsterdam opgenomen. Bekijk hier de vragen van de TMC forum leden:
Elon Musk Townhall meeting Amsterdam: Firmware Version 6.0, SuperCharger Locations in Europe, etc. - YouTube

Nice, betere kwaliteit dan mijn handheld phone livestream. Nog een keer gekeken naar memorabele vragen over car-to-grid, vehicle-to-grid, vehilcle-to-home (x4), Warp Speed for ecoapp (beetje lost in translation, Musk met de mond vol tanden), en iemand met een garantieclaim op de accu na 600.000km.
 
Last edited by a moderator:
Kleine update: ik rij nu 2 dagen in mijn Volvo plug in hybrid. Mijn echtgenote heeft de Tesla.
Nu ben ik er weer van overtuigd wat het toch ontzettend knap is wat ze bij Tesla hebben gedaan!!!
Ik vind de afwerking in de Volvo zeker niet beter. De materialen van de Tesla zijn een stuk mooier. Het rijgedrag van de Volvo, toch ook 280 pk, valt volledig in het niet bij dat van de Tesla en over de ruimte zullen we het maar helemaal niet hebben.
Nu pas, of weer, zie ik hoe simpel de bediening van de Tesla is, het scherm werkt werkelijk briljant vergeleken met het schermpje en de draaiknop van de Volvo.
Verder is de Volvo best fraai, rijdt hij prima, zijn de stoelen goed en heb ik geen range anxiety.
1 groot voordeel van de Volvo. Het verwarmde stuur is heerlijk 's ochtends...
 
Kleine update: ik rij nu 2 dagen in mijn Volvo plug in hybrid. Mijn echtgenote heeft de Tesla.
Nu ben ik er weer van overtuigd wat het toch ontzettend knap is wat ze bij Tesla hebben gedaan!!!
Ik vind de afwerking in de Volvo zeker niet beter. De materialen van de Tesla zijn een stuk mooier. Het rijgedrag van de Volvo, toch ook 280 pk, valt volledig in het niet bij dat van de Tesla en over de ruimte zullen we het maar helemaal niet hebben.
Nu pas, of weer, zie ik hoe simpel de bediening van de Tesla is, het scherm werkt werkelijk briljant vergeleken met het schermpje en de draaiknop van de Volvo.
Verder is de Volvo best fraai, rijdt hij prima, zijn de stoelen goed en heb ik geen range anxiety.
1 groot voordeel van de Volvo. Het verwarmde stuur is heerlijk 's ochtends...

Goed om te lezen! Ik zou mijn V60 Hybrid eind november ontvangen, maar mijn compagnon vroeg een week voor levering of ik mee wilde met een proefrit in een Tesla. Lang verhaal kort, diezelfde week nog de Volvo verkocht en twee weken later de bestelling voor de S85 geplaatst :D
 
iemand een lijstje met de auto verkopen van jan 2014? zelf vond ik er eentje maar daar stond op dat er maar 7 tesla waren verkocht! Vond ik zelf een beetje weinig!

Dat is niet zo vreemd.

Tesla heeft in November en December erg veel auto's naar Europa verscheept en uitgeleverd. Die zijn 4-6 weken eerder in productie geweest.

in December hebben ze waarschijnlijk vrijwel geen Europese auto's in productie genomen, omdat ze die dan niet in Q4 kunnen leveren en factureren, waar dat met USA leveringen wel gaat, goed voor de 2013 cijfers..

Ze zijn waarschijnlijk pas in Januari weer Europese auto's gaan maken, die dan in Februari en Maart hun registratie krijgen. In Tilburg bevestigde men dat het in Januari rustig is en er in Februari weer drukker is met leveringen.