Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen in Oosterhout geweest, prima locatie met een aantal uitspanningen en 8 SC's. Ze deden het nog maar net, je ziet op de foto's dat er nog aan gewerkt werd. Twee aardige zuiderburen gesproken die allebei een MS besteld hadden. Ook maar even wat platen gemaakt:

De SC staat al keurig op de navigatie:
SC staat er op.jpg



In Zevenaar gaat het laden sneller! Ik heb meerdere laders geprobeerd maar kwam niet verder dan 120A, 230Km/uur. Maar goed, het is gratis:
230 Km per uur.jpg



Het werkt super simpel, laadpistool uit de lader en inprikken:
Inpluggen-klaar!.jpg



Er was nog een monteur de laatste hand aan het leggen:
Laden aan laadstation 1.jpg



Er staat een gloednieuwe hoogspanningstransformator (zie vorige foto) en vier omvormers voor de 8 palen. High voltage!
High Voltage.jpg



Sowieso een EV-vriendelijke parkeerplaats, er staat ook een ChadeMo alhoewel je daar niet veel meer aan hebt:
ChadeMo stuk.jpg



En deze ook, speciaal voor Widodh!
Speciaal voor Widodh.jpg


Goeie actie van de Tesla's! Wel een genot om op dit tempo te laden. Als er echt een goed dekkend netwerk wordt uitgerold dan is het wel enigszins te doen om lange afstanden te rijden. Alhoewel, laden met 230 Km/u betekent altijd nog wel dat je een kleine twee uur zit te vergelen voordat je weer verder kunt. Da's dan best wel weer lang. Ik ben benieuwd wanneer men de SC's op écht volle snelheid krijgt (320 Km / 30 minuten!, zie hier), dan is het echt interessant voor long range rijden.
 
Wekenlang zie je geen andere rijden en dan opeen drie tegelijk ! Vanmiddag 6 dec, A27 net voor Sleeuwijk. Klaarblijkelijk op weg naar Amsterdam om drie toekomstige berijders gelukkig te gaan maken. Heb maar even vriendelijk getoeterd naar de chauffeur - hij had mij al in de gaten. En kort daarvoor mijn SC doop gehad - fascinerend !

View attachment 37407

Kans best wel erg vrij groot denk ik dat 1 van die drie van mij is (a.s. woensdag is het al zover.. yesss!).. :-D
 
Vanmorgen in Oosterhout geweest, prima locatie met een aantal uitspanningen en 8 SC's. Ze deden het nog maar net, je ziet op de foto's dat er nog aan gewerkt werd. Twee aardige zuiderburen gesproken die allebei een MS besteld hadden. Ook maar even wat platen gemaakt:

De SC staat al keurig op de navigatie:

In Zevenaar gaat het laden sneller! Ik heb meerdere laders geprobeerd maar kwam niet verder dan 120A, 230Km/uur. Maar goed, het is gratis:

Het werkt super simpel, laadpistool uit de lader en inprikken:

Er was nog een monteur de laatste hand aan het leggen:

Er staat een gloednieuwe hoogspanningstransformator (zie vorige foto) en vier omvormers voor de 8 palen. High voltage!

Sowieso een EV-vriendelijke parkeerplaats, er staat ook een ChadeMo alhoewel je daar niet veel meer aan hebt:

En deze ook, speciaal voor Widodh!

Goeie actie van de Tesla's! Wel een genot om op dit tempo te laden. Als er echt een goed dekkend netwerk wordt uitgerold dan is het wel enigszins te doen om lange afstanden te rijden. Alhoewel, laden met 230 Km/u betekent altijd nog wel dat je een kleine twee uur zit te vergelen voordat je weer verder kunt. Da's dan best wel weer lang. Ik ben benieuwd wanneer men de SC's op écht volle snelheid krijgt (320 Km / 30 minuten!, zie hier), dan is het echt interessant voor long range rijden.

Ik heb vorige week nog > 400 km / hr geladen, en mijn buurman (de rode uit Aken) over de 600km / h heen....

20131203_132535.jpg
20131203_144610.jpg
20131203_143702.jpg
 
Ik heb vorige week nog > 400 km / hr geladen, en mijn buurman (de rode uit Aken) over de 600km / h heen....

Daar snap ik dan geen klont van. Dat zijn de snelheden qua laden waar ik warm van wordt! Misschien dat ze 'm dat rustiger hebben afgesteld? Ook was jullie batterij leger, maar of dit zoveel verschil maakt?

- - - Updated - - -

Wiebe, heb je die spoilerT er nou nog steeds niet afgepeuterd?

Nee, durf ik niet.
 
Zou kunnen, maar ik vind het verschil zo groot?
@Widodh: wat vind jij?
Het heeft met heel wat factoren te maken die ik ook niet allemaal weet omdat Tesla daar niets over los laat.

Hoe leger je accu is hoe harder je hem kan laden. Die 130kW haal je echt maar voor een korte tijd als je helemaal leeg bent, daarna zal je zien dat de SC best snel af bouwt naar zo'n 80kW.

De temperatuur van je accu speelt ook mee. Hoe warmer deze is, hoe minder hard je hem kan vol laden. Nu is het niet zo dat een koude accu super hard kan worden geladen, maar je moet op een mooie middenweg zitten.

Als je dus net met 140km/h naar de SC bent komen knallen is je pack warmer en zal de SC dus ook minder leveren.

Ik ken niet alle details (gesloten systeem), maar dat is wel ongeveer de theorie.

230km/h is wel langzaam, want dat is ongeveer 50kW. Dat kan ik ook niet direct verklaren.

Die SC in Oosterhout lijkt overigens wel het Mekka onder de Tesla rijders te zijn geworden. Zit ik een weekje in het buitenland (waar ze hééél ver weg zijn van EV's overigens..), staat mijn S al 8 dagen stil en heb ik dus nog niet aan de SC gestaan... :(

Ik wordt al 6 dagen hier in vervoerd:

indiatuk1.jpg
 
Ik begon met 100 km left iets boven 500 km/u maar zelfs op het eind toen er 300 range in de accu zat nog ruim 400 km/u (oosterhout, 10 min geleden).

Ik begon vrijdag 14:30 met 182 left en heb met 230 km/u kunnen laden. Ging daarna nog iets hoger naar 241. Toen stond de typical range inmiddels op 305. Bij 375 tr ging laadsnelheid naar 207. Dat niveau bleef tot eind - Charing stond op trip. Stond als enige op b te laden. Op de andere 4 stonden er twee te laden. Vraag is nu : (hoe) staand de laadpunten geschakeld, heeft dat effect op laadvermogen per punt ? En/of is laadsnelheid afhankelijk van mate van km left bij de start ...??
 
Ik begon vrijdag 14:30 met 182 left en heb met 230 km/u kunnen laden. Ging daarna nog iets hoger naar 241. Toen stond de typical range inmiddels op 305. Bij 375 tr ging laadsnelheid naar 207. Dat niveau bleef tot eind - Charing stond op trip. Stond als enige op b te laden. Op de andere 4 stonden er twee te laden. Vraag is nu : (hoe) staand de laadpunten geschakeld, heeft dat effect op laadvermogen per punt ? En/of is laadsnelheid afhankelijk van mate van km left bij de start ...??

1a en 1b delen het vermogen, idem voor 2,3 en 4. In Oosterhout is een rij de a en de andere rij b. 4 naast elkaar kunnen dus op vol vermogen.
 
Er van uitgaande dat dit voor de mede-forummers interessant is, een kort epistel over de aflevering gisteren om 14 u in Tilburg.
MS: zwarte P85 met tan interieur. Alle vinkjes gezet, behalve sport- en winterpakket en kinderstoeltjes.
Ik weet niet van wie de tip was, maar we hebben in ieder geval gebak van een goede banketbakker uit Heemstede meegenomen.
Ze werken daar in Tilburg overuren voor ons en ik vind het goed als daar ook wat waardering van de zijde van de klant tegenover staat.
Viel in zeer goede aarde daar!
Verder natuurlijk de afleveringslijst meegenomen en doorlopen zoals beschreven in de thread van belangrijke lijstjes.
Bij binnenkomst zijn we van een lekkere kop koffie voorzien en hebben kennis gemaakt met de jongedame die de aflevering ging verzorgen.
Was keurig verhaal, werden netjes overal doorheen geleid.
Twee zaken bleken niet helemaal goed: vlek in het leer (tan, is toch wel besmettelijk) en de lak onder de linker koplamp voelde erg ruw aan.
De auto gaat binnenkort nog wel bij Serge in Berkel in de Opticoat-behandeling, maar toch meer even ter plekke laten corrigeren.
Verder zag de auto er prima uit en werkte alles naar behoren. Wel stak het rubber over ca. 7 cm in de midden aan de voorzijde van het pano dak ietsje verder uit, maar dat blijkt door de constructie te komen.
Als ik er nog last van krijg, meld ik me wel weer bij Tesla.
Netjes excuses voor ontbreken van de rode stekker en daarvoor de "inconvenience" tegoedbrief van € 300,- gekregen. Gelijk maar matten in de trunk en frunk genomen. Moet geloof ik straks € 2,- bijbetalen... :eek:
Er werden veel auto's afgeleverd, dus op die plek was het behoorlijk vol met auto's waarin uitleg gegeven werd. Iets minder mooie foto kunnen maken daardoor.

Vervolgens de weg terug; het rijden was één groot feest, ook al denk ik de brom bij 100-120 km al wel te horen. Ook erg leuk om LANGS tankstations te rijden!
Bij de N205 bij Haarlem aangekomen, kwam voor het verkeerslicht een Golf GTI naast ons. Groen licht, de banden van de Golf piepend op het asfalt; hij wou klaarblijkelijk even laten zien hoe snel die GTI wel niet is.
Na, nou ja, toch wat verder indrukken van het gaspedaal van de Tesla heb ik nog nooit een auto zo snel in de achteruitkijkspiegel zien verdwijnen. Ik kon het even niet laten hoor...:tongue:

Thuis aan de lader gehangen en ingesteld op starten met laden om 0:00 u. Vanochtend (vroeger dan normaal...) wakker en even kijken of iets de app werd getoond. Ja hoor, app werkt prima, laat alles keurig zien en de auto was opgeladen zoals ingesteld.

Vandaag nog even naar de Profile Tyrecenter in Mijdrecht om vast te stellen of de uit Engeland betrokken 20" Ispiri's (8.5" voor, 10" achter) passen. Projectje samen met SofaSogo (veel plezier met het ophalen dinsdag in Amsterdam!)
Dat blijkt allemaal prima te gaan lukken, dus als de sensoren binnen zijn kunnen de Pirelli Sotozero's er op. Foto's volgen in de tweede helft van december.
Overigens prima deal voor de opslag van de banden daar in Mijdrecht. Alloygators: daar is Bèr minder voor; alles tussen de velg en de band is in Mijdrecht eigelijk vloeken in de kerk.
Maar als ik de foto's van de schade-thread zie, denk ik dat ik ze toch wel ga aanbrengen...
OK en dan nu nog een foto van de aflevering van het beest in Tilburg (nèt geen SRV! :wink:):

IMG_0411_SRH.jpg
 
Bij de N205 bij Haarlem aangekomen, kwam voor het verkeerslicht een Golf GTI naast ons. Groen licht, de banden van de Golf piepend op het asfalt; hij wou klaarblijkelijk even laten zien hoe snel die GTI wel niet is.
Na, nou ja, toch wat verder indrukken van het gaspedaal van de Tesla heb ik nog nooit een auto zo snel in de achteruitkijkspiegel zien verdwijnen. Ik kon het even niet laten hoor...:tongue:

gefeliciteerd.

mbt de GTI : wat ik graag doe : bij de start een beetje achterblijven om hen de indruk te geven dat ze het gaan halen. en dan, plots.... weg zijn ze... in de achteruitkijkspiegel !:biggrin: