You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rondje A10 op z'n snelst?
Wekenlang zie je geen andere rijden en dan opeen drie tegelijk ! Vanmiddag 6 dec, A27 net voor Sleeuwijk. Klaarblijkelijk op weg naar Amsterdam om drie toekomstige berijders gelukkig te gaan maken. Heb maar even vriendelijk getoeterd naar de chauffeur - hij had mij al in de gaten. En kort daarvoor mijn SC doop gehad - fascinerend !
View attachment 37407
Vanmorgen in Oosterhout geweest, prima locatie met een aantal uitspanningen en 8 SC's. Ze deden het nog maar net, je ziet op de foto's dat er nog aan gewerkt werd. Twee aardige zuiderburen gesproken die allebei een MS besteld hadden. Ook maar even wat platen gemaakt:
De SC staat al keurig op de navigatie:
In Zevenaar gaat het laden sneller! Ik heb meerdere laders geprobeerd maar kwam niet verder dan 120A, 230Km/uur. Maar goed, het is gratis:
Het werkt super simpel, laadpistool uit de lader en inprikken:
Er was nog een monteur de laatste hand aan het leggen:
Er staat een gloednieuwe hoogspanningstransformator (zie vorige foto) en vier omvormers voor de 8 palen. High voltage!
Sowieso een EV-vriendelijke parkeerplaats, er staat ook een ChadeMo alhoewel je daar niet veel meer aan hebt:
En deze ook, speciaal voor Widodh!
Goeie actie van de Tesla's! Wel een genot om op dit tempo te laden. Als er echt een goed dekkend netwerk wordt uitgerold dan is het wel enigszins te doen om lange afstanden te rijden. Alhoewel, laden met 230 Km/u betekent altijd nog wel dat je een kleine twee uur zit te vergelen voordat je weer verder kunt. Da's dan best wel weer lang. Ik ben benieuwd wanneer men de SC's op écht volle snelheid krijgt (320 Km / 30 minuten!, zie hier), dan is het echt interessant voor long range rijden.
Ik heb vorige week nog > 400 km / hr geladen, en mijn buurman (de rode uit Aken) over de 600km / h heen....
Wiebe, heb je die spoilerT er nou nog steeds niet afgepeuterd?
Er was toch een monteur aan het prullen?...Daar snap ik dan geen klont van. Dat zijn de snelheden qua laden waar ik warm van wordt! Misschien dat ze 'm dat rustiger hebben afgesteld? Ook was jullie batterij leger, maar of dit zoveel verschil maakt?
Ik heb 105kW gezien in Oosterhout, zo'n 540km/uur (typical)
Maar toen had ik nog maar 100km in de accu over. Bij een half volle accu neemt het laadvermogen al af, verklaart wss je lagere laadsnelheid.
Het heeft met heel wat factoren te maken die ik ook niet allemaal weet omdat Tesla daar niets over los laat.Zou kunnen, maar ik vind het verschil zo groot?
@Widodh: wat vind jij?
Ik wordt al 6 dagen hier in vervoerd:
Ook 100% elektrisch?? :redface::tongue::scared:
Ik begon met 100 km left iets boven 500 km/u maar zelfs op het eind toen er 300 range in de accu zat nog ruim 400 km/u (oosterhout, 10 min geleden).
Ik begon vrijdag 14:30 met 182 left en heb met 230 km/u kunnen laden. Ging daarna nog iets hoger naar 241. Toen stond de typical range inmiddels op 305. Bij 375 tr ging laadsnelheid naar 207. Dat niveau bleef tot eind - Charing stond op trip. Stond als enige op b te laden. Op de andere 4 stonden er twee te laden. Vraag is nu : (hoe) staand de laadpunten geschakeld, heeft dat effect op laadvermogen per punt ? En/of is laadsnelheid afhankelijk van mate van km left bij de start ...??
1a en 1b delen het vermogen, idem voor 2,3 en 4. In Oosterhout is een rij de a en de andere rij b. 4 naast elkaar kunnen dus op vol vermogen.
Bij de N205 bij Haarlem aangekomen, kwam voor het verkeerslicht een Golf GTI naast ons. Groen licht, de banden van de Golf piepend op het asfalt; hij wou klaarblijkelijk even laten zien hoe snel die GTI wel niet is.
Na, nou ja, toch wat verder indrukken van het gaspedaal van de Tesla heb ik nog nooit een auto zo snel in de achteruitkijkspiegel zien verdwijnen. Ik kon het even niet laten hoor...:tongue: