Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Kan iemand me vertellen hoe het zit met roadside assistence? Is dat inbegrepen bij de auto? Ik heb nu bij Centraal beheer gekozen voor pechhulp Europa. Is dat wel of niet zinvol?

Goeie vraag, ik heb het ook genomen bij CB. Meen dat Tesla alleen hulp geeft binnen een bepaalde straal vanaf een service center?
Heb je het service pack genomen? Ik hoor daar eigenlijk niemand meer over. Ik heb vooralsnog aangegeven dat ik voor losse beurten ga..
 
Goeie vraag, ik heb het ook genomen bij CB. Meen dat Tesla alleen hulp geeft binnen een bepaalde straal vanaf een service center?
Heb je het service pack genomen? Ik hoor daar eigenlijk niemand meer over. Ik heb vooralsnog aangegeven dat ik voor losse beurten ga..
Net even bij CB gevraagd of zij dat weten. Dit is hun antwoord:
"Wij hebben inmiddels van Tesla vernomen dat zij ook een pechhulp aanbieden derhalve zullen wij deze van de polis afhalen."
 
Kan iemand me vertellen hoe het zit met roadside assistence? Is dat inbegrepen bij de auto? Ik heb nu bij Centraal beheer gekozen voor pechhulp Europa. Is dat wel of niet zinvol?

Beste,

Keep in mind dat ik een verkoper ben als je onderstaande link eens doorleest.
Over de Roadsite Assistance is er m.i. minstens evenveel onduidelijkheid als over het servicepack onderhoud. Nergens zijn bij mijn weten degelijke omschrijvingen bekend wat dit al dan niet inhoud. Ook op de Amerikaanse fora is hier erg veel onduidelijkheid over. Wordt alleen de auto behandeld of worden de eventuele passagiers ook geholpen? Wat is de kostprijs als je de Roadsite Assistance oproept en je buiten het gratis gebied hun hulp inroept?

Dat Centraal Beheer dit niet langer zelf aanbiedt is m.i. geen bewijs dat extra pechhulp niet zinvol zou kunnen zijn.

Voor mij een no-brainer. Bij reguliere verzekeraar weet je tenminste via uitgeschreven voorwaarden waarop je wel en waarop je geen recht hebt en onder welke voorwaarden. Maar... lees nog eens de eerste zin van mijn antwoord voor je klikt op Pechverhelping voor uw Tesla Model S | Coverbel | Ethisch beleggen
 
Beste mensen!
Goed nieuws wat Schuko / Blauwe 32A (3 pens) mennekes stokcontacten betreft!
zowel de Mennekes als de Ratio kabel zijn te gebruiken!

Eens deze aangekocht zou de S dus op elk "gewoon" "gezond" stopcontact moet kunnen laden!

1) Mennekes laadkabel M35076 en M35077:

Om de kabels M35076 en M35077 te kunnen gebruiken in een TT-net is het noodzakelijk dat:
- De aarding aanwezig/aangesloten is
- Er 230V spanning is tussen de twee fasen/contacten

Bij deze kabels vormt het dus geen probleem dat er geen neutraal aanwezig is, zolang er maar 230V tussen de fasen is.
In Noorwegen heeft het net ook een 3x230V structuur en daar wordt deze oplossing moment reeds gebruikt.

Te bestellen via gelijk welk mennekes verkooppunt!
adviesprijs: 610,67€ excl. BTW

2) Laadkabel van Ratio:

Power Cords, PDUs and Shore Power Connections

Deze portable laders werken inderdaad op de Tesla Model S. (Artikel 31320 of 31323)
Let wel op dat de portable lader met Schuko maar t/m 10A laadt, de portable met blauwe CEE steker kan t/m 16A laden.
U kunt ze gewoon via eNovates bestellen uiteraard.

Met vriendelijke groet / Best regards / mit freundlichen Grüssen/ Saludos cordiales,
Faber Snaak
Ratio Electric B.V.
Ambachtsstraat 12
3861 RH Nijkerk
The Netherlands
Tel: +31 33 245 23 60
Fax: +31 33 245 31 54
Power Cords, PDUs and Shore Power Connections
KvK Amersfoort 31050275

Voor Belgen te bestellen bij:
ENOVATES
eNovates: Laadoplossingen en Software
[email protected]
+32 (0) 3 337 0771
Rijnkaai 37
2000 Antwerpen

adviesprijs: 448€ excl. BTW
 
Tiens, de MyTesla website is precies weer veranderd:

- Er zijn nu 3 tabbladen ("Software updates" toont de release notes van alle opeenvolgende firmwares, "Model S Guides" centraliseert de PDF-bestanden met de manuals, en "My Documents" laat toe om documenten als een registratieformulier van uw bedrijf, een uittreksel uit het handelsregister, uw rijbewijs en nog andere documenten te uploaden).
- Het overzicht van de facturen is verdwenen.
 
P85 net van de detailer gehaald.
Binnen en buitenkant behandeling gehad. Ziet er prachtig uit en voelt super glad aan. Ik ben heel tevreden!
Overigens was de specialist dik tevreden over de kwaliteit van de lak. Hij was niets vreemds tegen gekomen.
Ik heb 3 jaar garantie gekregen op de behandeling.
Hierbij ook een paar plaatjes. Excuus voor de kwaliteit; ik ben niet zo'n fotograaf.
ImageUploadedByTapatalk1385652077.099760.jpg
 
Vandaag zijn onze laadstations met vaste kabels geïnstalleerd. Heb m'n eigen plekkie nog maar ff ge-iced:rolleyes:
View attachment 36766
Mooie ruime plek :smile:

- - - Updated - - -

Tiens, de MyTesla website is precies weer veranderd:

- Er zijn nu 3 tabbladen ("Software updates" toont de release notes van alle opeenvolgende firmwares, "Model S Guides" centraliseert de PDF-bestanden met de manuals, en "My Documents" laat toe om documenten als een registratieformulier van uw bedrijf, een uittreksel uit het handelsregister, uw rijbewijs en nog andere documenten te uploaden).
- Het overzicht van de facturen is verdwenen.
Bij mij staat hij nu standaard op Franstalig en Canada. Kan wijzigen wat ik wil hij springt er steeds naar terug :cursing:
 
Binnentemp wordt soms wel en soms niet getoond(android), onafhankelijk van turn on/off v/d climate control heb ik gemerkt.
De functie location doet het vaker niet(alleen bovenste 10% van het scherm) dan wel. Maar ik volgens mij is de nieuwe versie nog niet verspreidt voor Android.

Zal dan aan Android liggen, op mijn iPhone werkt het wel. De locatie functie ook.

Sterker nog, ik heb twee maanden geleden speciaal een iPhone gekocht voor de Tesla-app (gewoon een 4 voor half geld) omdat ik de app op mijn Android telefoon niet werkend kreeg.