Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
leuke blog ontdekt van een Tesla owner, vergelijkt 19/21, p85+ met 85 etc Lowrider Safety | Steinbuch

@WouterKoelewijn: even met je wieltjes of de knoppen erboven resetten, wellicht helpt dat, wat jij laat zien heb ik nog niet gehad, vanochtend wel dat het scherm er best even over doet om 'wakker' te worden. De rol van software....email over plotseling volledig onbestuurbare autos | Steinbuch

@XFrank: mooie foto's, geniet er van! We hebben de MS nu sinds 13 sept, en het blijft heerlijk om te rijden, ontspannen en gaaf bij acceleratie, ik doe dat nog steeds...
Totaal nu ca 6000km, gem 235 Wh/km

overigens heb ik versie 5.8 nog steeds niet gedownload, weet iemand of de 3G het echt veel beter doet, dat zou een reden zijn voor mij.
 
Last edited:
SH*T! My MS has had a 'herseninfarct' this morning. I'm now stuck at the hockey club in Helmond with a car that is completely 'gestooord'. I'm waiting for it to be picked up and for replacement wheels.

On the way here I suddenly got a warning "stability control disabled". But I could still drive. Got to Helmond and tried park but everytime I put it in R it flew back into P after a short distance, like 50cm or so. Managed to finally get it into a parking spot. Got out only to find that the door handles & window retract doesn't work on the left hand side. Further investigation revealed that the entire lhs is dead - mirror doesnt work, window controls dont work, door handles dont work. Had to climb back in initially via the rear gate.

Tesla 1st line help was crap. Some ANWB guy who had just woken up and didnt know what a Tesla was. Told me not too worry, traction control,is not important to the operation of a car. W**ker.

Tried phoning Tilburg directly, no answer. Phoned home to tell my wife about the problem, she was so pissed that she dug out the gsm number of our DS and phoned him directly. After a while someone from Tesla tech support called back, investigated the problem and said they had no idea. So, car needs to get picked up.

Finally to rub salt into the wound, when I went to watch the hockey, the damned alarm kept going off! So now I'm having to sit in the car and I'm missing the game.

I'm so angry and disappointed. Talk about public humiliation. Lost for words now and it's probably not a good moment to start expressing opinions. Except to say that if Tesla don't start offering their own 24/7 first line support, their image is going to take a HUGE knock.

!#*%!%#*^+#^}#!!!!

Ziet er uit als een 12V accu probleem. Is meer over te vinden op het 'Amerikaanse' deel van dit forum. Zeker nu het kouder wordt kan een slecht aangesloten 12V accu bijzondere problemen veroorzaken.
 
Brilliant news! The Service Specialist just called - they have found and fixed the problem. I gather that it was an bad connector to the master control unit or something similar. Not a 12V problem in any case. They will deliver the car home in an hour or so.


A total victory for Tesla service! And on a Saturday too. Thanks to Colin and the guys at Tilburg.


Wow, I'm so relieved. I could hug them all!
 
Brilliant news! The Service Specialist just called - they have found and fixed the problem. I gather that it was an bad connector to the master control unit or something similar. Not a 12V problem in any case. They will deliver the car home in an hour or so.


A total victory for Tesla service! And on a Saturday too. Thanks to Colin and the guys at Tilburg.


Wow, I'm so relieved. I could hug them all!

Well done!
 
Totaal nu ca 6000km, gem 235 Wh/km

overigens heb ik versie 5.8 nog steeds niet gedownload, weet iemand of de 3G het echt veel beter doet, dat zou een reden zijn voor mij.

Ik 10.000 met 220 Wh/km. Daar zitten een aantal lange ritten bij met noodgedwongen standje oud wijf voor de rechtervoet. Maar ook wedstrijdjes met Porsches.... :)

3G werkt sinds de update naar 5.8 bij mij feilloos. Daarvoor allesbehalve.

@XFrank: gaaf man gefeliciteerd! Je garage is er een stuk van opgeknapt ;-)
 
Brilliant news! The Service Specialist just called - they have found and fixed the problem. I gather that it was an bad connector to the master control unit or something similar. Not a 12V problem in any case. They will deliver the car home in an hour or so.


A total victory for Tesla service! And on a Saturday too. Thanks to Colin and the guys at Tilburg.


Wow, I'm so relieved. I could hug them all!

Awesome news!! I drove around alot today, enjoying my car to the fullest, and on numerous occasions felt sad for your ordeal this morning. So glad to hear your car is on its way back to you!
 
Hij is er! staat nu even te laden (als test)
aflevering was in orde, ik kan niet onmiddelijk min puntjes vinden.
ik dacht dat ik alles al wist van het scherm, maar het zal toch wel even spelen worden.
de 60kw lijkt me voldoende snel. snel genoeg om uw rijbewijs kwijt te spelen:wink:
View attachment 36261
meer foto's staan hier: de achte kleur is zeer moeilijk te benaderen op foto.
Pictures of Model S in Belgium and the Netherlands - Page 4.



mooi!
welcome home en geniet ervan!
 
3G werkt sinds de update naar 5.8 bij mij feilloos. Daarvoor allesbehalve.

Ik heb 5.8 ook nog niet gedownload. Op de oude 5.6 doet 3G het nu al twee weken uitstekend, dus zelfs als 5.8 een update voor het modem bevat is er voor mij nog geen urgente noodzaak. Ik rijd dus nog steeds 'low' over de snelweg. Ik las overigens ergens dat die lage stand kan zorgen voor extra slijtage aan de binnenzijde van de achterbanden (een lagere stand van de vering zou het negatieve camber versterken). Iemand enig idee of dat onzin is of dat er een kern van waarheid in zit?
 
Hij is er! staat nu even te laden (als test)
aflevering was in orde, ik kan niet onmiddelijk min puntjes vinden.
ik dacht dat ik alles al wist van het scherm, maar het zal toch wel even spelen worden.
de 60kw lijkt me voldoende snel. snel genoeg om uw rijbewijs kwijt te spelen:wink:
View attachment 36261
meer foto's staan hier: de achte kleur is zeer moeilijk te benaderen op foto.
Pictures of Model S in Belgium and the Netherlands - Page 4

@19910. ik heb hem niet kunnen vinden. binnen stond geen grijze, maar er waren er wel toegekomen. omdat ik niet onmiddelijk uw naam wist, maar enkel uw VIN kon Nicolas niet echt iets bevestigen.

Frank proficiat! Geniet van je welverdiende electrokar in haal het niet in je hoofd dit forum te verlaten:wink:
 
Alle 'nieuwelingen' gefeliciteerd met jullie aanwinst en geniet er van, m.n. XFrank. Miste nog wel de Tesla -outfit op je foto's....

Wij hebben MS nu 2 maanden. Inmiddels 5000 km op teller, het gemiddeld verbruik loopt laatste weken op door koude weer naar nu 235 kWh, vlgs mij heel netjes.
Sinds laatste update werkt navi prima. Weet iemand trouwens of filemeldingen ook getoond worden met tekst?
Omdat deze week Outlander Phev komt, dacht eerst geen winterbanden voor MS. Wil toch zoveel mogelijk doorrijden met MS (wie niet :wink:), overweeg Aerowheels, maar baal dat prijs zo is verhoogd. Informeer ook nog bij Profile.

Volg het forum wat minder, maar da's logisch als je auto eenmaal hebt. Nog steeds leuk te lezen, leren, delen en Tesla scherp te houden.

Verder nog steeds erg blij met de auto !
 
Zo eindelijk alles gelukt.

Vanmorgen om 11.30h alsnog gebeld dat om 13.00h de auto afgeleverd kon worden.
Wij ernaar toe en alles is prima gelopen tijdens de aflevering.
Met een smile naar huis gereden en aansluitend mijn zelf gemaakt oplaadkabels aangesloten.
Oeps .....storing en de melding op display dat ik de auto veilig moest verlaten en dat er service nodig was.
Ook de 32Amp kabel het zelfde beeld.
toen de Tesla kabel op 220 volt getest maar die gaf storing op de oplader en er gebeurde niets............
Ik naar Tesla gebeld maar road assist duurde me te lang.
Op de Zeemap voor tesla leden gekeken en warempel 9 km verderop in Boekel een andere Tesla eigenaar en welja hij was bereikbaar.

Ik leg mijn probleem uit en dat ik wil testen wat er mis is met mijn kabels.
Gertjan aarzelt geen moment en stapt is zijn Tesla en komt naar mij in Veghel...... super daar kan geen road-assist tegen op.
Wij teslen met een type 2 kabel van Lucky Luke en ook die gaf dezelfde storing.
Dus hiermee lijkt het niet aan mijn kabels te liggen.......pfffff
De Tesla lader die moest simpelweg andersom in het stopcontact en toen deed ie het wel......Pfffff
Gertjan wist een laadpaal en wij in colonne naar Boekel en aldaar mijn beide kabels getest.........die werken perfect.......Pffff.
Dus de EV-Box is het probleem.
Naar EV helpdesk gebeld en die hebben de instellingen op afstand aangepast en tevens mijn kaart geactiveerd :redface:
En jippy alles werkt naar behoren.
staat nu fijn op 16 Amp te laden.

Nu de auto:
Een fantastische ervaring en het lijkt net een attractie zo snel deze auto versneld.
De 21 inch velgen en performance + banden maken wel degelijk meer lawaai dan de 19 inch variant.
De weligging met deze platte bandjes is echter indrukwekkend stabiel. de actieve luchtvering maakt drempels erg soepel maar besef dat de velg en band wel de eerst klap krijgt.

Ik vind de bruine kleur echt zeer mooi en het licht interieur maakt het plaatje compleet.
Lex-2.jpg
Lex-1.jpg


Ik ben weer een contente mens.
Gertjan bedankt!!

En de Zeemaplijst Tesla voor Tesla heeft voor mij al zijn waarde bewezen.
Dus allemaal opgeven .........:smile:



Nu ben ik gewoon zwaar geïrriteerd !!!
Ben ik op woensdag gebeld dat de auto niet af was en dat het zatermorgen 10.00h zou worden.
Alles weer omgeplant en vanmorgen aangereden naar Tilburg.
Word ik onderweg gebeld dat de auto niet klaar is "software update" smoesjes.....

Tegen 17.00h zou het wel moeten lukken.....

ik ben nu gewoon kwaad en heb geen goed gevoel met de hele service meer.
 
Gefeliciteerd met je mooie wagen. Die kleur is inderdaad erg mooi op deze auto.

Goed te horen dat het probleem bij de EV-Box lag en niet bij Tesla, want één horrorverhaal per dag is wel genoeg (tot nu toe opvallend weinig echt grote problemen trouwens, terwijl er toch al honderden rondrijden). Enne, dat van die schuko-kabel die soms omgekeerd in het stopcontact moet, dat moet iedereen die dit forum een beetje bijhoudt nu wel weten hè... :tongue:

Ik zou me trouwens graag voor die Zeemap-lijst opgeven, maar daar is schijnbaar een wachtwoord voor nodig. Heeft iemand dat voor me? (PM?)
 
Idd:redface:

Ik had echter de EV box eerst getest en kreeg resvice storing op mijn display. Toen ik met voldoende stress de Schuko kabel aansloot en deze ook niet werkte!!!
Ik heb in huis op 3 stopcontacten het geprobeerd en overal dus toevallig verkeert om erin gehad.
Toen was ik even van slag.

Thanks!!

smile

Lex

Gefeliciteerd met je mooie wagen. Die kleur is inderdaad erg mooi op deze auto. ). Enne, dat van die schuko-kabel die soms omgekeerd in het stopcontact moet, dat moet iedereen die dit forum een beetje bijhoudt nu wel weten hè... :tongue:
? (PM?)