Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg zaterdag winterbanden bevestigd voor eind november, begin december. Prima op tijd (hoop ik). Ik las dat in Noorwegen dit op reserveringsnummer gaat, dus mogelijk ook hier.

Stekker vind ik minder van belang, omdat ik met type 2 laad.

Wel een zorg dat er weinig onderdelen zijn in NL. Dit is al een jaar een probleem in de USA.

Wel balen dat ze om de PDC e.a. zaken heen draaien. Vooral PDC is voor deze auto van belang. Is dit Tesla of de lease maatschappij of beiden die kastje en muur spelen en jou hier de dupe van laten zijn?

Zijn dat 21 inch winterbanden welke door Tesla geleverd worden?
 
Ik had een fantastische dag at the office en een nog beter weekend. Deze info is van vorige week maar ik twijfelde of ik het zou delen. Nadat ik weer even had bijgelezen (ik liep wat achter) vond ik dat ik het met jullie moest delen. De toon is zoals ie is. Feitelijk. Alleen de laatste twee zinnen zijn een persoonlijke mening.

Kom net uit Amsterdam servicecenter en heb daar de afspraak gemaakt voor plaatsing winterbanden op 15 november..
 
Weet iemand....

Spottify geluid krijg ik wel doorgestuurd via bleutooth. Plaatjes niet.
Ik heb een samsung gallaxy s3.

Graag hulp .....
Mijn ervaring is dat de MS zelf artwork ophaalt, en het niet meekrijgt via de Bluetooth. Ik heb laatst een TV show episode (The Walking Dead) op de iPad in de auto gekeken terwijl ik aan het laden was, en had het geluid via Bluetooth op de speakers gezet (met de verwarmde stoelen: beter dan een bioscoop ;-D). Anyway, op basis van de titel van de episode vond hij ook "artwork" erbij, totaal niet correct maar een soort "fuzzy match". Ook als ik Spotify luister pakt hij soms ander artwork dan wat ik op m'n telefoon zie. Check de web browser eens als dat weer gebeurt, of je wel internet hebt..
 
Positief nieuws van DS Robert vandaag, levering 15 november staat vast, alleen de tijd moeten we nog inplannen.

Kreeg vandaag maandag 18 november bevestigd - 1200hrs.

- - - Updated - - -

Zojuist terug van Tilburg.

Wat een beest van een auto zeg, geweldig.

3G Werkt prima.
Naden zijn ook goed.
Spottify plaatjes werkt nog niet goed met android, ligt misschien aan de telefoon ??
Navigatie werkt heel prima.
Uitleg door thomas was 100 %
Geen 380 V adaptor :( deze word nageleverd.

Verder super. Foto's volgen morgen

Gozer. Je hebt 'm. Mooi man. Geniet!
 
Laten we het er op houden dat het vooralsnog Tesla is die verzaakt: supply chain problemen. Als je nu terug kijkt op de afgelopen leveringen, men stopt het ene gat met het andere. Pappen en nathouden. Ik geloof er niets van dat jij je winterbanden gaat krijgen hoezeer ik je het ook gun. Ik heb niets liever dan ongelijk, dat scheelt een hoop gedoe. Maar ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat het anders is dan ik geschetst heb.

Conclusie: de Tesla is 'business as usual' geworden en de ergernissen hebben de overhand gekregen. Not good. Athlon laat zich daarentegen van hun beste kant zien, begrijp ik. Kunnen ze die sensoren ook niet fixen? En de vervangende auto, dat moet de Leasemaatschappij toch zowiezo regelen? En misschien weer tijd voor een vriendelijk doch dringend briefje? Verwijs naar de mogelijkheid dat een Duits draadje ook snel te maken is. De Duitse markt is belangrijk voor ze, weten we sinds kort. Speak softly but carry a big stick, zei Roosevelt al. :wink:
 
Mijn ervaring is dat de MS zelf artwork ophaalt, en het niet meekrijgt via de Bluetooth. Ik heb laatst een TV show episode (The Walking Dead) op de iPad in de auto gekeken terwijl ik aan het laden was, en had het geluid via Bluetooth op de speakers gezet (met de verwarmde stoelen: beter dan een bioscoop ;-D). Anyway, op basis van de titel van de episode vond hij ook "artwork" erbij, totaal niet correct maar een soort "fuzzy match". Ook als ik Spotify luister pakt hij soms ander artwork dan wat ik op m'n telefoon zie. Check de web browser eens als dat weer gebeurt, of je wel internet hebt..

Internet werkt prima. Iemand met adroid en spottify op het forum die wel succes heeft ?
 
Ik zit met 5300km op 203Wh/KM.

Ik heb 19" en dat maakt volgens mij best wel een verschil.

Jij rijdt vermoedelijk ook heel wat op 100 km-wegen (door de Randstad van en naar Amsterdam). Of zit je ook veel op 120 km-wegen? Banden maken wel wat verschil, maar ik verwacht geen 10%.

Overigens reed ik vandaag tegen de storm in met 245 Wh/km, dat viel me reuze mee. Hij lag ook als een blok op de weg, tegen de wind in. Ik merkte nauwelijks wat van de storm. Toen ik hem 's ochtends schuin van achteren had, was hij wat zenuwachtiger.
 
Wiebe,

Ik denk dat Jerome Guillen van jouw onvrede wil horen. Ik lees van verschillende Amerikaanse eigenaren dat hij iig persoonlijk aandacht geeft aan problemen.

[email protected]


Ik heb hem net via LinkedIn uitgenodigd voor een 15min chat volgende week in Palo Alto
Zal hetzelfde verzoek ook via deze mail versturen. Als ik welkom ben horen jullie het en kunnen we een samen een top 10 lijstje maken om onder zijn aandacht te brengen.
 
Wiebe, dank! Goede research. Waar heb jij de 'waarheid' vandaan gehaald cq hoe heb je door de verschillende leugens en onzin geprikt?

Mijn auto staat in Tilburg op een nieuwe motor en reactorstangrubbers te wachten. (Ondertussen zou er nog aan de bijwerking van de afwerking worden gewerkt). Kan dus nog wel even duren als ik het zo lees. Ook ik heb geen leenauto gekregen. Niet om gevraagd en niet voorgesteld (begrijp nu wel waarom)

Begrijp ook dat ik blij mag zijn dat ik in de VS een set tweedhands Tesla 19'' velgen op de kop heb getikt. Moet dus goedkomen met die winterbanden/wielen.

Volgende week ben ik in de VS. Wordt het niet tijd voor een algemeen NL protest in Palo Alto?

Qua research: diverse bronnen, dezelfde info. Zeer dicht in de operatie. Je begrijpt: ik wil niemand compromitteren anders hoor ik nooit meer iets.

Kijk naar mijn eerdere post over het vervangen van velgen, wanneer je een velg er af haalt moet de auto gereset worden en daar heb je een apparaat voor nodig. Dat kan Tesla vooralsnog alleen en geselecteerde bandenwisselaars van Athlon (voor zover mijn info reikt). Ga, althans zo is mijn advies, niet zo maar velgen en banden vervangen. Dit kan eenvoudigweg niet want dan sta je stil. Check of ze het Tesla apparaat hebben waarmee ze de auto kunnen resetten.

Protest? Graag. Ik heb inmiddels de hoop opgegeven omdat ik ondervonden heb dat er gelogen wordt. Daar ben ik misschien een vreemde in maar dan breekt er iets in me. Gebrekkige of geen communicatie waar we met z'n allen jaren hebben doorgebracht op dit prachtige forum kan ik mee leven. Liegen niet. Tesla verdraaid dingen, zegt dat het niet zo is, zegt dat het niet kan terwijl de praktijk anders aangeeft; lees alle posts maar terug dan zie je de trend.

- - - Updated - - -

Misschien moet Wiebe eens met Elon bellen voor z'n dagelijkse portie slecht nieuws...

Met alle respect: ik post hier niet bepaald iedere dag slecht nieuws, toch?

- - - Updated - - -

Ik heb hem net via LinkedIn uitgenodigd voor een 15min chat volgende week in Palo Alto
Zal hetzelfde verzoek ook via deze mail versturen. Als ik welkom ben horen jullie het en kunnen we een samen een top 10 lijstje maken om onder zijn aandacht te brengen.

Ik spreek hem graag in alle redelijkheid. Als iets kan bijdragen dan hoor ik het graag. Conference call is ok, die kan ik hosten. PM maar even.
 
Ik heb hem net via LinkedIn uitgenodigd voor een 15min chat volgende week in Palo Alto
Zal hetzelfde verzoek ook via deze mail versturen. Als ik welkom ben horen jullie het en kunnen we een samen een top 10 lijstje maken om onder zijn aandacht te brengen.

Uitstekend plan. Indien dit op een zelfde manier gebeurd als de 3/fase actie van Widodh, dan zullen ze dat zeker waarderen.

@Wiebe
Ik ben zeker dat de dagelijkse portie slecht nieuws voor Elon Musk bedoeld is. Hij verwacht dit dagelijks van zijn personeel.
 
Wiebe, misschien niet zo stellig zijn over die tpms, zover ik weet (en ik volg de usa velgen threads hier volop) kan ook zonder tpms de MS prima rijden, weliswaar met een regeltje "check tire pressure" in het display maar that's it.

en - hoewel ik de ervaringen van Wiebe treurig vind maar gelukkig niet kan herkennen - bij Tesla Amsterdam kan ik voor een redelijke prijs extra sensoren krijgen en die worden dan gratis ingeleerd...