Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En in welke week zou levering plaatsvinden volgens Lester? (kan ik mezelf een beetje plaatsen..)
Laatste info van Lester op 30/9 was: "Als het goed rolt de wagen vandaag van de productieband.
De levering zal dan medio mid november vallen."

Dat zal ondertussen wel wat later worden verwacht ik, gelet de verschuivingen bij anderen, en vooral omdat ik nog steeds niets van een DS heb gehoord.

- - - Updated - - -

hier ook net de email binnen gekregen!
We zijn er bijna... nog heel even volhouden :wink:
 
Zojuist terug van Tilburg.

Wat een beest van een auto zeg, geweldig.

3G Werkt prima.
Naden zijn ook goed.
Spottify plaatjes werkt nog niet goed met android, ligt misschien aan de telefoon ??
Navigatie werkt heel prima.
Uitleg door thomas was 100 %
Geen 380 V adaptor :( deze word nageleverd.

Verder super. Foto's volgen morgen
 
Zojuist terug van Tilburg.

Wat een beest van een auto zeg, geweldig.

3G Werkt prima.
Naden zijn ook goed.
Spottify plaatjes werkt nog niet goed met android, ligt misschien aan de telefoon ??
Navigatie werkt heel prima.
Uitleg door thomas was 100 %
Geen 380 V adaptor :( deze word nageleverd.

Verder super. Foto's volgen morgen

Gefeliciteerd. Geniet er van. Al die voordringers hebben gewoon model 2013 gekregen en wij model 2014 met betere afwerking en gewoon goede 3G. (geintje!).
 
Zojuist terug van Tilburg.

Wat een beest van een auto zeg, geweldig.

3G Werkt prima.
Naden zijn ook goed.
Spottify plaatjes werkt nog niet goed met android, ligt misschien aan de telefoon ??
Navigatie werkt heel prima.
Uitleg door thomas was 100 %
Geen 380 V adaptor :( deze word nageleverd.

Verder super. Foto's volgen morgen
Gefeliciteerd! Nu sommige laadstations ineens een levertijd van 2-3 maanden schijnen te hebben hoop ik dat die adapter er snel komt. Kan ik iig tijdelijk zo'n CE-stekker laten monteren...
 
nog eentje in de fik, na een zware crash.

http://www.thestreet.com/_nasdaq/st...ire.html?&cm_ven=NASDAQ&cm_cat=FREE&cm_ite=NA


maar schijnbaar opnieuw zonder grote schade voor de inzittenden.


When asked for comment, Tesla was pleased the driver was safe, given the nature of the accident. "We were able to contact the driver quickly and are pleased that he is safe," a Tesla spokeswoman said in an email to TheStreet. This was a significant accident where the car was traveling at such a high speed that it smashed through a concrete wall and then hit a large tree, yet the driver walked away from the car with no permanent injury. He is appreciative of the safety and performance of the car and has asked if we can expedite delivery of his next Model S."


http://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/second-tesla-model-fire-sparked-crash-mexico-141237816.html
 
Last edited:
Tesla heeft een vorstelijk supply chain probleem. Deze info komt uit goede bron maar het verklaart een hoop wrevel van allen die de auto al in ontvangst hebben mogen nemen en waarom Tesla zo schimmig communiceert. Hier is de situatie:

- Tesla heeft GEEN winterbanden en die worden ook niet op korte termijn verwacht. Men heeft geen idee van de levering, "misschien mei volgend jaar".

- Tesla heeft GEEN 19 inch velgen voor de winterbanden. Die waren aangevraagd in de USA maar komen eenvoudigweg niet af.

- Als Tesla al een oplossing of gedeeltelijke oplossing heeft dan gaan de Nordics (m.n. Noorwegen) en de Alpenlanden (m.n Zwitserland) voor omdat deze landen een wettelijke plicht hebben om winterbanden te voeren.

- Ik hoor je denken: dan fix ik andere velgen en winterbanden. Jammer. Zodra een velg van de auto is geweest moet de MS compleet gereset worden. Hier heb je een speciaal Tesla apparaat(je) voor nodig. Daarnaast moet de velg wel in staat zijn de krachten van de MS te verwerken en dat zijn de meest after market velgen niet. Onnodig te zeggen dat garantie vervalt.

- Tesla doet uitermate moeilijk over de parkeersensoren. Waarom? Ze "waren niet op voorraad toen de eerste NL-batches geproduceerd werden". De kabelboom is er klaar voor maar er moeten nieuwe bumpers komen uit de USA om ze er alsnog op te zetten. Dit kost zeer veel geld (voor Tesla), zeer veel tijd (voor de berijder) en men denkt dat de kleuren van de nieuwe bumpers niet gaan matchen met de carrosserie. Ze wringen zich in alle bochten om er onderuit te komen.

- Gedoe met stekkers: supply chain niet op orde.

- Nog vervelender: Tesla NL heeft nauwelijks onderdelen. Nu de gladde maanden er aan komen, waarschijnlijk dus zonder winterbanden, ben je met wat forsere (blik)schade de Sjaak. Er zijn geen onderdelen.

- Tesla heeft nauwelijks reserve-auto's als je die nodig hebt. Geen idee hoe ze dit gaan oplossen maar als je als zakelijke rijder langere tijd in een (b.v. gehuurde) ICE moet rijden gaat na een week of twee de bijtelling van de betreffende ICE weer tellen.


Al met al geen verhaal om vrolijk van te worden. Ik zit persoonlijk niet echt te wachten op een winter met 416 PK achterwielaandrijving zonder winterbanden. De achteruitrijcamera is, zoals ik verwachtte, een total disaster. Een beetje regen onderweg en ik moet hulp vragen om achteruit op mijn oprit te parkeren: je ziet geen hol met de dooie hoeken en een wazige camera.

Maar wat mij het meeste stoort is dat er of A) geen communicatie is of dat er B) een onwaar of diffuus verhaal wordt verteld. Dat we een de eerste echte productie auto van een relatief nieuwe fabrikant afnemen weten we, ook dat er kinderziektes zijn. Maar liegen of verzwijgen kan ik niet tegen - en dat is wel wat er continu gebeurt. Tegen iedereen, niet alleen tegen particuliere kopers.

Ik zou met goed fatsoen niemand meer een Tesla willen aanraden, dat was een maandje geleden wel anders.
 
Last edited:
Tesla heeft een vorstelijk supply chain probleem. Deze info komt uit goede bron maar het verklaart een hoop wrevel van allen die de auto al in ontvangst hebben mogen nemen en waarom Tesla zo schimmig communiceert. Hier is de situatie:

- Tesla heeft GEEN winterbanden en die worden ook niet op korte termijn verwacht. Men heeft geen idee van de levering, "misschien mei volgend jaar".

- Tesla heeft GEEN 19 inch velgen voor de winterbanden. Die waren aangevraagd in de USA maar komen eenvoudigweg niet af.

- Als Tesla al een oplossing of gedeeltelijke oplossing heeft dan gaan de Nordics (m.n. Noorwegen) en de Alpenlanden (m.n Zwitserland) voor omdat deze landen een wettelijke plicht hebben om winterbanden te voeren.

- Ik hoor je denken: dan fix ik andere velgen en winterbanden. Jammer. Zodra een velg van de auto is geweest moet de MS compleet gereset worden. Hier heb je een speciaal Tesla apparaat(je) voor nodig. Daarnaast moet de velg wel in staat zijn de krachten van de MS te verwerken en dat zijn de meest after market velgen niet. Onnodig te zeggen dat garantie vervalt.

- Tesla doet uitermate moeilijk over de parkeersensoren. Waarom? Ze "waren niet op voorraad toen de eerste NL-batches geproduceerd werden". De kabelboom is er klaar voor maar er moeten nieuwe bumpers komen uit de USA om ze er alsnog op te zetten. Dit kost zeer veel geld (voor Tesla), zeer veel tijd (voor de berijder) en men denkt dat de kleuren van de nieuwe bumpers niet gaan matchen met de carrosserie. Ze wringen zich in alle bochten om er onderuit te komen.

- Gedoe met stekkers: supply chain niet op orde.

- Nog vervelender: Tesla NL heeft nauwelijks onderdelen. Nu de gladde maanden er aan komen, waarschijnlijk dus zonder winterbanden, ben je met wat forsere (blik)schade de Sjaak. Er zijn geen onderdelen.

- Tesla heeft nauwelijks reserve-auto's als je die nodig hebt. Geen idee hoe ze dit gaan oplossen maar als je als zakelijke rijder langere tijd in een (b.v. gehuurde) ICE moet rijden gaat na een week of twee de bijtelling van de betreffende ICE weer tellen.


Al met al geen verhaal om vrolijk van te worden. Ik zit persoonlijk niet echt te wachten op een winter met 416 PK achterwielaandrijving zonder winterbanden. De achteruitrijcamera is, zoals ik verwachtte, een total disaster. Een beetje regen onderweg en ik moet hulp vragen om achteruit op mijn oprit te parkeren: je ziet geen hol met de dooie hoeken en een wazige camera.

Maar wat mij het meeste stoort is dat er of A) geen communicatie is of dat er B) een onwaar of diffuus verhaal wordt verteld. Dat we een de eerste echte productie auto van een relatief nieuwe fabrikant afnemen weten we, ook dat er kinderziektes zijn. Maar liegen of verzwijgen kan ik niet tegen - en dat is wel wat er continu gebeurt. Tegen iedereen, niet alleen tegen particuliere kopers.

Ik zou met goed fatsoen niemand meer een Tesla willen aanraden, dat was een maandje geleden wel anders.

hier word je inderdaad niet vrolijk van...
is de toon te wijten aan "a bad day at the office", of toch de algemene beleving ?
 
hier word je inderdaad niet vrolijk van...
is de toon te wijten aan "a bad day at the office", of toch de algemene beleving ?

Ik had een fantastische dag at the office en een nog beter weekend. Deze info is van vorige week maar ik twijfelde of ik het zou delen. Nadat ik weer even had bijgelezen (ik liep wat achter) vond ik dat ik het met jullie moest delen. De toon is zoals ie is. Feitelijk. Alleen de laatste twee zinnen zijn een persoonlijke mening.
 
Deze info is van vorige week maar ik twijfelde of ik het zou delen. ... Alleen de laatste twee zinnen zijn een persoonlijke mening.


dit zou wel een saai forum zijn als alleen de goed-nieuws-show mag gebracht worden.

gefundeerde kritiek moet. Zelfs de CEO wil eerst het slechte nieuws horen, enkel op die manier worden grenzen verlegd.
niet door ja-knikkers.
 
Ik kreeg zaterdag winterbanden bevestigd voor eind november, begin december. Prima op tijd (hoop ik). Ik las dat in Noorwegen dit op reserveringsnummer gaat, dus mogelijk ook hier.

Stekker vind ik minder van belang, omdat ik met type 2 laad.

Wel een zorg dat er weinig onderdelen zijn in NL. Dit is al een jaar een probleem in de USA.

Wel balen dat ze om de PDC e.a. zaken heen draaien. Vooral PDC is voor deze auto van belang. Is dit Tesla of de lease maatschappij of beiden die kastje en muur spelen en jou hier de dupe van laten zijn?
 
Ik had een fantastische dag at the office en een nog beter weekend. Deze info is van vorige week maar ik twijfelde of ik het zou delen. Nadat ik weer even had bijgelezen (ik liep wat achter) vond ik dat ik het met jullie moest delen. De toon is zoals ie is. Feitelijk. Alleen de laatste twee zinnen zijn een persoonlijke mening.
Wat een naar verhaal, Wiebe. Dat van die parkeersensoren is nog wel het meest schunnig. Het oorspronkelijke relaas was toch dat er iets was misgegaan in de communicatie tussen Athlon en Tesla? Nu klinkt het alsof ze willens en wetens auto's waarvan de onderdelen niet voorradig waren toch hebben geproduceerd en verscheept? Of interpreteer ik het verkeerd?

Wat betreft winterbanden, ik ben confuus. Ik heb, in overleg met Athlon, een afspraak met KwikFit halverwege November voor winterbanden. Ze hebben de Tesla MS in hun systeem, en voor zover ik weet gaan ze de banden van mijn huidige velgen afhalen, en er winterbanden met de juiste specs opzetten. Begrijp ik nou dat goed dat dat helemaal niet gaat?

Morgen maar weer even met Athlon en Tesla bellen..
 
Ik kreeg zaterdag winterbanden bevestigd voor eind november, begin december. Prima op tijd (hoop ik). Ik las dat in Noorwegen dit op reserveringsnummer gaat, dus mogelijk ook hier.

Stekker vind ik minder van belang, omdat ik met type 2 laad.

Wel een zorg dat er weinig onderdelen zijn in NL. Dit is al een jaar een probleem in de USA.

Wel balen dat ze om de PDC e.a. zaken heen draaien. Vooral PDC is voor deze auto van belang. Is dit Tesla of de lease maatschappij of beiden die kastje en muur spelen en jou hier de dupe van laten zijn?

Laten we het er op houden dat het vooralsnog Tesla is die verzaakt: supply chain problemen. Als je nu terug kijkt op de afgelopen leveringen, men stopt het ene gat met het andere. Pappen en nathouden. Ik geloof er niets van dat jij je winterbanden gaat krijgen hoezeer ik je het ook gun. Ik heb niets liever dan ongelijk, dat scheelt een hoop gedoe. Maar ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat het anders is dan ik geschetst heb.
 
Ik kreeg zaterdag winterbanden bevestigd voor eind november, begin december. Prima op tijd (hoop ik). Ik las dat in Noorwegen dit op reserveringsnummer gaat, dus mogelijk ook hier.

Stekker vind ik minder van belang, omdat ik met type 2 laad.

Wel een zorg dat er weinig onderdelen zijn in NL. Dit is al een jaar een probleem in de USA.

Wel balen dat ze om de PDC e.a. zaken heen draaien. Vooral PDC is voor deze auto van belang. Is dit Tesla of de lease maatschappij of beiden die kastje en muur spelen en jou hier de dupe van laten zijn?
Oh, wat betreft stekkers. Ik kreeg er wel een rode stekker bij, heb hem nooit gebruikt en ga hem volgens mij ook niet nodig hebben. Als er iemand om zit te springen, stuur even een PM.
 
@Pebell:

1) Parkeersensoren en communicatie tussen Athlon en Tesla: bollocks. Athlon heeft goed besteld. Het was Tesla die iedereen, inclusief Athlon, met een grote kluit in het reeds overvolle riet probeerde te sturen.

2) Winterbanden heeft Athlon geregeld. Wordt je zeer binnenkort over geïnformeerd, geen zorgen. Hoe? Ahtlon heeft 19 inch after market velgen gevonden en besteld (klasse!) en daarmee getest op een van hun MS'en. Die bleken het vermogen goed te houden. Athlon's bandenfitter krijgt zo'n Tesla apparaatje om de auto te kunnen resetten. Of deze grap voor particuliere eigenaren gaat werken heb ik zo mijn twijfels over. Maar wie weet komt er iets uit de hoge hoed van Tesla?
 
Wiebe, hebben ze je spoilert er wel netjes afgekregen?

Je kunt echt merken dat we met een start-up te maken hebben. Eerst de gebrekkige communicatie over de status van je order.
Daarna de miscommunicatie over de aflevering en tot slot de eerste kennismaking met de service organisatie.

Iedere keer weer te maken met medewerkers die nieuw zijn en het voor het eerst doen. Wat je mist is een overall crisismanager die probeert een trend uit de klachten te halen en de bevoegdheid heeft daar een beleid op te bepalen.

Natuurlijk gaan de eerste reparaties lang duren vanwege een gebrek aan onderdelen. Je kunt moeilijk een magazijn vol met spareparts neerleggen als je nauwelijks genoeg hebt voor de productie van nieuwe auto's.

Jammer dat enkele van de meest fanatiek mensen nu negatief worden over het onderhoud maar er zijn gelukkig ook heel veel mensen blij met hun auto en die hoor je nu niet meer.

Ook mijn auto staat nu in het service center en ik rij in een vervanger.....ik heb echter het volle vertrouwen dat Tesla mijn auto in perfecte staat gaat terugleveren waarbij er kosten nog moeite worden gespaard.
 
Wiebe, dank! Goede research. Waar heb jij de 'waarheid' vandaan gehaald cq hoe heb je door de verschillende leugens en onzin geprikt?

Mijn auto staat in Tilburg op een nieuwe motor en reactorstangrubbers te wachten. (Ondertussen zou er nog aan de bijwerking van de afwerking worden gewerkt). Kan dus nog wel even duren als ik het zo lees. Ook ik heb geen leenauto gekregen. Niet om gevraagd en niet voorgesteld (begrijp nu wel waarom)

Begrijp ook dat ik blij mag zijn dat ik in de VS een set tweedhands Tesla 19'' velgen op de kop heb getikt. Moet dus goedkomen met die winterbanden/wielen.

Volgende week ben ik in de VS. Wordt het niet tijd voor een algemeen NL protest in Palo Alto?