Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bron: http://www.teslamotors.com/sites/default/files/germany_press_release_map_429x600.png (Tesla zelf dus, ik heb echter nog niet gevonden waar ze het hebben gebruikt).
Inderdaad eerder in de buurt van Arnhem dan Apeldoorn. En Loek heeft gelijk: het plaatje richt zich op Duitsland, zegt dus niets over eventuele andere SS'ers in NL.

Misschien is dat rondje niet helemaal goed geprojecteerd. Net over de grens in Duitsland zou niet verkeerd zijn voor de randstedelingen onder ons op weg naar het vakantieadres..:smile:
 
En Loek heeft gelijk: het plaatje richt zich op Duitsland, zegt dus niets over eventuele andere SS'ers in NL.
Nieuws: Elon Musk vindt laatst overgebleven SS-ers in Duitsland (klik voor kaart) De auto wordt in Duitsland daarom ook gg-rebadged naar Tessla model SS. De verwachting is dat de verkoop hierdoor explosief zal stijgen.

- - - Updated - - -

Los van dat dit erg off-topic is.... liever niet zeg
Eh, deze algemene thread heeft geen topic meer, behalve Nederland en Tesla. Maar deze scoop van Maurice moesten we natuurlijk even meenemen :)
 
Vrijdagmiddag, het niveau stijgt duidelijk op het forum :)
Om dan wat nuttigs toe te voegen: Ik ben onderweg naar Frankrijk en ben even in Brussel bij het Service Center aan het bijladen met 3x26A.

Door de firmware 5.6 kan je dus nu tijdelijk even maximaal 3x26A laden, maar zou snel gefixed zijn.

Vriendelijk hier, wat drinken en WiFi. Kan lekker even wat werk doen en zo weer verder naar Frankrijk.

Nu niet allemaal hier langs komen, wel van te voren bellen. Staan wel een hoop S'en klaar om geleverd te worden!
 
Eindelijk goed nieuws: de tesla is klaar (23147) en "being prepared for pick-up or delivery". Over ongeveer 4 weken is hij (of is het toch meer een zij?) in nl, levering dus eind november of begin december!

(Eigenlijk wel vreemd dat ik met dit bericht nu blij ben, de levering zou oorspronkelijk in augustus plaatsvinden)
 
Onder het motto "gedeelte smart is halve smart": de levering van mijn Model S is ook doorgeschoven, van 8 november naar 15 november. Tikje jammer dat ik er zelf naar moest vragen, maar dat zal de pret verder niet drukken.

Ik heb nu nog een afspraak voor 4 november, maar mijn DS vertelde net dat er een probleem is met wat treinen die de boot niet hebben gehaald, en dat hij pas begin volgende week weet of die van mij later komt, in dat geval denkt hij een a anderhalve week vertraging. :crying:

Heb nog maar ns gevraagd over het service pack. Op de site staat:
Omvat

    • Jaarlijkse inspectie (of elke 20.000 kilometer)
    • Vervangende onderdelen zoals remblokken en ruitenwissers (met uitzondering van banden)
    • Systeembewaking
    • Remote diagnostics
    • Software updates
    • Nieuwe functies


Dit is een beetje misleidend. Ook zonder service pack krijg je dezelfde remote diagnostics, software updates en nieuwe functies. Eigenlijk zijn het gewoon vier vooruitbetaalde jaarbeurten voor de prijs van drie. De hoogte van het bedrag kan niet echt verantwoord worden. De DS begon over uren (terwijl er een sheet van het onderhoud voor elke beurt online staat die zo te zien zeer beperkt werk inhoudt), toen over vervangingsonderdelen (terwijl Elon Musk claimt dat de enige zes onderdelen die slijten de vier banden en twee ruitenwissers zijn), en uiteindelijk over de investeringen die nodig zijn voor de werkplaats en alle speciale apparatuur. Tja. Het lijkt erop alsof men erop rekent dat het voor de eigenaar toch voordeliger is om vooruit te betalen, vanwege de MIA en KIA, en hierop graag wat extra winst pakt.

Ook nieuw voor mij: de standaard banden zijn all-weather en hebben een M+S label en zouden dus in winterse omstandigheden gewoon toegestaan zijn in Duitsland. Weet iemand op welke temperatuur het omslagpunt met winterbanden zit qua grip (van zomerbanden vs winterbanden wordt vaak 7 graden gezegd)?
 
Een opgeleukte Fiat of een opgeleukte Mazda... Moeilijke keuze.... Behalve dat die Mazda technologisch gezien de wereld op zijn kop zet en die Fiat op zijn AnseldoBreda's denkt dat wereld bestaat uit Italië en.... Eh nou ja, Groot Italië. Forza Italia! Lang leve het verleden.

klonk toch niet boos dit?

Haha, you got me. Maar blijft het PininFarina argument nog over. Misschien voor de opvolger van de S?
 
...mijn DS vertelde net dat er een probleem is met wat treinen die de boot niet hebben gehaald, en dat hij pas begin volgende week weet of die van mij later komt, in dat geval denkt hij een a anderhalve week vertraging. :crying:

Gaat toch spannend worden voor mij en mijn mede-laat-beslissers, mocht dit ook bij ons gebeuren. Voorlopige planning levering bij mij (VIN 23889) is week 50. Met anderhalve week vertraging én een Kerstfeest zitten we in 2014. We wachten maar rustig af...
 
Ook zonder service pack krijg je dezelfde remote diagnostics, software updates en nieuwe functies.

Ik verwacht dat ze niet alle software in de Tesla van afstand automatisch kunnen updaten. Vergeleken met een computer zal de Model S dan wel het operating system updaten, maar niet de firmware. Bij de service kan ook de firmware vervangen kunnen worden. Dus de nieuwe features zitten gratis bij de auto, maar het installeren van low-level updates valt onder service.

(terwijl Elon Musk claimt dat de enige zes onderdelen die slijten de vier banden en twee ruitenwissers zijn)

Dat is wat kort door de bocht, hier komen in ieder geval de remblokken, remschijven en het luchtfilter (interieur) bij. Daarbij doen ze een uitlijning. En bij de service zit een leenauto, mits beschikbaar. Maar dat neemt niet weg dat het een dure optie is. Ik denk wel dat ik het erbij neem, om de auto in goede conditie te houden.

Tja. Het lijkt erop alsof men erop rekent dat het voor de eigenaar toch voordeliger is om vooruit te betalen, vanwege de MIA en KIA, en hierop graag wat extra winst pakt.

De kosten voor dit servicepakket vallen helaas niet onder de MIA/KIA/VAMIL.

Ook nieuw voor mij: de standaard banden zijn all-weather en hebben een M+S label en zouden dus in winterse omstandigheden gewoon toegestaan zijn in Duitsland. Weet iemand op welke temperatuur het omslagpunt met winterbanden zit qua grip (van zomerbanden vs winterbanden wordt vaak 7 graden gezegd)?

Goede zomerbanden doen het op een droog of nat wegdek tot rond het vriespunt beter dan winterbanden. Dit omdat ze veel silica stoppen in zomerbanden, dat is minder gevoelig voor lage temperaturen dan rubber. Het voordeel van zomerbanden is dat ze grotere blokken rubber op het asfalt drukken, die minder vervormen. Winterbanden hebben vooral meer grip op verse sneeuw. Tot nu toe kwam ik altijd prima weg met zomerbanden. Gewoon een kwestie van op sneeuw iets rustiger rijden. Maar dat was met een diesel-gestookte voorwiel-aangedreven middenklasser (opgeleukte Mazda :)). Nooit vastgezeten. Dat kon met de Tesla nog wel eens anders zijn. Voorlopig probeer ik de winter door te komen op de all-weather banden en koop in het voorjaar een set velgen (20"?) met zomerbanden.