Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Na enige maanden passief deelnemen wordt het nu echt tijd om in te stappen, in het forum dan, helaas nog niet in mijn MS;)
Mijn naam is Rene en als petrolhead een echte Lancialiefhebber. Mijn MS wordt de opvolger van 3x Lancia Thesis waarin ik sinds 2004 heb gereden. Daarnaast staat er nog een Ypsilon Twinair voor de deur.

Heb net ook het excel bestand ingevuld. Besteld op 13/6 heb ik een P85, blauw, grijs interieur, carbon, geen spoiler(t), pano dak, 21 inch grijs, Tech, P sensoren, Sound, luchtvering, pet(jes) plank, Duolader.
Heb in mijn woonplaats Alphen ad Rijn al een zwarte P85+ en rode Sig gespot. Forumleden toevallig?

Kijk uiteraard zeer uit naar de komst van mijn MS, volgens Lester medio eind november, maar ben alleen licht ongerust geworden over de berichten van een aantal van jullie over de brom/zoem bij 120km/u. Volgens mij alleen bij de P versies. Overweeg zelfs om daarom nog te wijzigen naar niet-P.
Wordt vervolgd:)

Hoi ReNe, ik ben degene met de rode sig. in Alphen. Mocht je interesse hebben om kennis te maken stuur maar een PM.
 
een vraag die ik heb binnengekregen, wie weet wat over die HomeLink?:
"Vanmorgen meegewerkt met onze dochter om haar Tesla S af te halen op een voor haar zeer speciale dag. Met stijgende verbazing de instructie meegekregen met ongekende mogelijkheden, zeker ook in vergelijking met de Fisker. Het grote scherm geeft enorme mogelijkheden en zelfs meer dan de uitstekende instructeur allemaal kon vertellen. Zag bv de mogelijkheid dat de auto garagedeuren opent maar dat zou in Nederland(Europa)
meestal niet werken. Mij interesseert natuurlijk welke systemen aangestuurd kunnen worden. Zelf heb ik een ZWave Domotica systeem als 1e in Nederland waarover we zeer tevreden zijn. En wat we hier graag demonstreren. Van jullie zou ik graag vernemen of jullie iets meer weten over dat garagedeuren cq hek open systeem en of jullie nog meer spectaculaire nieuwe mogelijkheden hebben ontdekt."


Ik krijg onze Hormann garagedeur niet ingeleerd op de homelink.
Hoop dat de tesla jongens het kunnen oplossen. Iemand al succes gehad met homelink en een hormann deur?
 
Even een teken van leven geven. Sinds woensdag onze S in bezit. Eigenlijk veel te druk geweest om veel te rijden, maar dit weekeinde met de kids naar Burger's Zoo.
(daar hebben ze trouwens 1 Lolo staan. Daar wilde de S niet aan laden. Iemand ooit aan een lolo geladen? Wel sneu voor de dierentuin: denken ze een mooi oplaadpunt te hebben. Krijgen ze van TNM zo'n lolo aangesmeerd. Zouden ze die dingen kwijt moeten of zo? Ze probeerden ze aan het ziekenhuis hier ook al te slijten. Eventjes uitgelegd dat 3fasen 16A toch echt het minimum zou moeten zijn. )

Maar genoeg gezeur.
8 nummertjes boven die van jouw Wido, en ook vrijwel geen klachten.
Geen gezoem of gefluit, maar nog maar 400km gedaan.

Wat een machine!!
Onze kinderen willen natuurlijk bij voorkeur achterin zitten. Ze hebben zich vermaakt onderweg met 'kijkers' tellen. Errug leuk.

- Wel een rode stekker, due bill voor de blauwe.
- alleen signatures kregen een frunk netje :-(
- klokje nog steeds op PST. (Waardoor het scheduled charging een beetje misliep). Nog geen antwoord van Tesla over hoe die op lokale tijd kan.
- achterklep niet helemaal symmetrisch, ter plekje aangepast.
- homelink werkt (nog) niet. (Zou wel moeten met onze hörmann deur)
- heb meteen de matten vervangen door de volledige rubberen set. Met grote dank aan LastNLSig. Onze auto is een gebruiksvoorwerp... Je zuigt het zand er heel gemakkelijk af.
- laden met de keba op 3x20A gaat als een zonnetje.


4a6u5e7a.jpg
ejyqavyt.jpg
ebesytys.jpg
 
Afgelopen weekend wat intensief met de auto gereden - gewoon om de ervaring op te doen. De eerste 1.000 km zit er nu op. Ook hartje Amsterdam mee in geweest op zaterdagmiddag spitsuur. Vanaf de Elandsgracht vrijwel in rechte lijn richting Singel. Afgeslagen op de Herengracht richting CS. Ook gewoon om eens te zien of de omvang van de auto lastig is. De bekijks is inderdaad enorm - mijn passagiers merkten dat nog veel beter..Grappig om je te realiseren dat voor een groot deel van de toeschouwers het voor het eerst is dat ze "de Tesla" in het echt zien...Niet iedereen herkent direct dat het een Tesla is - maar de uitstraling van het design is al genoeg. De mooiste reactie was van een jongen hangend uit het raam van zijn auto: "Waarom rij jij in een nep-auto ? Koop dan een Porsche" Had er overduidelijk zelf nog niet in gereden.. Wildvreemde mensen die je aanspreken: mag ik een paar foto's maken.. Een ouder echtpaar dat gewoon even wil laten weten dat ze de lijn zo mooi vinden. Vond de grootte overigens geen issue - in de nauwe straatjes met alle fietsers, lopende mensen etc is elke auto te groot, of niet.. Juist daar valt iedereen het geruisloos rijden overigens zo goed op..de auto heeft overigens ook wel een zekere agressieve uitstraling, dat roept ook wel reacties op van niet-liefhebbers die ik nog niet eerder heb ervaren...Was zondag even in Noordwijk aan Zee - op de boulevard...Alsof je een BN'er bent, inderdaad de een na de ander die foto's van de auto maakt... Ik kon helaas nergens parkeren -altijd leuk om de reacties te zien van voorbijgangers -;). Mijn lokale bloemenverkoopster zag de auto en vroeg zich af of ik me tegenwoordig een Maserati kon veroorloven ..

De rijervaring is in zoveel opzichten geweldig.. stil en smooth als je dat wilt, een beest als je je adrenaline even weg moet werken...Het blijft zo leuk bij een stoplicht als je even de ruimte hebt. Je zit al op 100 als de auto naast je net de streep over gaat...Ik moet me echt inhouden. De Tesla Grin is nog niet van m'n gezicht - het voelt ook zo veel minder vermoeiend zonder herrie. Elke dag simpelweg gewoon een "volLe tank", nooit meer naar Shell cs. Op de A2 met CC aan op 100, relaxed...Je gaat zo makkelijk snel rijden... En ook onderweg zijn de reacties legio, mn van de grote bakken.. Heb overigens twijfels over de juistheid van de km-teller. Op 104 km rij ik nog steeds iedereen voorbij op de A2.

Zijn er dingen die tegenvallen of die ik anders zou willen zien ? Natuurlijk - de navigatie wil ik nog kunnen instellen op snel/kort etc, geen/wel highway etc. En er zijn wel wat meer dingen bij de navigatie. Voice command werkt technisch, maar praktisch niet.. Radio-verbindingen zijn zo-zo..Spotify rechtstreeks in de auto...je schuift inderdaad snel heen en weer op de stoelen.. De app werkt nog niet... Ik vond de hele auto vies-vettig bij aflevering - dus hij gaat binnenkort naar de detailer.. Voor een gedeelte is dat gewenning, andere zaken zullen zeker worden opgelost (GPS bijvoorbeeld..).Maar al deze punten vallen in het niet bij het totale concept dat de Model S vertegenwoordigd en het genot van elektrisch rijden in een serieuze auto..

Samenvattend - ik geniet nog elke dag.. ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat het gewoon wordt, je niet iedereen hoeft uit te leggen wat het is en wat het kan... Maar al na de eerste rit weet je niet beter dan dat dit het is..ik ervaar het echt als een game-changer, een paradigma shift...

Voor de liefhebbers nog een link naar een zeer aansprekend artikel in de Huffington Post - Is the New Tesla Model S Right for You? A Review From a New Owner

"Mental block after block is falling, in some cases threatening to disrupt entire industries, including car dealerships and corner gas stations, and that's why the Tesla Model S is such a game changer, and why Tesla stock is the best performing stock of the year. (..). (Because) the biggest payoff for me is the way the car is challenging the thinking of everyone, and I mean everyone , from the stock analysts to the executives at the big old automakers who are suddenly scrambling to catch up to Tesla, to policymakers and drivers who can now see a brighter future where transportation is not a major cause of climate change and getting from point A to point B does not have to harm the environment.That's priceless, and I will support it any way I can. And so far, I'm having a hell of a fun time doing it."

ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.​

Wat een leuk verhaal man! Zeker dat stukje over de bloemenverkoopster :biggrin:

- - - Updated - - -

Even een teken van leven geven. Sinds woensdag onze S in bezit. Eigenlijk veel te druk geweest om veel te rijden, maar dit weekeinde met de kids naar Burger's Zoo.
(daar hebben ze trouwens 1 Lolo staan. Daar wilde de S niet aan laden. Iemand ooit aan een lolo geladen? Wel sneu voor de dierentuin: denken ze een mooi oplaadpunt te hebben. Krijgen ze van TNM zo'n lolo aangesmeerd. Zouden ze die dingen kwijt moeten of zo? Ze probeerden ze aan het ziekenhuis hier ook al te slijten. Eventjes uitgelegd dat 3fasen 16A toch echt het minimum zou moeten zijn. )

Maar genoeg gezeur.
8 nummertjes boven die van jouw Wido, en ook vrijwel geen klachten.
Geen gezoem of gefluit, maar nog maar 400km gedaan.

Wat een machine!!
Onze kinderen willen natuurlijk bij voorkeur achterin zitten. Ze hebben zich vermaakt onderweg met 'kijkers' tellen. Errug leuk.

- Wel een rode stekker, due bill voor de blauwe.
- alleen signatures kregen een frunk netje :-(
- klokje nog steeds op PST. (Waardoor het scheduled charging een beetje misliep). Nog geen antwoord van Tesla over hoe die op lokale tijd kan.
- achterklep niet helemaal symmetrisch, ter plekje aangepast.
- homelink werkt (nog) niet. (Zou wel moeten met onze hörmann deur)
- heb meteen de matten vervangen door de volledige rubberen set. Met grote dank aan LastNLSig. Onze auto is een gebruiksvoorwerp... Je zuigt het zand er heel gemakkelijk af.
- laden met de keba op 3x20A gaat als een zonnetje.


4a6u5e7a.jpg

En nu snel op familiebezoek naar je broer! :wink:
 
Even een teken van leven geven. Sinds woensdag onze S in bezit. Eigenlijk veel te druk geweest om veel te rijden, maar dit weekeinde met de kids naar Burger's Zoo.
(daar hebben ze trouwens 1 Lolo staan. Daar wilde de S niet aan laden. Iemand ooit aan een lolo geladen? Wel sneu voor de dierentuin: denken ze een mooi oplaadpunt te hebben. Krijgen ze van TNM zo'n lolo aangesmeerd. Zouden ze die dingen kwijt moeten of zo? Ze probeerden ze aan het ziekenhuis hier ook al te slijten. Eventjes uitgelegd dat 3fasen 16A toch echt het minimum zou moeten zijn. )

Maar genoeg gezeur.
8 nummertjes boven die van jouw Wido, en ook vrijwel geen klachten.
Geen gezoem of gefluit, maar nog maar 400km gedaan.

Wat een machine!!
Onze kinderen willen natuurlijk bij voorkeur achterin zitten. Ze hebben zich vermaakt onderweg met 'kijkers' tellen. Errug leuk.

- Wel een rode stekker, due bill voor de blauwe.
- alleen signatures kregen een frunk netje :-(
- klokje nog steeds op PST. (Waardoor het scheduled charging een beetje misliep). Nog geen antwoord van Tesla over hoe die op lokale tijd kan.
- achterklep niet helemaal symmetrisch, ter plekje aangepast.
- homelink werkt (nog) niet. (Zou wel moeten met onze hörmann deur)
- heb meteen de matten vervangen door de volledige rubberen set. Met grote dank aan LastNLSig. Onze auto is een gebruiksvoorwerp... Je zuigt het zand er heel gemakkelijk af.
- laden met de keba op 3x20A gaat als een zonnetje.


4a6u5e7a.jpg
ejyqavyt.jpg
ebesytys.jpg

Leuk verhaal!
Hoe ben je aan die rubberen mattenset gekomen? Wij hebben 4 kinderen, dus zo'n set lijkt me meer dan noodzakelijk. Heb je die gewoon in Tilburg kunnen aanschaffen?
 
Nog geen Model S, maar wel de Open Chargeport. Bedankt Fuzzylogic! Morgen maar eens stiekem uitproberen op de S van Rsvarthur :)
Pfff, jaloers hoor! Ik moet zeggen dat ik nu al het riedeltje van steeds weer "portier opendoen, naar binnen leunen, "controls" en dan "chargeport" klikken (waarbij ik als ik haast heb ook steeds om een of andere duffe reden eerst op "trunk" klik) en portier weer dichtdoen" al grondig beu ben. Zo hóórt het gewoon niet te gaan. Shame on you, Tesla.

- - - Updated - - -

Na enige maanden passief deelnemen wordt het nu echt tijd om in te stappen, in het forum dan, helaas nog niet in mijn MS;)
Mijn naam is Rene en als petrolhead een echte Lancialiefhebber. Mijn MS wordt de opvolger van 3x Lancia Thesis waarin ik sinds 2004 heb gereden. Daarnaast staat er nog een Ypsilon Twinair voor de deur.

Heb net ook het excel bestand ingevuld. Besteld op 13/6 heb ik een P85, blauw, grijs interieur, carbon, geen spoiler(t), pano dak, 21 inch grijs, Tech, P sensoren, Sound, luchtvering, pet(jes) plank, Duolader.
Heb in mijn woonplaats Alphen ad Rijn al een zwarte P85+ en rode Sig gespot. Forumleden toevallig?

Kijk uiteraard zeer uit naar de komst van mijn MS, volgens Lester medio eind november, maar ben alleen licht ongerust geworden over de berichten van een aantal van jullie over de brom/zoem bij 120km/u. Volgens mij alleen bij de P versies. Overweeg zelfs om daarom nog te wijzigen naar niet-P.
Wordt vervolgd:)
Ik heb de zoem ook, maar heb geen P uitvoering. Ook op het US forum zijn er zat mensen met een gewone 85 of 60 die het ook hebben. Dus had je al gebudgetteerd voor een P: niet alleen maar hierom wijzigen!
 
Pfff, jaloers hoor! Ik moet zeggen dat ik nu al het riedeltje van steeds weer "portier opendoen, naar binnen leunen, "controls" en dan "chargeport" klikken (waarbij ik als ik haast heb ook steeds om een of andere duffe reden eerst op "trunk" klik) en portier weer dichtdoen" al grondig beu ben. Zo hóórt het gewoon niet te gaan. Shame on you, Tesla.

Ik snap je eventuele frustratie maar er zijn makkelijkere manieren te bedenken, zo ontkoppel je de laadkabel voor vertrek door te dubbelklikken op het dak van je afstandsbediening en kan je direct je laadkabel bij het benaderen van je auto eruit halen. Daarnaast heb ik aan de laadpaal een vaste 4 meter laadkabel laten maken die in een buitenkast wordt opgehangen, op deze manier ben ik 's-ochtends vanuit huis geen extra tijd wel één handelingen extra kwijt dan normaal bij het wegrijden in een fossiel voertuig. Eenmaal thuis is het een standaardprocedure geworden om de chargepoort te openen en het voertuig te stekkeren.
 
Ik denk dat ik opknipt mag klagen

Geen geurtjes ( komt misschien door de friet die voorin lag de eerste avond)
Geen gefluit bij 120 of gebrom
Geen gefluit van het dak
Geen rare lak problemen
Spot on aflevering

Kort om niks mis behalven die klote 3G verbinding!

En ik heb voor mij 1 heel groot voordeel ontdekt! Ik koop voortaan gratis een Efteling abonnement!
Gratis stroom (nu nog) ik ga er bijna ieder weekeind heen en laad de avond ervoor niet dat doe ik bij de Efteling! Is 7 euro x 36 x per jaar hoppa :biggrin:

Kwa aandacht word ik veel aangesproken! Maar vooral positief! Ik zal van de week eens bij Tesla langs gaan om te kijken wat er nu nog staat? Hoor dat het ver leeg is
Bij mij is de 3G heel wisselend. Stomme is dat de auto hier nauwelijks opvalt. Zaterdag op het terras gezeten in Amsterdam met de auto in het zicht maar er kijkt eigenlijk niemand van op. Misschien omdat ik een zwarte heb. Verder ook eigenlijk geen problemen. Vraag me wel af of de hoofdsteunen achter en eigenlijk ook voor wel zo heel veilig zijn. Valt echt niets aan te verstellen. Ik meen me te herinneren dat dat voor Europa aangepast zou worden.
 
Even een teken van leven geven. Sinds woensdag onze S in bezit. Eigenlijk veel te druk geweest om veel te rijden, maar dit weekeinde met de kids naar Burger's Zoo.
(daar hebben ze trouwens 1 Lolo staan. Daar wilde de S niet aan laden. Iemand ooit aan een lolo geladen? Wel sneu voor de dierentuin: denken ze een mooi oplaadpunt te hebben. Krijgen ze van TNM zo'n lolo aangesmeerd. Zouden ze die dingen kwijt moeten of zo? Ze probeerden ze aan het ziekenhuis hier ook al te slijten. Eventjes uitgelegd dat 3fasen 16A toch echt het minimum zou moeten zijn. )
Ik heb een GRAFHEKEL aan die Lolo palen. Die dingen moeten per direct naar de schroothoop toe.

Je ziet nu dus al dat die dingen als "laadpalen" worden neer gezet. Leuk voor je plug-in hybride, maar met een echte EV is het een hel.

Maar genoeg gezeur.
8 nummertjes boven die van jouw Wido, en ook vrijwel geen klachten.
Geen gezoem of gefluit, maar nog maar 400km gedaan.
Ik merkte het direct op! Grappig dat jij een hoger kenteken een dag eerder kreeg. Die van mij stond er dan al een paar dagen denk ik zo maar.

Veel plezier er mee :) Ik heb er nu al weer bijna 1000km op staan.
 
Optie 3: je bent te zwaar :wink:

Dan bedoel je dus eigenlijk dat Noldendraaier te zwaar is, want het waren fotos van zijn zetels :rolleyes:

Een geruststelling NoldenDraaier weegt 77 en mijn sportstoelen - degene dus met het geperforeerd leer heten blijkbaar zo - zien er na 1.300 kilometers nog superstrak uit en zijn zwart ..... heb ik ooit een foto daarvan gepubliceerd...? Wat ik wel een relevante opmerking vond laatst is dat het schoonmaken van de geperforeerde leren stoelen voor een lichte kleur wellicht kwetsbaarder is dan voor zwart door de crème die gebruikt wordt of het vuil dat in de gaatjes zich gaat ophopen bij het schoonmaken met leercrème.
Anyway, er is veel te doen om de kwaliteit van sommige componenten in de Model S en kan jullie vertellen dat ik nog werkelijk nergens in teleurgesteld ben ondanks/dankzij dat ik de afgelopen tien jaar met veel overtuiging gereden heb in een Duitse premium auto. Opvallend vond ik ook de terugkoppeling van de carwrappers vorige week vrijdag en zij hebben werkelijk alle auto's in het premium segment de afgelopen jaren door hun handen laten gaan maar waren merkbaar onder de indruk van de kwaliteit van de Model S wat mij en de eigenaren heel veel genoegdoening moet geven.
 
Ik snap je eventuele frustratie maar er zijn makkelijkere manieren te bedenken, zo ontkoppel je de laadkabel voor vertrek door te dubbelklikken op het dak van je afstandsbediening en kan je direct je laadkabel bij het benaderen van je auto eruit halen. Daarnaast heb ik aan de laadpaal een vaste 4 meter laadkabel laten maken die in een buitenkast wordt opgehangen, op deze manier ben ik 's-ochtends vanuit huis geen extra tijd wel één handelingen extra kwijt dan normaal bij het wegrijden in een fossiel voertuig. Eenmaal thuis is het een standaardprocedure geworden om de chargepoort te openen en het voertuig te stekkeren.
Okay, thanks, dat wist ik niet van dat dubbelklikken op het dak. Verder heb ik thuis mijn laadpaal nog niet, dus ik laad nu steeds bij openbare laders, vandaar waarschijnlijk dat er nog niet echt een routine ontstaan is en dat ik steeds naast de auto sta met de kabel in mijn hand en een gesloten laadklepje.

Maar de échte frustratie komt voort uit het feit dat ik er gewoonweg GEEN vrede mee kan hebben dat Tesla in het EU model een Mennekes plug inbouwt in de auto, en vervolgens een kabel (met slim knopje) meelevert met aan één kant een Mennekes plug, maar geen Mennekes connector of adapter heeft aan de kant van de laadpaal. Het lijkt wel moedwillig pesten te zijn: "Oh, heeft Europa een andere standaard, en is het daar verplicht die in de auto te gebruiken in plaats van onze eigen mooie lichtgevende connector? Nou, dan doen we dat - maar niemand verplicht ons om diezelfde plug ook aan de andere kant van de laadkabel te gebruiken. Wie het laatste lacht..."
 
Ik snap je eventuele frustratie maar er zijn makkelijkere manieren te bedenken, zo ontkoppel je de laadkabel voor vertrek door te dubbelklikken op het dak van je afstandsbediening en kan je direct je laadkabel bij het benaderen van je auto eruit halen. Daarnaast heb ik aan de laadpaal een vaste 4 meter laadkabel laten maken die in een buitenkast wordt opgehangen, op deze manier ben ik 's-ochtends vanuit huis geen extra tijd wel één handelingen extra kwijt dan normaal bij het wegrijden in een fossiel voertuig. Eenmaal thuis is het een standaardprocedure geworden om de chargepoort te openen en het voertuig te stekkeren.

Exact! Zo stel ik het ook voor met mijn Keba met vaste kabel. Heb het nut van die Fuzzy-tool nooit zo ingezien. Misschien dat ik er anders over ga denken als de voiture er eenmaal is, afwachten.