Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Daarna op weg naar huis.. wow !! wat een power, en wat een genot. geluid bij hoge snelheid waar anderen het over hebben hoor ik niet, misschien de 19 inch en €300-hoedenplank..

Kunnen degene die het geluid bij 120 km/h hebben bevestigen of ze de 21" of 19" velgen hebben en voor de duidelijkheid er dan ook even achter zetten dat ze het ongewenste geluid hebben.

Daarnaast, dat was mijn eigen ervaring, of het geluid minder wordt/weggaat boven ca 160 km/h (op eigen risico :smile:)
 
Last edited:
Een Model S is duidelijk geen circuitracer. Na goed een ronde op vol vermogen regelt de Model S het vermogen terug omdat de koeling van het accupack dit niet aankan. Dan resteert gewoon rondjes rijden.
Op een ander forum begreep ik dat hier aan gewerkt wordt.

- - - Updated - - -

@SIG116 en Ebullio
Met een twee ton zware bak op straatbanden kun je niks op een circuit. Binnen één ronde koken de remmen en zijn je banden zo heet geworden dat ze helemaal 'verzepen'. Als je dan toch blijft trappen gaan én je remmen én je banden naar de kl*te en was het desondanks eigenlijk toch niet leuk. Wat die gasten in het filmpje dus doen is vrolijk lijntjes rijden op 70%. Niet heel spannend. Ben met de QP ook op Assen geweest. Zelfde verhaal. Remmen trekken het niet en je banden gaan eraan. Op een circuit wil je vooral veel grip met slicks of semi-slicks en een goed onderstel en remmen die ronde na ronde goed blijven vertragen. Een hoge voertuigmassa past daar slecht bij. Mijn race-75 heeft 'maar' 200pk maar weegt minder dan de helft van de S. Op de rechte stukken ben ik nergens maar in de bochten rij ik rondjes om de S. Iedere auto zijn habitat; dat van de S is niet op het circuit.
Als de tegenstander ook een S is heb je toch allemaal het zelfde probleem en gaat het weer om de kwaliteit van de bestuurder. Leer je wel de limieten van je auto kennen :smile:.

- - - Updated - - -

Nou, vandaag was het dus mijn beurt voor de aflevering. Het goede nieuws: ik heb een auto op de oprit staan (en het is nog een Model S ook).

Maar de aflevering was niet geheel vlekkeloos. Gelukkig was ik daar al wat op voorbereid door de verhalen op het forum, dus dan valt het niet helemaal tegen.
Issues met mijn auto:
- beschadeging/plekje op de achterklep.
- lichte krassen op de achterklep net onder de achterruit
- rechter voorportier gaat niet lekker dicht. Moet hem echt dichtsmijten om hem goed in het slot te laten vallen.
- lak op de voorbumper is anders/matter/minder hoogglans dan op de rest van de auto. Viel vooral binnen op. Buiten bij daglicht is het verschil wat minder te zien. Maar volgens mij is het anno 2013 toch geen rocket sience meer om op een kunstof bumper een 100% gelijke verflaag te krijgen als op de rest van de auto.

Dus met de afspraak/wetenschap dat ik binnenkort weer terug moet om issues op te lossen de auto toch meegenomen.

Stukje binnendoor naar de A27 was mooi. Maar bij het optrekken op de invoegstrook kwam ik er snel achter dat ook ik het 'motorgeluid' bij 120km heb. (hier eerder gemeld). Verder krijg ik de indruk dat er nog iets is met de uitlijning en/of dat een van de wielen niet helemaal rond/egaal is.

Verder valt op dat het kennelijk allemaal haastwerk is die afleveringen. Auto was niet geweldig goed schoon gemaakt. Een velg was niet helemaal gepoetst en nog veel vuil/zand in de randen/naden van het pano dak.

Later wellicht mooiere ervaringen voor wat betreft het gebruik/genot van de auto.
Waarom heb je de auto niet geweigerd?
 
ik merk alleen een niet-storende pieptoon bij het regen remmen..maar dat is een kwestie van wennen..
Zouden jullie als je aangeeft of je wel of geen last hebt van het geluid tussen ca 120 km/h en ca 160 km/h willen vermelden of je 21"of 19" hebt en of je een standaard , performance of performance plus hebt. Wellicht staat dat in de signature, maar die is in tapatalk niet zichtbaar.
Ik heb het idee dat de standaard motor met 19" er in elk geval geen last van heeft. Wel een beetje "fluit" geluid, maar dat is vermoed ik normaal en niet zo storend.
 
Gister de model s opgehaald, niet te vreden over de zaken hoe het daar gaat. Zoals ik ook al gelezen heb was de auto vies, zaten er aparte krassen op en wat ons nog het meest opviel was dat bij de pano-dak de rubbere sticks zeer zeer zeer slecht waren. De rubbere sticks hingen er scheef uit en overlapte de zijkant! Je kon dus gewoon een rubbestick zien uitsteken, vreselijk! Hiervoor wel een afspraak kunnen maken in Amsterdam wat snel opengaat.
Daarnaast hebben wij een box van EV-BOX laten installeren, wat wij echter niet wisten is dat de Tesla oplaadkabel die je mee geleverd krijgt NIET op de EV-BOX past en ook NIET op de openbare oplaadpalen in Nederland. Wij moeten dus nu opladen via een doodnormale stopcontact... Dit gaat tot 16 uur duren voordat de auto een beetje is opgeladen. Beide partijen hebben ons hier NIET over ingelicht, nu is iedereen als een gek de Mennekes oplaadkabel aan het bestellen wat kan duren tot 1,5 a 2 maanden levertijd!

Daarnaast is de auto geweldig! Wat een acceleratie, ongelofelijk! Rijdt heel erg goed.

tesla.jpg
 
Gister de model s opgehaald, niet te vreden over de zaken hoe het daar gaat. Zoals ik ook al gelezen heb was de auto vies, zaten er aparte krassen op en wat ons nog het meest opviel was dat bij de pano-dak de rubbere sticks zeer zeer zeer slecht waren. De rubbere sticks hingen er scheef uit en overlapte de zijkant! Je kon dus gewoon een rubbestick zien uitsteken, vreselijk! Hiervoor wel een afspraak kunnen maken in Amsterdam wat snel opengaat.
Daarnaast hebben wij een box van EV-BOX laten installeren, wat wij echter niet wisten is dat de Tesla oplaadkabel die je mee geleverd krijgt NIET op de EV-BOX past en ook NIET op de openbare oplaadpalen in Nederland. Wij moeten dus nu opladen via een doodnormale stopcontact... Dit gaat tot 16 uur duren voordat de auto een beetje is opgeladen. Beide partijen hebben ons hier NIET over ingelicht, nu is iedereen als een gek de Mennekes oplaadkabel aan het bestellen wat kan duren tot 1,5 a 2 maanden levertijd!

Daarnaast is de auto geweldig! Wat een acceleratie, ongelofelijk! Rijdt heel erg goed.

View attachment 31357

OK heb nog 6 kabels liggen van luck! Die is op vakantie en de kabels zijn niet verkocht afgelopen zaterdag ze zijn 6 meter lang en af te halen in waalwijk( voordat luck terug is van vakantie) geen wachttijd
 
Gister de model s opgehaald, niet te vreden over de zaken hoe het daar gaat. Zoals ik ook al gelezen heb was de auto vies, zaten er aparte krassen op en wat ons nog het meest opviel was dat bij de pano-dak de rubbere sticks zeer zeer zeer slecht waren. De rubbere sticks hingen er scheef uit en overlapte de zijkant! Je kon dus gewoon een rubbestick zien uitsteken, vreselijk! Hiervoor wel een afspraak kunnen maken in Amsterdam wat snel opengaat.
Daarnaast hebben wij een box van EV-BOX laten installeren, wat wij echter niet wisten is dat de Tesla oplaadkabel die je mee geleverd krijgt NIET op de EV-BOX past en ook NIET op de openbare oplaadpalen in Nederland. Wij moeten dus nu opladen via een doodnormale stopcontact... Dit gaat tot 16 uur duren voordat de auto een beetje is opgeladen. Beide partijen hebben ons hier NIET over ingelicht, nu is iedereen als een gek de Mennekes oplaadkabel aan het bestellen wat kan duren tot 1,5 a 2 maanden levertijd!

Daarnaast is de auto geweldig! Wat een acceleratie, ongelofelijk! Rijdt heel erg goed.

View attachment 31357

Ik heb nog eentje van 4m liggen die ik waarschijnlijk niet veel ga gebruiken. Anders stuur ik hem op?
Of je kan bij LuckyLuke van het forum misschien nog 1 bestellen.
PM me maar als je interesse hebt.
Vette auto trouwens zo in het zwart!!
 
OK heb nog 6 kabels liggen van luck! Die is op vakantie en de kabels zijn niet verkocht afgelopen zaterdag ze zijn 6 meter lang en af te halen in waalwijk( voordat luck terug is van vakantie) geen wachttijd

Jetje, wil je voor mij kabel van Lucky reserveren?
Kom 'm volgende week donderdag 3 oktober ophalen in Waalwijk rond 11.00 uur.

Weet je de kosten ?
 
#JayGerlofsma - je kan vanavond in Heemstede mijn kabel van 6 meter ophalen - kabel van LuckyLuke. Heb zelf een vaste kabel en wil deze 6m gaan gebruiken voor noodgevallen waarbij ik ergens in land moet laden.. maar dat komt voorlopig niet voor.. nu ik er over denk - kabel ligt niet eens in de auto. Geef me even een PM als je interesse hebt, dan maken we een afspraak.