Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Joepie!!!!!
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    80.6 KB · Views: 345
De auto nu sinds zaterdag 16:00 uur in bezit en bijna 500 kilometer inmiddels mee gereden, in één woord fantastisch! Tussentijds al wat info gedeeld over de eerste ervaringen maar ook vragen die ik had gepost. Natuurlijk de onverwachte ontmoeting met met DuBois, een dronken tiener zaterdagnacht naar huis gebracht in wat hij dacht een vliegtuig waarin had zat, Nederlanders op de openbare weg die nekklachten eraan overhouden van verbazing een Tesla in het wild tegen te komen en evenveel duimpjes van bewonderaars. Het is werkelijk een fenomeen de Model S. Ik ben superblij destijds in ontwikkel stadium onvoorwaardelijk mijn steun te hebben gegeven aan Tesla voor de Signature te kiezen. De proefritten waren voor mij een eerste hoogtepunt en kennismaking van de auto, zoals eind vorig jaar (dank Kenan) later in Antwerpen en een tijdje terug - om de behoefte te bevredigen - nogmaals op een zaterdag in Eindhoven waar voor één dag de plus-versie stond. De auto is compleet en alle accessoires zitten er op dus gelukkig geen verrassingen toen ik hem ging ophalen....oja eentje dan. De stoelen in mijn versie die full-optioned is zijn degene met geperforeerd leer zonder rood biesje en alcantara. Ik ben daar zelf erg blij mee en geeft de auto voor mij iets meer 'klasse'. Eigenlijk weet ik niet goed waardoor het komt dat deze keuze - door Tesla gemaakt - is genomen en wellicht heeft het te maken met Cold Weather pakket of een combinatie van opties.
Na de eerste twee dagen de power te hebben willen ervaren en andere een demo te geven rijd ik sinds gisterenmiddag lekker relaxt wat weer een totaal andere ervaring geeft. Het in stadsverkeer rijden met de auto is zoveel logischer dan een fossiel exemplaar. Je hoeft bij goed anticiperen (motorrijders ervaring !) nauwelijks je rempedaal te gebruiken en kan je met het gaspedaal je eenvoudig met het verkeer meebewegen. Paar instellingen de eerste dagen in gebruik veranderd maar overwegend zijn de standaard instellingen hetgeen je voor kiest, vering op Low, stuur op Sport en Remmen op Standaard. De mogelijkheden van de radio waren in het begin even zoeken en leek niet te werken maar dat lag aan mij en niet aan de auto, DAB en de muziek/podcasts op de gekoppelde iPhone komen loepzuiver over de speakers door.....heerlijk geluid kraakvrij en ruim voldoende voor mij. In de fabriek ook de navigatie uitgelegd gekregen inclusief bediening via Voice command, daar heb ik waarschijnlijk even niet goed opgelet want zelf lukt het mij niet meer de juiste (Engelstalige) commando's te geven. Dat gaan we maar eens rustig uitzoeken eerdaags. Afgelopen zondag al wel genavigeerd en werkt prima, Randstedelijk ook een goed 3G netwerk wat tot dusver storingsvrij functioneert. De velgen - 21-inch - zijn nog heel en let na lezen van verhalen in ook extra goed op bij inparkeren of andere acties in bebouwde kom, ben eigenlijk het meest bezorgt om parkeergarages die mijn inziens te vaak en onnodig voorzien zijn van hoge (stoep)randen en nauwe doorgangen dat in combinatie met een toch wel forse auto wat Model S is zal nog wel eens angstige momenten bezorgen. Het achteruit rijden met gebruik van camera, parkeersensoren en klassiek op de buitenspiegels is onrustig. Ik moet daarin opnieuw bedreven raken en reed feitelijk altijd op buitenspiegels en sensoren achteruit, met de Model S is er een overkill aan informatie als je gebruik maakt van alle opties die je snel tegelijkertijd moet verwerken wat nog even lastig is.

Kortom, ik ben erg tevreden met mijn Model S wat een juiste keuze is geweest. Voor iedereen die nog moet wachten kort of langere tijd het is de moeite meer dan waard en alles is snel vergeten na het in bezit hebben van deze fantastische auto.

Oja, het laden tenslotte doe ik lekker thuis en tank overwegend 3*16A soms 3*20A wat ruim voldoende is, gaat meer dan snel genoeg en ook prima te doen in een 3*25A netwerk aansluiting als je voor 's-nachts de timer aanzet is de auto volgeladen op moment dat huis weer ontwaakt. Enige wat soms wat onhandig is, maar dat hoort wel bij elektrisch rijden, is het ontkoppelen van de laadkabel waarvoor je de auto on moet wanneer je niet gebruik maakt van een Tesla-stekker maar zoals ik een vaste laadkabel aan mijn 3*32A laadpaal. De laadpoort opener van Fuzzylogic is ongelooflijk handig en heb ik al erg vaak gebruikt in de laatste paar dagen....kan je daar eigenlijk ook de laadkabel mee ontkoppelen Michael?
 
Joepie!!!!!
Nu pas? Dat werkt toch vreemd daar bij Tesla: ik zag op dit forum dat 21591 al op 13/9 in productie is gegaan. Volgens mij voor een US klant. Ik had al zitten rekenen op basis daarvan: mijn nummer ligt 1200 hoger. 500 per week: 2,5 week en dan is die van mij aan de beurt. Dan nog 6 weken transport en een weekje voor preparatie, dan zou eind november haalbaar moeten zijn. Maar misschien was dat te positief gedacht...
 
Nu pas? Dat werkt toch vreemd daar bij Tesla: ik zag op dit forum dat 21591 al op 13/9 in productie is gegaan. Volgens mij voor een US klant. Ik had al zitten rekenen op basis daarvan: mijn nummer ligt 1200 hoger. 500 per week: 2,5 week en dan is die van mij aan de beurt. Dan nog 6 weken transport en een weekje voor preparatie, dan zou eind november haalbaar moeten zijn. Maar misschien was dat te positief gedacht...
Niet proberen te berekenen en te snappen. Mijn VIN 16962 ging afgelopen zaterdag in productie. 3 dagen later dus VIN 18735 in productie.
 
Enige wat soms wat onhandig is, maar dat hoort wel bij elektrisch rijden, is het ontkoppelen van de laadkabel waarvoor je de auto on moet wanneer je niet gebruik maakt van een Tesla-stekker maar zoals ik een vaste laadkabel aan mijn 3*32A laadpaal. De laadpoort opener van Fuzzylogic is ongelooflijk handig en heb ik al erg vaak gebruikt in de laatste paar dagen....kan je daar eigenlijk ook de laadkabel mee ontkoppelen Michael?

Dat "probleem" om de kabel te unlocken kan je oplossen door 2 keer op het "dak" van je sleutel te drukken (heb ik zondag gehoord).

- - - Updated - - -

Joepie!!!!!

Welke EU-productienummer heb je?
 
Dat "probleem" om de kabel te unlocken kan je oplossen door 2 keer op het "dak" van je sleutel te drukken (heb ik zondag gehoord).

Als je een niet-Teslakabel gebruikt , zoals die van LuckyLuke, moet je inderdaad de auto openen (of nog open hebben) voordat je hem kunt aan- en loskoppelen. En openen gaat door twee keer op het dakje van de keyfob te klikken.
 
Nu pas? Dat werkt toch vreemd daar bij Tesla: ik zag op dit forum dat 21591 al op 13/9 in productie is gegaan. Volgens mij voor een US klant. Ik had al zitten rekenen op basis daarvan: mijn nummer ligt 1200 hoger. 500 per week: 2,5 week en dan is die van mij aan de beurt. Dan nog 6 weken transport en een weekje voor preparatie, dan zou eind november haalbaar moeten zijn. Maar misschien was dat te positief gedacht...

Je kunt daar geen enkele referentie aan verbinden. Mijn VIN is 21319 en volgens Lester gaat die per 2e week oktober in productie (en naar ik begrepen heb uit de opmerkingen op het forum is het nog maar de vraag of Lester ook van alles op de hoogte is)
 
Weet iemand het nood scenario als een laadkabel niet wil loskoppelen. Lijkt mij erg vervelend niet weg te kunnen omdat je de kabel niet los krijgt.

Zat precies met zelfde vraag als Nol. Dat twee keer drukken werkt wist ik nog niet.. wat ook werkt is spanning te ontkoppelen door op de groene "start" knop op de Mennekes Comfort te drukken. Als je die gebruikt natuurlijk.. weet niet of andere oplossingen ook zoiets kennen..

Mijn grootste uitdaging nu is om me weer eens op mijn werk te gaan concentreren...-;) de gadget is bijna te omvangrijk , groots ..wat een ervaring. en die verbaasde gezichten.. wat komt daar nu langs rijden ??
 
Dank allen, tweemaal op dak drukken gebruik ik niet vaak omdat de auto automatisch opent wanneer je in de buurt ervan komt. Ga dit morgenvroeg proberen of dat meer comfort geeft weg te komen na een laadbeurt. Ik moet er niet aan denken dat de elektronica blokkeert en de laadkabel niet wil vrijgeven, hardhandig ingrijpen zoals een vastzittend tankklepje bij de fossiele wagen gaat hier niet lukken en veroorzaakt veel schade. Iemand enig idee of vorst in combinatie met vochtig weer nog van invloed gaat zijn op het laadklepje en/of vrijgeven van de laadkabel? Nu nog te vroeg daarover zorgen te maken, Noorwegen zal de eerste ervaring in Europa met ons gaan delen vermoed ik.
Net weer even een demo ritje gemaakt, dat gaat dagelijks zo een aantal keer per dag de laatste dagen en zal nog wel even aanhouden, geen probleem iedereen geniet enorm van de ervaring en is oprecht verbaast....wij allang niet meer als early adopters
 
Hmm, ik heb vanochtend van athlon te horen gekregen dat de auto pas eind oktober of begin november geleverd zal worden, dit ondanks het gegeven dat ik maar twee of drie reserveringsnummers achter athlon auto's zit die al zijn uitgeleverd (productie auto's).

Dit klopt niet volgens athlon en ze gaan hier nog achter aan. Ik vrees dat dat niet veel kan opleveren, met voornoemde leverdatum zou de auto geproduceerd en op transport moeten zijn waardoor versnellen onmogelijk is. Tenzij de auto wordt ingevlogen natuurlijk ;)
 
Dank allen, tweemaal op dak drukken gebruik ik niet vaak omdat de auto automatisch opent wanneer je in de buurt ervan komt. Ga dit morgenvroeg proberen of dat meer comfort geeft weg te komen na een laadbeurt. Ik moet er niet aan denken dat de elektronica blokkeert en de laadkabel niet wil vrijgeven, hardhandig ingrijpen zoals een vastzittend tankklepje bij de fossiele wagen gaat hier niet lukken en veroorzaakt veel schade. Iemand enig idee of vorst in combinatie met vochtig weer nog van invloed gaat zijn op het laadklepje en/of vrijgeven van de laadkabel? Nu nog te vroeg daarover zorgen te maken, Noorwegen zal de eerste ervaring in Europa met ons gaan delen vermoed ik.
Net weer even een demo ritje gemaakt, dat gaat dagelijks zo een aantal keer per dag de laatste dagen en zal nog wel even aanhouden, geen probleem iedereen geniet enorm van de ervaring en is oprecht verbaast....wij allang niet meer als early adopters
Bij onze kangoo is dit na 1.5 jaar nog nooit voorgevallen. hier geldt : autodeuren ontgrendeld = stekker los, autodeuren vergrendeld = stekker geblokkeerd
 
Dank allen, tweemaal op dak drukken gebruik ik niet vaak omdat de auto automatisch opent wanneer je in de buurt ervan komt. Ga dit morgenvroeg proberen of dat meer comfort geeft weg te komen na een laadbeurt. Ik moet er niet aan denken dat de elektronica blokkeert en de laadkabel niet wil vrijgeven, hardhandig ingrijpen zoals een vastzittend tankklepje bij de fossiele wagen gaat hier niet lukken en veroorzaakt veel schade. Iemand enig idee of vorst in combinatie met vochtig weer nog van invloed gaat zijn op het laadklepje en/of vrijgeven van de laadkabel? Nu nog te vroeg daarover zorgen te maken, Noorwegen zal de eerste ervaring in Europa met ons gaan delen vermoed ik.
Net weer even een demo ritje gemaakt, dat gaat dagelijks zo een aantal keer per dag de laatste dagen en zal nog wel even aanhouden, geen probleem iedereen geniet enorm van de ervaring en is oprecht verbaast....wij allang niet meer als early adopters
Nol,
Zet eens wat foto's van je S hier, ben erg benieuwd hoe je wrap er uit ziet.
 
Nol,
Zet eens wat foto's van je S hier, ben erg benieuwd hoe je wrap er uit ziet.

Ga ik zeker doen.
Ik heb de auto afgelopen zaterdag - in originele kleur - opgehaald en gaat morgen (tot en met vrijdag) naar de carwrapper. Ik krijg tussentijds foto's opgestuurd en zal deze met jullie delen alsook het eindresultaat. Het ligt in mijn planning om op weg van de wrapper naar huis even in Tilburg langs te gaan en binnen voor de rode Tesla wand nog een foto te maken. Ik laat de Model S Matt Grey Aluminium wrappen uit de 3M serie-1080. Aan de wrapper heb ik daarnaast de vrije hand gegeven om details tijdens het wrappen te bepalen zoals bijvoorbeeld de spiegels in kleur van de auto, carbon, kleur van de donkergrijze velgen of bijvoorbeeld de kleur van het panoramisch dak. Ik heb vertrouwen in het bedrijf dat het mooi wordt, ze doen ook veel werk over de grens onder andere exclusieve auto's in Californië als ook privéjets van DJ's tijdens hun zomer tour.
Nog even geduld alsjeblieft.
 
Wilde een aanpassing in mijn configuratie doen. Het beveiligingspakket leek me toch wat overbodig en wilde ik wisselen voor het verlichtingspakket. Bleek helaas niet meer mogelijk te zijn, omdat de auto binnenkort in productie gaat !! Verwachte levering eind november en daarmee voor de eerder afgegeven prognose...:smile:. Moet dan natuurlijk niet te enthousiast worden. Kan nog veel veranderen in twee maanden tijd is de ervaring uit het forum..

- - - Updated - - -

Ga ik zeker doen.
Ik heb de auto afgelopen zaterdag - in originele kleur - opgehaald en gaat morgen (tot en met vrijdag) naar de carwrapper. Ik krijg tussentijds foto's opgestuurd en zal deze met jullie delen alsook het eindresultaat. Het ligt in mijn planning om op weg van de wrapper naar huis even in Tilburg langs te gaan en binnen voor de rode Tesla wand nog een foto te maken. Ik laat de Model S Matt Grey Aluminium wrappen uit de 3M serie-1080. Aan de wrapper heb ik daarnaast de vrije hand gegeven om details tijdens het wrappen te bepalen zoals bijvoorbeeld de spiegels in kleur van de auto, carbon, kleur van de donkergrijze velgen of bijvoorbeeld de kleur van het panoramisch dak. Ik heb vertrouwen in het bedrijf dat het mooi wordt, ze doen ook veel werk over de grens onder andere exclusieve auto's in Californië als ook privéjets van DJ's tijdens hun zomer tour.
Nog even geduld alsjeblieft.

Heb je hem net, moet je hem al weer 2 !! dagen missen:eek:. Hoe ga je dat volhouden?? Gaat dat lukken met de foto's?
 
Ga ik zeker doen.
Ik heb de auto afgelopen zaterdag - in originele kleur - opgehaald en gaat morgen (tot en met vrijdag) naar de carwrapper. Ik krijg tussentijds foto's opgestuurd en zal deze met jullie delen alsook het eindresultaat. Het ligt in mijn planning om op weg van de wrapper naar huis even in Tilburg langs te gaan en binnen voor de rode Tesla wand nog een foto te maken. Ik laat de Model S Matt Grey Aluminium wrappen uit de 3M serie-1080. Aan de wrapper heb ik daarnaast de vrije hand gegeven om details tijdens het wrappen te bepalen zoals bijvoorbeeld de spiegels in kleur van de auto, carbon, kleur van de donkergrijze velgen of bijvoorbeeld de kleur van het panoramisch dak. Ik heb vertrouwen in het bedrijf dat het mooi wordt, ze doen ook veel werk over de grens onder andere exclusieve auto's in Californië als ook privéjets van DJ's tijdens hun zomer tour.
Nog even geduld alsjeblieft.

Ben erg benieuwd, klinkt goed!
Kun je indicatie geven van de investering voor het wrappen? En is zoiets later eenvoudig te verwijderen als je het beu bent of houdt je veel plakresten over?