Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat denk je dat FUzzylogic aan het doen is....? ;-)

Inderdaad.. Rijden met die bak. :biggrin:

Wat een gave dag was dit. Bij aankomst stond het parkeerterrein vol met S-en en Roadsters, twee roadsters uit Duitsland, waaronder natuurlijk Eberhard, die al meer dan 150000 Km (!) op de teller heeft staan.
Heb natuurlijk ook nog even kennis gemaakt met gelden, babu en Xfrank. Bedankt voor jullie foto's en video's. TOP!
NOS, RTL, brabants dagblad, Trouw heb ik allemaal te woord gestaan. Hopelijk maken ze er een positief verhaal van.

Er waren maar twee Nederlandse leveringen, de Belgen en Duitsers konden door regelgeving hun auto niet in Tilburg in ontvangst nemen.

De Auto.
-Hij is groot, heel groot. Maar het went snel, en hij paste zelfs bij de lokale buurtsuper in het parkeervak.
-Heb al een paar duidelijke tesla grins gezien bij familie leden.
-Acceleratie is fenomenaal. En omdat ie zo stil is reed ik constant veel te hard op de snelweg. Het gaat ook allemaal zo gemakkelijk.
-Stap in, voet op de rem, Drive, en weg. niks geen sleutels of start knoppen. Zo logisch als je er over na denkt.
-Stoppen? Auto in Park, en dan uitstappen. that's it. Echt? Ja.
-Parkeersensoren zijn een must. intergratie door Tesla is perfect. Je kan in centimeters zien waar het object zich bevindt.

-Android en Apple App werken pas nadat de papieren getekend zijn, dan kan het nog een uurtje duren voordat het systeem de registratie heeft verwerkt. Maar ik kan nu dus inderdaad de lichten via de App laten flashen, en de claxon af laten gaan. Interieur koelen of verwarmen etc..Cool.

O ja, van die verkeersdrempels die als een bult op de weg liggen zijn geen probleem voor de S, hij is zo breed dat je het hele onding niet raakt.
 
Inderdaad.. Rijden met die bak. :biggrin:

Wat een gave dag was dit. Bij aankomst stond het parkeerterrein vol met S-en en Roadsters, twee roadsters uit Duitsland, waaronder natuurlijk Eberhard, die al meer dan 150000 Km (!) op de teller heeft staan.
Heb natuurlijk ook nog even kennis gemaakt met gelden, babu en Xfrank. Bedankt voor jullie foto's en video's. TOP!
NOS, RTL, brabants dagblad, Trouw heb ik allemaal te woord gestaan. Hopelijk maken ze er een positief verhaal van.

Er waren maar twee Nederlandse leveringen, de Belgen en Duitsers konden door regelgeving hun auto niet in Tilburg in ontvangst nemen.

De Auto.
-Hij is groot, heel groot. Maar het went snel, en hij paste zelfs bij de lokale buurtsuper in het parkeervak.
-Heb al een paar duidelijke tesla grins gezien bij familie leden.
-Acceleratie is fenomenaal. En omdat ie zo stil is reed ik constant veel te hard op de snelweg. Het gaat ook allemaal zo gemakkelijk.
-Stap in, voet op de rem, Drive, en weg. niks geen sleutels of start knoppen. Zo logisch als je er over na denkt.
-Stoppen? Auto in Park, en dan uitstappen. that's it. Echt? Ja.
-Parkeersensoren zijn een must. intergratie door Tesla is perfect. Je kan in centimeters zien waar het object zich bevindt.

-Android en Apple App werken pas nadat de papieren getekend zijn, dan kan het nog een uurtje duren voordat het systeem de registratie heeft verwerkt. Maar ik kan nu dus inderdaad de lichten via de App laten flashen, en de claxon af laten gaan. Interieur koelen of verwarmen etc..Cool.

O ja, van die verkeersdrempels die als een bult op de weg liggen zijn geen probleem voor de S, hij is zo breed dat je het hele onding niet raakt.


Veel plezier nog Fuzzy !
 
Wit is een beetje te wit in mijn geval met kinderen...

Ik hou je op de hoogte hoe lang wit, ook echt wit blijft. Wij hebben een klein monstertje van 2, die overigens vanaf nu alleen nog maar water in de auto te drinken krijgt...


Fuzzylogic zal al meer kunnen vertellen van de snelheid, maar het was echt wel wachten
Onderweg naar huis had ik de navigatie aan, en de google maps tiles wilden niet altijd goed laden. Ondanks dat er bovenin het scherm 3G met volle 3 streepjes signaal stond.
Navigatie zelf stuurde ons de polder door ipv de ringweg van Tilburg op. Mischien wel de kortste maar zeker niet de snelste route. Ben nog geen menu optie tegen gekomen om dat in te stellen.

Heb trouwens software versie 5.0 in m'n auto. Niet 5.5
 
Inderdaad.. Rijden met die bak. :biggrin:

Wat een gave dag was dit. Bij aankomst stond het parkeerterrein vol met S-en en Roadsters, twee roadsters uit Duitsland, waaronder natuurlijk Eberhard, die al meer dan 150000 Km (!) op de teller heeft staan.
Heb natuurlijk ook nog even kennis gemaakt met gelden, babu en Xfrank. Bedankt voor jullie foto's en video's. TOP!
NOS, RTL, brabants dagblad, Trouw heb ik allemaal te woord gestaan. Hopelijk maken ze er een positief verhaal van.

Er waren maar twee Nederlandse leveringen, de Belgen en Duitsers konden door regelgeving hun auto niet in Tilburg in ontvangst nemen.

De Auto.
-Hij is groot, heel groot. Maar het went snel, en hij paste zelfs bij de lokale buurtsuper in het parkeervak.
-Heb al een paar duidelijke tesla grins gezien bij familie leden.
-Acceleratie is fenomenaal. En omdat ie zo stil is reed ik constant veel te hard op de snelweg. Het gaat ook allemaal zo gemakkelijk.
-Stap in, voet op de rem, Drive, en weg. niks geen sleutels of start knoppen. Zo logisch als je er over na denkt.
-Stoppen? Auto in Park, en dan uitstappen. that's it. Echt? Ja.
-Parkeersensoren zijn een must. intergratie door Tesla is perfect. Je kan in centimeters zien waar het object zich bevindt.

-Android en Apple App werken pas nadat de papieren getekend zijn, dan kan het nog een uurtje duren voordat het systeem de registratie heeft verwerkt. Maar ik kan nu dus inderdaad de lichten via de App laten flashen, en de claxon af laten gaan. Interieur koelen of verwarmen etc..Cool.

O ja, van die verkeersdrempels die als een bult op de weg liggen zijn geen probleem voor de S, hij is zo breed dat je het hele onding niet raakt.

@Fuzzylogic: wat gaaf man! Ga je op de achterbank slapen? Loop je ieder half uur naar de S om de laadstatus te kijken en toch nog even te ruiken binnenin? Al een halve millimeter rubber verbrand? Nog heel even zitten om toch het touch screen aan te raken? Wat een feest moet het voor je zijn, geniet!
 
momenteel met 58 op dit forum , waaronder 39 gluurders:wink:
39 gluurders.jpg
 
@all, bedankt voor de foto's en tekstuele bijdragen. Zalig hier in het zuiden van 'la douce france' met spotty wifi en een teslagrin op het gezicht.
@bagu: veel plezier morgen, echt benieuwd hoe de Model S het in Belgie zal doen. (laad netwerk, bereik met 'onze' files en rijstijl)

Goede nacht en slaap zacht (toch minstens @Fuzzy)

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300TG using Tapatalk 4
 
Ik heb nog eens zitten bomen over dat onderhoudscontract en volgens mij kan het bijna niet anders dan dat het contract geldt voor een onbeperkt aantal kilometers.

De redenering: Tesla (Elon Musk) heeft gezegd dat je niet verplicht bent om elke 20.000 km de auto voor onderhoud langs te brengen; je verliest dan niet je garantie. Dus je kunt de auto voor onderhoud brengen wanneer je wilt. Als je geen contract afsluit betaal je per onderhoudsbeurt 700 euro. Ik ga er - gezien de opmerking van Elon - vanuit dat dit dus ook geldt als je hem pas na 1,5 jaar met 20.000 km op de klok brengt. Of na 1 jaar met 40.000 km op de klok. Of welk tijdsbestek of aantal kilometers dan ook (binnen redelijke grenzen). Ik kan me althans niet voorstellen dat ze er dan 1000 euro voor vragen; de onderhoudsbeurt zal hetzelfde zijn.

Dus als je een servicecontract voor 4 jaar afsluit, voor 2200 euro, dan kun je vanuit dezelfde redenering ook bijvoorbeeld één keer per jaar komen opdraven, ongeacht het aantal kilometers op de klok. Of gaat Tesla je dwingen om na 20.000 km binnen te komen? Ik kan het me niet voorstellen (er zal misschien wel een irritant 'service'-icoontje gaan verschijnen op het dashboard).

Interessant trouwens om te lezen dat het servicecontract kan worden opgenomen in de eindfactuur. Betekent dat dan ook KIA, MIA en Vamil? Ik vermoed van wel, het is dan eigenlijk een soort optie. Daarmee wordt het servicecontract nog aantrekkelijker ten opzichte van losse onderhoudsbeurten.

heeft iemand een pdf of link van dat zielige artikel in de VK?
ik wil met veel plezier op mijn blogpost jullie ingezonden reacties plaatsen, graag jullie mening daarover

Als je wilt mag je ook mijn reactie plaatsen, maar misschien vind je dat wat overkill.