Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Theoretisch moet het wel kunnen. Er zitten 12V connectoren onder de nose cone.

Echter de Tesla 12V accu is maar 33 Ah, dus zou ik eerder investeren in zo'n goedkoop starthulp ding:
9200000021246549.jpg

Vanwege twee auto's uit de vorige eeuw heb ik zo'n ding en dat werkt prima.
Opladen hiervan in de Tesla geen probleem. (gaat met 1A ofzo)
 
Vraagje: mijn vrouw staat met een lege accu... In haar Saab..
Kan ik met de Tesla haar op weg helpen (startkabels)? Of werkt dat niet?

Ik zou het niet doen gezien je bij een ICE de motor moet laten lopen als je een andere wagen met lege accu wil helpen. Bij een Tesla is dat niet mogelijk en is die 12V accu kritisch voor de voeding van de elektronica. Als je pech hebt sta je straks met 2 wagens stil...
 
Ik zou het niet doen gezien je bij een ICE de motor moet laten lopen als je een andere wagen met lege accu wil helpen. Bij een Tesla is dat niet mogelijk en is die 12V accu kritisch voor de voeding van de elektronica. Als je pech hebt sta je straks met 2 wagens stil...
Bedankt voor de snelle reacties. Risico leek mij ook te groot, dus de TVR maar tevoorschijn gehaald. Fijn, zo'n betrouwbare Engelse auto achter de hand ;)
 
Dit hoort natuurlijk in "Tesla in de media" (waar het ook staat, dus reacties liever daar) maar om ook het grote publiek te betrekken:

Gisteren samen met Ernst in Paul in Berlijn geweest om de Sternefahrt nach Berlin mee te maken.
Naast dat het een leuke rit was, en in goed gezelschap in Kreuzberg heerlijk gegeten is, was het natuurlijk mooi om op de dag dat er nogal wat EV sceptici in de rijksdag wilden beweren dat een EV niet praktisch is het tegendeel buiten te laten zien :smile:. Bijna 100 Tesla's (Noorwegen, Kroatië, NL, D, Oostenrijk.... etc.) die langer dan een uur rondjes rijden voor de rijksdag kon natuurlijk ook niet door de media gemist worden:
(zie vanaf 3:03):

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitr...-15.-Juni-2015

Wel bijzonder dat je daar dus gewoon een paar minuten van het journaal kan vullen met een EV ritje :biggrin:.
 
Fred, volgens mij moet er ook nog wat aan je garagedeuren gebeuren als je hem binnen wilt zetten? :eek:

Sorry Maarten, wat bedoel je?
Als ik hem binnen zet plug ik de "buiten/door de muur" kabel uit de EV-box en steek de Mennekes in de EV-box. Daarom heb ik een losse-kabel-box gekozen ipv een met vaste kabel.
Ook op de groei gekocht want ik verwacht dat er nog meer EV's hier voor de deur komen, kun je ipv vechten met de vrouw om de sleutels knokken om wie mag laden :tongue:
 
Sorry Maarten, wat bedoel je?
Als ik hem binnen zet plug ik de "buiten/door de muur" kabel uit de EV-box en steek de Mennekes in de EV-box. Daarom heb ik een losse-kabel-box gekozen ipv een met vaste kabel.
Ook op de groei gekocht want ik verwacht dat er nog meer EV's hier voor de deur komen, kun je ipv vechten met de vrouw om de sleutels knokken om wie mag laden :tongue:

Ik moest ook een paar pagina's terug om de bijbehorende foto te bekijken. Hij lijkt niet te passen, deur te smal.
Dat is niet zo dus?
 
Off topic - is er iemand al in geslaagd om een Apple Watch te bestellen in buitenland ? Blijkbaar kan je vanaf vandaag eentje ophalen in de Apple Shop - bv. Lille (Frankrijk), maar blijkbaar heb je nu ook een Frans GSM nodig om te kunnen reserveren.
Ik heb hem op de dag van de introductie besteld via de apple store in Duitsland, on-line. Als leveringsland stond al Duitsland ingevuld, maar er waren extra adresregels. Daar heb ik mijn adres, postcode en 'The Netherlands' ingevuld (en een postcode van keulen) en met enkele dagen vertraging (werd eerst door DHL naar Koln gestuurd) ontving ik de apple watch op mijn kantoor in NL. Zonder invoerrechten of verzendkosten.
 
Ik heb hem op de dag van de introductie besteld via de apple store in Duitsland, on-line. Als leveringsland stond al Duitsland ingevuld, maar er waren extra adresregels. Daar heb ik mijn adres, postcode en 'The Netherlands' ingevuld (en een postcode van keulen) en met enkele dagen vertraging (werd eerst door DHL naar Koln gestuurd) ontving ik de apple watch op mijn kantoor in NL. Zonder invoerrechten of verzendkosten.

Slim! Ik heb hem in de UK besteld en ben daar volgende week en de week daarop op vakantie en wordt bij de lokale buurtsuper bezorgd. :)
 
Off topic - is er iemand al in geslaagd om een Apple Watch te bestellen in buitenland ? Blijkbaar kan je vanaf vandaag eentje ophalen in de Apple Shop - bv. Lille (Frankrijk), maar blijkbaar heb je nu ook een Frans GSM nodig om te kunnen reserveren.
"off topic"??? Ik vraag mij al 22.300 posts lang af wat nu juist het topic is van deze draad? Volgens mij is het onmogelijk om hier off-topic te gaan :biggrin: