Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De nieuwe opties staan nu ook in "my Tesla"
maar er is ook weer wat bij gekomen!!!!!:cursing: Destination and Regulatory Doc Fee€ 440
weet iemand wat dat is?

- - - Updated - - -

Mijn nummer is 447 (RN.: 098767).... en ik heb ook nog niks van mail of telefoontje gekregen! :crying:
'k begrijp er niets van!
:eek:
bel Gert-Jan eens... ik zou het zelf doen, maar voor mijn P1332 is dit een beetje voorbarig. maar in uw geval is het nu toch de moment om te weten waar je staat.
ik begin me zelf ook een beetje zorgen te maken.


op de Teslasite staat bij service centers en stores nu ook Brussel bij (binnenkort)
 
Last edited:
Misschien kosten voor contract, kenteken, rdw, etc.?

Ik vindt dat niet normaal dat zulke zaken niet in de prijs inbegrepen zijn. ik heb nog nooit afleveringskosten of andere moeten betalen voor een wagen, en het is mijn inziens geen klein bedrag voor wat papierwerk.

momenteel zit ik al een stuk boven mijn voorziene budget...
"een kruik gaat zolang te water tot ze barst"
 
Ik weet wel zeker dat een aantal Tesla-werknemers het forum volgen.

Mag ik hen voorstellen dat Tesla even een communicatiebureau onder de arm neemt om de communicatie tussen Tesla en hun eerste fans -de reservatiehouders- te verbeteren.
Er is op dit ogenblik duidelijk veel ongenoegen, en ergenis opwekken bij uw eerste klanten -diegene die in uw product geloofden op papier- is een kapitale fout.


Deel ons mee wat er gaande is, hoever men staat in het proces, waarom bvb sommige Eu-P's al een mailtje krijgen en andere Eu-Sig's nog niet, etc.
Zorg dat de rust terugkeert.

Zo enorm veel reservatiehouders zijn er nu ook niet, dus veel mensen moeten ze niet contacteren.
 
De nieuwe opties staan nu ook in "my Tesla"
maar er is ook weer wat bij gekomen!!!!!:cursing: Destination and Regulatory Doc Fee€ 440
weet iemand wat dat is?

Frank, ik gok dat dat 'Kosten rijklaar maken' is, zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Vaak is dat een poetsbeurt, de auto op kenteken zetten, volle tank brandstof... Dat laatste is hier natuurlijk niet aan de orde, maar bij de grote merken en de wat duurdere auto's zijn deze kosten in Nederland ook een stuk forser nog dan 440 euro. Desalniettemin weer een onaangename verrassing voor velen.
 
Frank, ik gok dat dat 'Kosten rijklaar maken' is, zoals wij dat in Nederland gewend zijn. Vaak is dat een poetsbeurt, de auto op kenteken zetten, volle tank brandstof... Dat laatste is hier natuurlijk niet aan de orde, maar bij de grote merken en de wat duurdere auto's zijn deze kosten in Nederland ook een stuk forser nog dan 440 euro. Desalniettemin weer een onaangename verrassing voor velen.

mijn huidige auto: Jaguar XF(mag toch onder de duurdere merken worden gerekend denk ik)... 0 euro voorschot bij bestelling. 0€ afleveringskosten en in de auto nog een bos bloemen voor mevrouw en een fles champagne (voor meneer) en ook mooi gepoetst en anderhalf uur uitleg bij aflevering (met glaasje champagne.. (Jaguar "de Ridder" in Beveren Waas) applaus!!!:wink:
 
Ik kom op 120.140 euri... grote velgen en performance plus kosten samen dik 10 mille. Da's wel veul eigenlijk. Maar ik doe het toch, wil het er gewoon op hebben. Net als de meeste andere opties trouwens. De enige opties die ik niet neem zijn de derde zitrij en het verlichtingspakket. Als ik binnen 30 dagen finaliseer krijg ik 1700 euri korting. Deze electobak gaat me excl.BTW een dikke ton kosten. Wie mij dat een paar jaar geleden had voorspeld, dat ik ooit dit soort bedragen zou gaan uitgeven voor een electrische auto, had ik voor volslagen gek verklaard.....hahaha!
 
Met mijn P360 zou ik dus ook een uitnodiging moeten ontvangen om de auto te bouwen, maar ik woon in België dus noppes. Zou het trouwens kunnen dat nu enkel de R varianten de uitnodiging ontvangen hebben? (en dat zouden dus Roadster eigenaren en hun vrienden zijn). Vorige vrijdag was ik in Eindhoven om een collega warm te maken voor een Tesla, maar hij had het meer voor de roadster. Bij zijn testrit zou Gert-Jan hem gezegd hebben, als hij de roadster koopt, krijg ik mijn S vroeger. Helaas voor mij, is de vrouw van mijn collega niet akkoord.
 
Vanmorgen zag ik ook de extra kosten ineens zonder vooraankondiging. Inmiddels zijn de extra opties ook toegevoegd.
Mbt de "Bestemming en Regelgeving Doc kosten € 440" had ik wel vanmorgen per email uitleg over gevraagd, nog geen antwoord ontvangen...

Dat er steeds opties bij komen waar je als klant al dan niet zelf voor kan kiezen, lijkt me normaal.
Maar deze extra 440€ waar je niet voor kan kiezen is niet meer dan weer een (slecht) verborgen prijsverhoging in mijn ogen, met een naampje opgekleeft.

Het lijkt me sterk dat ze nu pas beseffen dat een auto ook moet worden afgeleverd en dat er misschien wel documenten zouden kunnen bij horen.
het gaat me niet om de 440 euro maar om het principe en de manier van werken.
Jammer genoeg weer een bank achteruit voor Tesla.:mad:

- - - Updated - - -

. Zou het trouwens kunnen dat nu enkel de R varianten de uitnodiging ontvangen hebben? (en dat zouden dus Roadster eigenaren en hun vrienden zijn). .
Nee, ze zijn aan de R's en de gewone P's begonnen behalve de Belgen blijkbaar. heb vandaag al berichten uit verschillende landen gezien uitgezonderd...!!!
 
Heb Alex Schoch van Tesla aan de lijn gehad ivm België.
Er zijn nog steeds problemen met de Belgische entiteit, maar bevestiging dat we als Belg zeker in sequence blijven. Waarschijnlijk gaan we via mail moeten finalizeren en wanneer Belgisch bedrijf in orde is opnieuw via de website. Dit zal eerstdaags moeten gebeuren.
Als ik mijn sig niet cancel zou de wagen in Augustus moeten toekomen. S65
 
Dat er steeds opties bij komen waar je als klant al dan niet zelf voor kan kiezen, lijkt me normaal.
Maar deze extra 440€ waar je niet voor kan kiezen is niet meer dan weer een (slecht) verborgen prijsverhoging in mijn ogen, met een naampje opgekleeft.:mad:

Stond ook niet in het contract dat ik in februari ontving maar het was wel al verteld bij de proefritten in Antwerpen.
 
Ik ben #194 normale productie in Belgie en heb ook nog niets gehoord.
Inderdaad bank achteruit voor Tesla...
Maar ik heb nog een veel grotere frustratie met de belgische overheden: nu alles wat concreter wordt heb ik mijn boekhouder fiscalist de financiele kant laten checken.
Blijkbaar liepen alle fiscale gunstmaatregelen voor EVs liepen eind 2012 ten einde. Stilzwijgend werd er niks verlengd...
Dit verandert voor mij het financiele plaatje dermate dat ik de model s niet meer kan verantwoorden... Ik ga na bijna 3 jaar mijn reservatie annuleren.
Ik heb Rogier een voicemail gelaten om zijn mening en input te kennen, maar na 3 dagen heb ik nog steeds geen antwoord.
Als zelfstandige heb ik maar 1 zinvol alternatief, nl. een ....Dodge RAM of iets dergelijks. Dat blijft 100% aftrekbaar.
Ik krijg het niet echt over mijn hart om met zo'n benzinezuiper te gaan rijden, maar we zouden de overheid toch moeten laten weten welk gedrag ze nu stimuleren, Arm Belgie.
De waalse of federale overheid zal er ook wel tussen zitten waarom belgen nog niet hebben kunnen finaliseren...
mijn motto is steeds "passione e patienza" geweest, ik ga dus gewoon heel wat meer geduld moeten hebben.
 
Ik ben #194 normale productie in Belgie en heb ook nog niets gehoord.
Inderdaad bank achteruit voor Tesla...
Maar ik heb nog een veel grotere frustratie met de belgische overheden: nu alles wat concreter wordt heb ik mijn boekhouder fiscalist de financiele kant laten checken.
Blijkbaar liepen alle fiscale gunstmaatregelen voor EVs liepen eind 2012 ten einde. Stilzwijgend werd er niks verlengd...
Dit verandert voor mij het financiele plaatje dermate dat ik de model s niet meer kan verantwoorden... Ik ga na bijna 3 jaar mijn reservatie annuleren.
Ik heb Rogier een voicemail gelaten om zijn mening en input te kennen, maar na 3 dagen heb ik nog steeds geen antwoord.
Als zelfstandige heb ik maar 1 zinvol alternatief, nl. een ....Dodge RAM of iets dergelijks. Dat blijft 100% aftrekbaar.
Ik krijg het niet echt over mijn hart om met zo'n benzinezuiper te gaan rijden, maar we zouden de overheid toch moeten laten weten welk gedrag ze nu stimuleren, Arm Belgie.
De waalse of federale overheid zal er ook wel tussen zitten waarom belgen nog niet hebben kunnen finaliseren...
mijn motto is steeds "passione e patienza" geweest, ik ga dus gewoon heel wat meer geduld moeten hebben.

ik zou toch nog even wachten met annuleren.
momenteel zijn de gunstmaarregelingen nog altijd van toepassing op bedrijven(120% aftrekbaar, subsidie voor energiezuinige investering van de vlaamse overheid (35% op de meerprijs van 20%)
de subsidie voor particulieren is eind 2013 gestopt omdat dit van federale bevoegdheid over gaat naar regionale (vlaamse) ze zijn er mee bezig, maar er staat nog niets op punt (zie mijn post van gisteren)Belgium and the Netherlands: Leasing, Financing and Tax incentives - Page 5

is het niet interessant voor u om gewoon een bvba op te richten?