Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de laatste tijd nogal eens dat de laadklep niet open wil gaan. Ik moet dan de auto herstarten (soms twee keer) en dan na een minuut of 4 springt ie open. Is pas na softwareversie 6, bij Tesla kunnen ze het niet vinden. Iemand anders ook dit probleem?
 
Ik heb de laatste tijd nogal eens dat de laadklep niet open wil gaan. Ik moet dan de auto herstarten (soms twee keer) en dan na een minuut of 4 springt ie open. Is pas na softwareversie 6, bij Tesla kunnen ze het niet vinden. Iemand anders ook dit probleem?

Wist niet dat Tesla ook al vrachtwagens maakt.
(met laadklep :tongue:).

Maar je zult de loadport bedoelen. Heb 1 (of 2?) keer gehad dat hij niet wilde reageren (openen via 'knop' op laadmenu). Software dacht wel dat hij open was, maar in het echt dus niet.
Na wat pielen reageerde hij toch weer. Geen idee wat ik precies gedaan heb. Was redelijk recent. Zeker 6.0.
 
Wist niet dat Tesla ook al vrachtwagens maakt.
(met laadklep :tongue:).

Maar je zult de loadport bedoelen. Heb 1 (of 2?) keer gehad dat hij niet wilde reageren (openen via 'knop' op laadmenu). Software dacht wel dat hij open was, maar in het echt dus niet.
Na wat pielen reageerde hij toch weer. Geen idee wat ik precies gedaan heb. Was redelijk recent. Zeker 6.0.

Oke, chargeport dan . Ik heb het echt al 10x of meer gehad. En ook de auto geef dan aan dat hij niet open is, hij reageert gewoon dan niet op de knop op het dashboard of telefoon.
 
Oke, chargeport dan . Ik heb het echt al 10x of meer gehad. En ook de auto geef dan aan dat hij niet open is, hij reageert gewoon dan niet op de knop op het dashboard of telefoon.

Dit heb ik ook redelijk vaak, maar ik denk dat het een fysieke issue is en geen software. Het lijkt er in mijn geval op dat de klep van de chargeport soms klemt. Als hij niet opent, dan is het even licht wrikken van de klep voldoende om een tweede poging te laten slagen.

Het SeC moet er binnenkort nog even naar kijken...
 
Ik heb de laatste tijd nogal eens dat de laadklep niet open wil gaan. Ik moet dan de auto herstarten (soms twee keer) en dan na een minuut of 4 springt ie open. Is pas na softwareversie 6, bij Tesla kunnen ze het niet vinden. Iemand anders ook dit probleem?

Enkele keren gehad.
Even met bankpasje of creditcard het klepje openduwen.
daarna geen probleem meer gehad
 
Deze week was er bij mij weer een duidelijke tik hoorbaar vanaf de achteras. Dit is nu de 2e keer. De achteras is in oktober al een keer vervangen omdat deze kapot bleek. Nu dus weer hetzelfde geluid. SeC claimt nu dat ze de as aan moeten passen en smeren !?!? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Maandag stond ik stil, binnen een uur later had ik een leenauto en werd mijn Tesla naar Duiven gebracht. Gisteravond werd hij keurig gebracht naar het adres waar ik op dat moment was. Nieuwe batterij; meer typical range dan ik ooit met de vorige batterij heb gehad.
Bovendien kreeg de auto omdat ik 40.000 km had gereden gratis ook nog een onderhoudsbeurt met nieuwe ruitenwissers en dergelijke. Ik blijf de service fantastisch vinden.
ImageUploadedByTapatalk1417101361.880263.jpg

(Ik krijg net een mailtje: de gratis service beurt was omdat ze mijn auto hebben verwisseld met een andere…)
 
Dit heb ik ook redelijk vaak, maar ik denk dat het een fysieke issue is en geen software. Het lijkt er in mijn geval op dat de klep van de chargeport soms klemt. Als hij niet opent, dan is het even licht wrikken van de klep voldoende om een tweede poging te laten slagen.

Het SeC moet er binnenkort nog even naar kijken...

Hij klemt bij mij echt niet, de magneet houd hem vast en ik krijg hem dan ook met een bankpasje of zo niet los. Heb al een Makro pas doormidden gebroken bij de poging de poort open te wrikken. Heb het vooral als ik op een plek kom waar ik nog niet eerder heb geladen. Na een keer laden doet ie het op die plek ook weer normaal. Heb ik toevallig een super beveiliging of zo op de laadpoort?? :)