Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Opladen van 12V accu gebeurt door een DC/DC converter. Heb vaker gelezen dat het accupack wordt vervangen bij deze storing. Dit sterkt het vermoeden dat deze in het accupack zit. Misschien alle foto's nog eens doorspitten van die kerel die een 85kWh pack uit elkaar heeft gehaald? ;-)
 
Opladen van 12V accu gebeurt door een DC/DC converter. Heb vaker gelezen dat het accupack wordt vervangen bij deze storing. Dit sterkt het vermoeden dat deze in de accupack zit. Misschien alle foto's nog eens doorspitten van die kerel die een 85kWh pack uit elkaar heeft gehaald? ;-)

Wel heftig nieuwe hoofdaccu. Ik was zuinig op mijn huidige accu dus de behoefte was niet heel groot. Ik vind het wel erg dat Tess overmorgen zijn eerste verjaardag niet thuis kan vieren. Ik moest een beetje moeite doen maar ik kon precies de 40.000 km halen op zijn eerste verjaardag. Nu dus niet meer.
Overigens en RIO is echt een onprettige auto.
 
Wel heftig nieuwe hoofdaccu. Ik was zuinig op mijn huidige accu dus de behoefte was niet heel groot. Ik vind het wel erg dat Tess overmorgen zijn eerste verjaardag niet thuis kan vieren. Ik moest een beetje moeite doen maar ik kon precies de 40.000 km halen op zijn eerste verjaardag. Nu dus niet meer.
Overigens en RIO is echt een onprettige auto.

Ik denk wel dat Tess thuis zal zijn voor de verjaardag. Overigens : ook hier is het woensdag feest.

- - - Updated - - -

Exclusief van onze reporter ter plaatste.

unieke kijk achter de schermen !
IMAG0264.jpg



nadat de kunstenaar met de nodige drank was verdoofd, hebben we stiekem een foto genomen van zijn hoofdkwartier.
 
Dit gaat er gebeuren (kreeg twee dagen geleden de 'rekening' van twee maanden geleden):

Concern: Customer states: customer was driving and MS stopped with the alert 12V Battery.

Pay Type: Warranty

Corrections: 12V Battery & Fuses General Diagnosis

12V alert and car stopped. Diagnosed the issue in according with FSE. Replace coolant heater, 12V and HV Battery

Corrections: Battery Assembly (Remove and Replace)

Part Quantity Unit Price

ASY,HV BATTERY,S3,MDLS (1014114-00-D)
1.00 0.00 0.00

SCR,M10-1.50X25,HF,MPNT,STL10.9,ZNC,PTCH (1004383-00-C)
16.00 0.00 0.00

SCR,M8-1.25x85,EXT 6LOB WSHR,STL,ZN,PTCH (1009778-00-B)
12.00 0.00 0.00

12V alert and car stopped. Diagnosed the issue in according with FSE. Replace coolant heater, 12V and HV Battery

Corrections: Battery Assembly General Diagnosis

12V alert and car stopped. Diagnosed the issue in according with FSE. Replace coolant heater, 12V and HV Battery

Corrections: Coolant Heater - Electric - Battery - 1st Generation

Part Quantity Unit Price

HEATER MODULE (1009508-00-E)
1.00 0.00 0.00

12V alert and car stopped. Diagnosed the issue in according with FSE. Replace coolant heater, 12V and HV Battery

Corrections: Perform Validation Test Drive

Performed testdrive to supercharger to assure all the issues are solved. No abnormalities detected.

Corrections: Coolant System - Check and Fill

Part Quantity Unit Price

G-48 COOLANT (1029320-00-A)
2.50 0.00 0.00

Checked, filled and purged coolant system after replacemen of HV, 12V batteries and cooland Heater.

Corrections: Battery - Auxiliary - 12V

Part Quantity Unit Price

12V BATTERY (1024463-00-A)
1.00 0.00 0.00

12V battery replaced due to 12V alert. This in according with FSE.

Total Labor & Miscellaneous Items
0.00
 
Dit gaat er gebeuren (kreeg twee dagen geleden de 'rekening' van twee maanden geleden):

Concern: Customer states: customer was driving and MS stopped with the alert 12V Battery.

Pay Type: Warranty

Corrections: 12V Battery & Fuses General Diagnosis

12V alert and car stopped. Diagnosed the issue in according with FSE. Replace coolant heater, 12V and HV Battery

Corrections: Battery Assembly (Remove and Replace)

Part Quantity Unit Price

ASY,HV BATTERY,S3,MDLS (1014114-00-D)
1.00 0.00 0.00

SCR,M10-1.50X25,HF,MPNT,STL10.9,ZNC,PTCH (1004383-00-C)
16.00 0.00 0.00

SCR,M8-1.25x85,EXT 6LOB WSHR,STL,ZN,PTCH (1009778-00-B)
12.00 0.00 0.00

12V alert and car stopped. Diagnosed the issue in according with FSE. Replace coolant heater, 12V and HV Battery

Corrections: Battery Assembly General Diagnosis

12V alert and car stopped. Diagnosed the issue in according with FSE. Replace coolant heater, 12V and HV Battery

Corrections: Coolant Heater - Electric - Battery - 1st Generation

Part Quantity Unit Price

HEATER MODULE (1009508-00-E)
1.00 0.00 0.00

12V alert and car stopped. Diagnosed the issue in according with FSE. Replace coolant heater, 12V and HV Battery

Corrections: Perform Validation Test Drive

Performed testdrive to supercharger to assure all the issues are solved. No abnormalities detected.

Corrections: Coolant System - Check and Fill

Part Quantity Unit Price

G-48 COOLANT (1029320-00-A)
2.50 0.00 0.00

Checked, filled and purged coolant system after replacemen of HV, 12V batteries and cooland Heater.

Corrections: Battery - Auxiliary - 12V

Part Quantity Unit Price

12V BATTERY (1024463-00-A)
1.00 0.00 0.00

12V battery replaced due to 12V alert. This in according with FSE.

Total Labor & Miscellaneous Items
0.00


eigenlijk zou het voor Tesla voordeliger zijn als ze jouw auto gewoon zouden omruilen....
ze kunnen hem meteen ook als "model" gebruiken van wat er allemaal kan fout gaan.

- - - Updated - - -

DC-DC converter zit achter het rechter voorwiel. Herinner het me nu ook weer van die rescue video waar ze een Model S helemaal open knippen

ik denk toch dat het probleem het relay is; welke deze convertor voedt; die stuk gaat én in de hoofdbatterij is gemonteerd.
 
Als ze mijn VIN zouden retrofitten (vanwege de fiscus) en er gelijk een D is stoppen zou ik daar niet veel tegen hebben.
Maar zoals met alle slechte investeringen: ze hebben vrijwel alles al vervangen dus nu is een andere auto ook geen optie meer.
Als ik de zin kan vinden schrijf ik ze voor de kerst nog een epistel met de overgebleven issues. Maar ben voorlopig wel een beetje beu van SeC's en wil ook niet als een ouwe zeur door het leven.
 
eigenlijk zou het voor Tesla voordeliger zijn als ze jouw auto gewoon zouden omruilen....
ze kunnen hem meteen ook als "model" gebruiken van wat er allemaal kan fout gaan.

- - - Updated - - -



ik denk toch dat het probleem het relay is; welke deze convertor voedt; die stuk gaat én in de hoofdbatterij is gemonteerd.

Die hoofdbatterij wordt dan een refurb, die worden ook vaak er terug ondergevezen.
Bij mij is batterij ook vervangen voor dezelfde reden, na enkele dagen kreeg ik foutmelding dat koelvloeistof te laag zit; ook dat blijkt vaker voor te komen, ze komen dan gewoon wat bijgieten...

- - - Updated - - -

doeme, mijn systeem zat vast!:cursing: (dat heb je dan, als je met 3 sessies gelijktijdig ingelogd bent:wink:)

Een hele boel tesla enthousiastelingen op het feestje van de "American Beauty"


de volgende mijlpaal is 50.000 dan heb ik even tijd.:smile:

super!

net als vroeger, heb je 1 dag geen tijd om het forum bij te houden en zit je weer 10 paginas achter...
 
Die hoofdbatterij wordt dan een refurb, die worden ook vaak er terug ondergevezen.
Bij mij is batterij ook vervangen voor dezelfde reden, na enkele dagen kreeg ik foutmelding dat koelvloeistof te laag zit; ook dat blijkt vaker voor te komen, ze komen dan gewoon wat bijgieten...
Bij mij ook inderdaad. Eerst accu vervangen en enkele dagen te weinig koelvloeistof. Hij werd echter opgehaald en ik mocht weer enkele dagen in een leenauto rijden. Bijvullen van vloeistof bleek de oplossing (mocht ik echter niet zelf doen).
 
De Tesla is naar Duiven gebracht. Ik heb net even gebeld en inderdaad ik krijg een nieuwe hoofd accu. Hoewel nieuw, ik krijg een refurb. Dat vind ik wel een beetje onprettig gezien het feit dat ik toch wel heel zuinig bijgeweest op de batterij. Maar volgens de meneer aan de telefoon was deze batterij beter dan een nieuwe... Dat geloven we dan maar!
 
Met de zomerbanden eronder trilde de auto op de snelweg, balanceren hielp niet. Daarna is de auto uitgelijnd, maar dat mocht ook niet baten.

Nu zitten de winterbanden eronder, op de groupbuy velgen die ik via het forum heb gekocht. Alles keurig gebalanceerd, maar nog steeds trilt de auto op de snelweg.

Heeft iemand dit ook en is er een oplossing voor?
 
Met de zomerbanden eronder trilde de auto op de snelweg, balanceren hielp niet. Daarna is de auto uitgelijnd, maar dat mocht ook niet baten.

Nu zitten de winterbanden eronder, op de groupbuy velgen die ik via het forum heb gekocht. Alles keurig gebalanceerd, maar nog steeds trilt de auto op de snelweg.

Heeft iemand dit ook en is er een oplossing voor?

Heb ik ook. Alles al geprobeerd. Vrijdag naar SeC, ben benieuwd.
 
Met de zomerbanden eronder trilde de auto op de snelweg, balanceren hielp niet. Daarna is de auto uitgelijnd, maar dat mocht ook niet baten.

Nu zitten de winterbanden eronder, op de groupbuy velgen die ik via het forum heb gekocht. Alles keurig gebalanceerd, maar nog steeds trilt de auto op de snelweg.

Heeft iemand dit ook en is er een oplossing voor?

Trillen wordt door uitlijnen vrijwel nooit verholpen. Als balanceren niet helpt heb je mogelijk een kleine slag in één van de wielen. Ook hoogteslag in een band kan de oorzaak zijn. Dit kan gewoon met nieuwe wielen en nieuwe banden gebeuren. De spreiding in kwaliteit tussen gelijke banden is soms heel groot.
Vaak kan door verplaatsen van de band op de velg het probleem wat verminderd worden.
Het beste is om bij een hoogwaardig bandenbedrijf de wielen te laten balanceren terwijl ze aan de auto zitten. Lukt balanceren alsnog niet, dan alle banden eraf en de velgen op onrondheid controleren terwijl ze aan de auto zitten. De onrondheid mag maar enkele honderdsten van een mm bedragen.
Blijken de wielen OK te zijn dan zit het in de banden. Door 'schillen' kan de hoogteslag meestal weggehaald worden. Is de hoogteslag meer dan 0,3 mm dan zit er weinig anders op dan een nieuwe band monteren.
Als er lokaal teveel geschild wordt, wordt de band lokaal dunner en lichter en onbalans ligt weer op de loer.
 
Trillen wordt door uitlijnen vrijwel nooit verholpen. Als balanceren niet helpt heb je mogelijk een kleine slag in één van de wielen. Ook hoogteslag in een band kan de oorzaak zijn. Dit kan gewoon met nieuwe wielen en nieuwe banden gebeuren. De spreiding in kwaliteit tussen gelijke banden is soms heel groot.
Vaak kan door verplaatsen van de band op de velg het probleem wat verminderd worden.
Het beste is om bij een hoogwaardig bandenbedrijf de wielen te laten balanceren terwijl ze aan de auto zitten. Lukt balanceren alsnog niet, dan alle banden eraf en de velgen op onrondheid controleren terwijl ze aan de auto zitten. De onrondheid mag maar enkele honderdsten van een mm bedragen.
Blijken de wielen OK te zijn dan zit het in de banden. Door 'schillen' kan de hoogteslag meestal weggehaald worden. Is de hoogteslag meer dan 0,3 mm dan zit er weinig anders op dan een nieuwe band monteren.
Als er lokaal teveel geschild wordt, wordt de band lokaal dunner en lichter en onbalans ligt weer op de loer.

Even een overzicht wat ik heb geprobeerd:
3 sets velgen (waarbij bij een set zelfs meerdere malen een nieuwe velg is geprobeerd)
andere banden erop leggen
meerdere malen opnieuw balanceren
Banden roteren, na balanceren met roadforce
balanceren met de wielen op de auto

Heeft allemaal niet geholpen. Ik heb zowel met de originele (19") velgen als met de 20" velgen last van trillingen rond 60 en rond 130 km/u.
Ik heb als laatste actie de standaard velgen voor/achter omgewisseld en nu is het wel iets minder. Dat zou dus toch duiden op onbalans in de wielen. Dan is de auto wel extreem gevoelig daarvoor, want tot nu toe is het geen enkel bedrijf gelukt deze onbalans eruit te halen.
 
Even een overzicht wat ik heb geprobeerd:
3 sets velgen (waarbij bij een set zelfs meerdere malen een nieuwe velg is geprobeerd)
andere banden erop leggen
meerdere malen opnieuw balanceren
Banden roteren, na balanceren met roadforce
balanceren met de wielen op de auto

Heeft allemaal niet geholpen. Ik heb zowel met de originele (19") velgen als met de 20" velgen last van trillingen rond 60 en rond 130 km/u.
Ik heb als laatste actie de standaard velgen voor/achter omgewisseld en nu is het wel iets minder. Dat zou dus toch duiden op onbalans in de wielen. Dan is de auto wel extreem gevoelig daarvoor, want tot nu toe is het geen enkel bedrijf gelukt deze onbalans eruit te halen.
Een keer wisselen met een set die op een andere auto trillingvrij is, dan kun je uitsluiten of het aan andere delen van de wielophanging ligt (remschijven, assen etc.). Heeft iemand hier toevallig nog een trillingvrije zomerset voor het grijpen liggen? :)