Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Fastned heeft cijfers gepubliceerd voor het laatste kwartaal van 2015. 30% kwartaalgroei van de inkomsten (30 000EUR) en 11 nieuwe stations open. Er is ook een deal met de gemeente Den Haag om daar 5 snellaadstations te plaatsen en het opvoeren van de inspanningen om een internationaal netwerk aan te bieden.

Die groei cijfers kloppen aardig met de observaties.
Zag bij de vundelaar tot nu toe max 1 klant per 2 maanden.
Moet toegeven dat ik er in januari toch zeker twee keer iemand heb zien staan. Dat is dan toch een groei van 300%.

Ook interessant is dat de geleverde kWh tov vorig kwartaal zo'n 60% gestegen zijn, maar de omzet maar met 30%.
Ze geven dus meer weg, cq er wordt gemiddeld voor lagere tarieven geladen.
 
Ik pleit al langer voor een VAMIL-achtige fiscale faciliteit voor consumenten, in de IB-sfeer. Dat moet dan gepaard gaan met sterke communicatie over de TCO. De kosten voor de schatkist kunnen dan beperkt blijven (zeker bij de huidige rente). Maar het is beter daarmee te wachten op de Model ≡ en meer in dat segment.
De meeste nieuwe auto's worden zakelijk gekocht (ik geloof dat de verhouding zakelijk/particulier ergens op 65/35 ligt), en de meeste particulier gekochte auto's zitten in het goedkopere segment. Misschien dat daarom de overheid er nog niet veel aandacht aan heeft besteed.
 
Fastned heeft cijfers gepubliceerd voor het laatste kwartaal van 2015. 30% kwartaalgroei van de inkomsten (30 000EUR) en 11 nieuwe stations open. Er is ook een deal met de gemeente Den Haag om daar 5 snellaadstations te plaatsen en het opvoeren van de inspanningen om een internationaal netwerk aan te bieden.

Ik verwacht binnenkort wel weer een vergadering van de certificaat houders waar ze het een en ander toelichten.
 
a60bd2274ed8dddd1a3323121aee94e3.jpg