Keezje
Active Member
Intussen sta ik weer voor een prima tarief bij Allego te laden, 221 km/u langs de A13 bij BurgerKing en Haje voor de deur, zonder dak wel, maar met chademo adapter erbij. Waarom niet meer van dit soort plekken?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Intussen sta ik weer voor een prima tarief bij Allego te laden, 221 km/u langs de A13 bij BurgerKing en Haje voor de deur, zonder dak wel, maar met chademo adapter erbij. Waarom niet meer van dit soort plekken?
Edit:
Bij het uur laden ga ik er vanuit dat je op het einde nog steeds met 44 kW kunt laden. Ik weet niet hoe die curve loopt.
Hoewel het ijskoud was, leuk om er bij te zijn!
Sinds de deal met Nissan zijn ze op de goede weg, zo bouw je waarde op. Vaste inkomsten per auto, om range anxiety af te kopen. Zo bouw je een klantenbestand waar je laten nog wat aan hebt. Nu nog een deal sluiten met alle andere EV wannabees.
Zijn daar niet alle merken in hetzelfde bedje ziek, zelfs niet-EVs?
Nou ja, hulde? De mensen voor het lapje houden met een bereik van 250 km terwijl je echt blij moet zijn als bij normaal gebruik 150 km gehaald zonder dan ook helemaal leeg te zijn levert echt geen trouwe klanten op. Ze zouden beter eerlijker kunnen zijn. Deze auto is echt nog geen EV die de massa aan kan spreken.
Hmmm is het bij ons anders?
Hmm.....mensen zoals jij en ik zitten in de gelukkige positie dat we ons een auto van 50k kunnen veroorloven. Maar dat geldt niet voor de meeste mensen. ALS mensen al een auto van de zaak krijgen, is het budget vaak beperkt. Zal vooral zijn voor de wat meer ervaren IT-ers en commerciële mensen. Echter is dat maar een klein gedeelte van het publiek.Los daarvan deel ik je mening dat als de praktische range naar rond de 300km gaat en de prijs van zo'n EV max 45/50k is het grote publiek snel gevonden gaat worden.
Hmm.....mensen zoals jij en ik zitten in de gelukkige positie dat we ons een auto van 50k kunnen veroorloven. Maar dat geldt niet voor de meeste mensen. ALS mensen al een auto van de zaak krijgen, is het budget vaak beperkt. Zal vooral zijn voor de wat meer ervaren IT-ers en commerciële mensen. Echter is dat maar een klein gedeelte van het publiek.
Uiteraard komt na de leasetermijn van 4/5 jaar deze auto's wel beschikbaar op de gebruikte markt. Dán is het wel interessant. Maar daar zit dus een flinke vertraging in...
Ja, zie website met tamelijk realistische verbruiken bij snelheid, temperatuur etc.
en, zie eerder:
"Juist in deze tijd, waar in de publieke opinie EV's synoniem zijn aan kleine range en er wat dat betreft een overgevoeligheid is ontstaan moet je niet komen om met veel tam tam een EV aan te kondigen die bij lange na niet in de buurt komt van wat "het publiek" wil (min.320 km bij normaal gebruik) en dan, ook al doen de ICE fabrikanten dat ook, ook nog eens een volstrekt onrealistische waarde in de media uitroepen.
30 kWh is nog steeds te weinig. Ik verwacht dat het pas echt aan gaat slaan als het 50 tot 60 kWh wordt in een erg efficiënte auto, zuiniger ook dan de 70D (dus naar verwachting Model 3 niveau)."
Ik vind 30kWh ook te weinig, maar Nissan is nu wel de enige die naast Tesla er serieus op in speelt.
In Zeeland zie ik inmiddels al steeds meer Leaf's en e-NV200's rijden. Ze spreken toch een groep aan.
Vanmorgen sprak iemand mij aan omdat hij zag dat ik een Model S reed, zijn vraag was of ik ook probleemloos kon laden bij de nieuwe Fastned stations.
De rest van de merken komt nog met bagger spul zoals de e-Up, e-Golf en halfbakken omgebouwde ICE's.
Daarom hulde voor Nissan.
Ik pleit al langer voor een VAMIL-achtige fiscale faciliteit voor consumenten, in de IB-sfeer. Dat moet dan gepaard gaan met sterke communicatie over de TCO. De kosten voor de schatkist kunnen dan beperkt blijven (zeker bij de huidige rente). Maar het is beter daarmee te wachten op de Model ≡ en meer in dat segment.Hmm.....mensen zoals jij en ik zitten in de gelukkige positie dat we ons een auto van 50k kunnen veroorloven. Maar dat geldt niet voor de meeste mensen. ALS mensen al een auto van de zaak krijgen, is het budget vaak beperkt. Zal vooral zijn voor de wat meer ervaren IT-ers en commerciële mensen. Echter is dat maar een klein gedeelte van het publiek.
Uiteraard komt na de leasetermijn van 4/5 jaar deze auto's wel beschikbaar op de gebruikte markt. Dán is het wel interessant. Maar daar zit dus een flinke vertraging in...