Adm, overal waar ik kom probeer ik te laden, ongeacht ik het nodig heb om thuis te komen of niet. Ik denk dat ze het juist om (moeten) draaien en eerst klandizie "lokken" onder Tesla rijders, want die zijn op dit moment veruit in de meerderheid als je naar EV rijders kijkt. Aangezien een Tesla rijder niet echt in Nederland behoefte heeft op een enkele keer na dan om bij een FastNed station te laden bedoelde ik dus dat als je het 9,95 en 0,25 maakt je naar mijn mening veel meer S rijders zal krijgen die een abonnement zullen nemen aangezien ze nu bij openbare palen vaak 0.35 per kW kwijt zijn en dus geen voordeel hebben. Een model S rijder is al niet interessant want wij kunnen veel kW laden waar een normale EV gemiddeld 12-15 kW zal komen laden. En dan bedoel ik dat je niet zo snel 40kW komt laden zonder abonnement dus je puur een paar kW doet om je plaats van bestemming te halen. Overigens roept iedereen hier kostprijs etc. De kale kostprijs van stroom op dit moment is niets. Nihil. Zij wekken op dit moment meer stroom op met de zonnepanelen dan ze leveren dus krijgen ze een geringe teruglever vergoeding van nog geen 4 cent de kW. Kan je toch beter die kW verkopen voor 0,21 ex btw? Zodra er meer EV gaan komen, dan ga je net zoals alle andere leveranciers van openbare palen je prijzen verhogen, kan best hebben we gezien. Allereerst zou ik een goede kop koffie inderdaad erg waarderen als ik wacht en zou hier ook gewoon goed geld voor willen betalen. Ik ben er zelfs van overtuigd dat een koffieboer dit graag zou willen uitbaten en ze er FastNed nog voor betalen ook om te mogen doen. Daar heb je dan wel bezoekers voor nodig maar met een lagere prijsstelling krijg je die vanzelf.... Echter ik meen te hebben gelezen ergens dat FastNed geen zaken mag verkopen naast elektriciteit.
Ik kijk er zakelijk naar, als business model. Niet wat het mij zou kosten. Ik betaal graag en regelmatig teveel aan laadstations juist om mijn steentje bij te dragen.