Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Een mooie aanbieding voor iedereen die nog een betaalbare type B aardlekschakelaar zoekt:

Ik vond webshop laadpaal24.nl bereid om onderstaande schakelaar aan te bieden met 10% korting voor TMC-ers voor een superscherpe prijs:

Specificaties:
Code:
Merk/type:                  [B]Eaton FI-40/4/003-B[/B] 
Aantal polen                4  
Nom. (meet)spanning         400 V
Nom. (meet)stroom           40 A
Nom. foutstroom             0.03 A
Montagewijze                DIN-rail (DRA)  
Type lekstroom              B  
Selectieve bescherming      Nee  
Kortsluitvastheid (Icw)     10 kA
Stootspanningsvastheid      5 kA
Frequentie                  50 Hz  
Nevenapparaat mogelijk      Ja  
Beschermingsgraad (IP)      IP20  
Maat (conform DIN 43880)    1  
Breedte in module-eenheden  4  
Inbouwdiepte                69.5 mm
Kortstondigvertraagd type   Ja

Prijs: EUR 300,- ex BTW (incl korting en verzending binnen NL, naar BE 10 euro)
Kortingscode: TeslaMotorClubKorting
(code alleen te gebruiken voor dit artikel, niet voor het hele assortiment. 1 stuks per bestelling/klant met korting)
Link naar het artikel: Eaton aardlekschakelaar B-karakteristiek, 40A, 4pol, 30mA Laadpaal24

Disclaimer: Heb geen banden met de site, en krijg ook geen provisie ;-)
 
Een mooie aanbieding voor iedereen die nog een betaalbare type B aardlekschakelaar zoekt:

Ik vond webshop laadpaal24.nl bereid om onderstaande schakelaar aan te bieden met 10% korting voor TMC-ers voor een superscherpe prijs:

Specificaties:
Code:
Merk/type:                  [B]Eaton FI-40/4/003-B[/B] 
Aantal polen                4  
Nom. (meet)spanning         400 V
Nom. (meet)stroom           40 A
Nom. foutstroom             0.03 A
Montagewijze                DIN-rail (DRA)  
Type lekstroom              B  
Selectieve bescherming      Nee  
Kortsluitvastheid (Icw)     10 kA
Stootspanningsvastheid      5 kA
Frequentie                  50 Hz  
Nevenapparaat mogelijk      Ja  
Beschermingsgraad (IP)      IP20  
Maat (conform DIN 43880)    1  
Breedte in module-eenheden  4  
Inbouwdiepte                69.5 mm
Kortstondigvertraagd type   Ja

Prijs: EUR 300,- ex BTW (incl korting en verzending binnen NL, naar BE 10 euro)
Kortingscode: TeslaMotorClubKorting
(code alleen te gebruiken voor dit artikel, niet voor het hele assortiment. 1 stuks per bestelling/klant met korting)
Link naar het artikel: Eaton aardlekschakelaar B-karakteristiek, 40A, 4pol, 30mA Laadpaal24

Disclaimer: Heb geen banden met de site, en krijg ook geen provisie ;-)

Willen ze dit ook aanbieden als MOBIELE uitvoering ?
Om tussen de JB1 te plaatsen ?
JoeNe heeft een afgewerkte aanbieding: kastje + 2 x stekker 32 A rood + aardlekschakelaar.
(Via PM krijgt ge de aanbieding bij JoeNe?)
 
Affirmatief. De mijne is af. Zal morgen een foto posten

Dit zou toch al een idee moeten geven. Foto in mijn frunk.
ImageUploadedByTapatalkHD1409905933.767848.jpg


Het zit eigenlijk mooi compact op de kabel.
 
Zo. 3 fasen aangesloten en de slimme meter vervangen met een release 4. Rijdt er nog iemand met zijn MS in de buurt van Lemmer die hier even een eerste test wil uitvoeren komende weken? Dat geeft me in ieder geval nog even de tijd om dingen op te lossen mocht het niet goed werken. T-minus 25 dagen voor ETA van mijn MS ;)
 
Zo. 3 fasen aangesloten en de slimme meter vervangen met een release 4. Rijdt er nog iemand met zijn MS in de buurt van Lemmer die hier even een eerste test wil uitvoeren komende weken? Dat geeft me in ieder geval nog even de tijd om dingen op te lossen mocht het niet goed werken. T-minus 25 dagen voor ETA van mijn MS ;)

Zondag maken we een retourtrip Hoofddorp-Leens en ik wil zeker via de A6, want via de supercharger is 50km om.
Totale trip is 420km, en dan nog een demo ritje op de bestemming, waarschijnlijk niet meer dan 10km, maar ik reken voor het gemak dat ik 30km range daarvoor moet hebben, dus totaal 450.
Op de destination kan ik 50km/u laden, maar als dat niet lukt ga ik voor een paar uur aan het gewone stopcontact 10km/u. En dan heb ik mogelijk iets te weinig. Ik zat te denken om dan ergens bij Lelystad/Almere een beetje extra te halen, maar het hangt ervan af natuurlijk hoe het uitpakt, ik wil niet te langzaam hoeven rijden, mar aan de andere kant lang stoppen zit ook niemand op te wachten. We kunnen wel even PM en voor de zekerheid? Dan wil ik gerust testen.
 
Zondag maken we een retourtrip Hoofddorp-Leens en ik wil zeker via de A6, want via de supercharger is 50km om.
Totale trip is 420km, en dan nog een demo ritje op de bestemming, waarschijnlijk niet meer dan 10km, maar ik reken voor het gemak dat ik 30km range daarvoor moet hebben, dus totaal 450.
Op de destination kan ik 50km/u laden, maar als dat niet lukt ga ik voor een paar uur aan het gewone stopcontact 10km/u. En dan heb ik mogelijk iets te weinig. Ik zat te denken om dan ergens bij Lelystad/Almere een beetje extra te halen, maar het hangt ervan af natuurlijk hoe het uitpakt, ik wil niet te langzaam hoeven rijden, mar aan de andere kant lang stoppen zit ook niemand op te wachten. We kunnen wel even PM en voor de zekerheid? Dan wil ik gerust testen.

Leuk! Ik heb je een PM gestuurd.
 
100km/u, dat is lekker snel. Ik neem aan dat je thuis een 22 kW lader hebt?

Ja, de ICU Compact via The New Motion destijds laten aanleggen.
ik heb gekozen voor een losse laadkabel en het 22kW model.
Via Enexis 3x40A dus dat valt mee qua vastrechtkosten.

Duolader had ik meteen moeten doen.
(Het winterpakket ook, want die kan niet achteraf worden ingebouwd, en nu hoor ik tijdens de koude maanden
"ik wil ook stoelverwarming" vanaf de achterbank :)
 
Slimme Meter Stedin

Gisteren kreeg ik van Stedin een bericht dat ze een slimme meter gaan plaatsen.
Heeft iemand al ervaring met deze slimme meter?
Kan deze ook verbruiksgegevens meten en dit terugkoppelen aan het laadstation zodat je met maximale snelheid kunt laden zonder dat je stop eruit klapt?
 
Slimme Meter Stedin

Gisteren kreeg ik van Stedin een bericht dat ze een slimme meter gaan plaatsen.
Heeft iemand al ervaring met deze slimme meter?
Kan deze ook verbruiksgegevens meten en dit terugkoppelen aan het laadstation zodat je met maximale snelheid kunt laden zonder dat je stop eruit klapt?

Ja, die heb ik heb ik ook. Ik gebruik een P1 meter van plugwise om alle gegevens uit te lezen. Heb ook de stretch met een paar contactpluggen, waarvan 1 aan de omvormer van mijn zonnepanelen. Geeft een erg goed beeld van je verbruik etc.
 
Slimme Meter Stedin

Gisteren kreeg ik van Stedin een bericht dat ze een slimme meter gaan plaatsen.
Heeft iemand al ervaring met deze slimme meter?
Kan deze ook verbruiksgegevens meten en dit terugkoppelen aan het laadstation zodat je met maximale snelheid kunt laden zonder dat je stop eruit klapt?

Vraag wel even na welke versie je krijgt. Ik geloof dat alleen de nieuwste het gebruik per fase doorgeeft. De versie ervoor alleen het gehele gebruik. Als je straks 'slim' wil laden is het eerste veel handiger.