fivari
Maker van de Fivari-charger
Los van de oorzaak van het probleem: bij tweefasig laden, dus met een gesimuleerde N, is de indicatie in de auto niet helemaal correct.
Check toch even de aansluiting. als je niet L1, L2 en N aansluit maar bijvoorbeeld L1, L3 en N dan loopt het mis. Het kan ook zijn dat de aansluiting op de lader wel correct is maar dat er intern in de lader een faseverwisseling gebeurd is. Dat maakt bij driefasig laden geen verschil, maar bij tweefasig laden dus wel. Dat zou je met een voltmeter kunnen nameten: of er doorgang is tussen de aansluiting in de lader en de stekker van de laadkabel. Dat de andere Tesla maar aan 6A laadt, zou daaraan kunnen liggen. Dat jouw Tesla niet laadt, kan ik niet verklaren.
Om na te gaan of er met de lader in de auto iets fout loopt, zou je kunnen proberen om enkelfasig te laden, dus enkel L1 en N aan te sluiten.
Ik ga ervan uit dat de stroomsturing niet de oorzaak van het probleem is. Die bijsturing gebeurt typisch op een moment dat de stroom oploopt, maar zover geraak je dus niet.
Check toch even de aansluiting. als je niet L1, L2 en N aansluit maar bijvoorbeeld L1, L3 en N dan loopt het mis. Het kan ook zijn dat de aansluiting op de lader wel correct is maar dat er intern in de lader een faseverwisseling gebeurd is. Dat maakt bij driefasig laden geen verschil, maar bij tweefasig laden dus wel. Dat zou je met een voltmeter kunnen nameten: of er doorgang is tussen de aansluiting in de lader en de stekker van de laadkabel. Dat de andere Tesla maar aan 6A laadt, zou daaraan kunnen liggen. Dat jouw Tesla niet laadt, kan ik niet verklaren.
Om na te gaan of er met de lader in de auto iets fout loopt, zou je kunnen proberen om enkelfasig te laden, dus enkel L1 en N aan te sluiten.
Ik ga ervan uit dat de stroomsturing niet de oorzaak van het probleem is. Die bijsturing gebeurt typisch op een moment dat de stroom oploopt, maar zover geraak je dus niet.
Last edited: