Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Hij komt van gwenn85:
e6u8une7.jpg
 
Twee auto's laden (SMART)

Nog ter aanvulling op de workshop van gisteren, hier de details over hoe 2 auto's te laden.
De gekozen laadstrategie vind ik zelf ook wel erg boeiend om te lezen aanrader :)

Dit is de informatie die ik eerder gevonden had hierover van Open EVSE en wel met het subproject Hydra.

hydra-14.jpg

Hier is het verhaal: https://code.google.com/p/open-evse/wiki/Hydra

Hier is de print die je kan bestellen: OSH Park ~ The J1772 Hydra, v1.5
Let even op dat je ze hier minimaal per drie moet bestellen, vraag even rond op het Forum mogelijk dat er meer interesse is.

En eventueel zijn er complete sets te koop bij de maker zelf:
Nick Sayer - Santa Clara, CA | Square Market


Wxll
PS Van deze persoon is er ook een pilot signal tester boards (https://code.google.com/p/open-evse/wiki/EVSimMark2) deze heb ik in bestelling, als ik ze binnen heb zal ik er hier wat over posten.
 

Van thenewmotion site:

Indien u een 11kW laadpunt wilt installeren maar liever niet wilt verzwaren is er vanaf 2014 een extra optie. Vanaf dan beginnen de netbeheerders met de installaties van de nieuwe generatie slimme meters. Deze kunnen communiceren met slimme laadpunten die hiervoor een extra aansluiting hebben zoals de ICU Compact. Het laadpunt zorgt dan dat de auto tijdelijk langzamer laadt op momenten dat er te veel stroom wordt verbruikt, bijvoorbeeld als uw waterkoker aan staat.

Indien u hierin bent geïnteresseerd kunt u hier nu al rekening mee houden

  • Tijdens installatie van uw laadpunt dient een datakabel van laadpunt naar meterkast te worden aangelegd.
  • Tijdens het laden stelt u uw auto in op een lager laadvermogen dan het maximale vermogen van het laadpunt. Indien dit te hoog staat afgesteld loopt u risico op overbelasting van uw hoofdzekering of hoofdautomaat. U kunt ook uw auto zo instellen dat deze bijvoorbeeld pas na 20.00 begint met laden.
In 2014 volgt dan:

  • Aanvraag en installatie slimme meter: uw netbeheerder komt de slimme meter installeren
  • Aansluiten laadpunt datakabel en slimme meter
  • Informatie: Stel The New Motion op de hoogte dat uw laadpunt verbonden is met de slimme meter (The New Motion moet de maximale capaciteit van uw netaansluiting instellen in uw laadpunt)
  • Laden: U kunt uw auto weer op het volle vermogen laten laden.

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Lijkt me een mooie ontwikkeling![/FONT]
 
  • Informatie: Stel The New Motion op de hoogte dat uw laadpunt verbonden is met de slimme meter (The New Motion moet de maximale capaciteit van uw netaansluiting instellen in uw laadpunt)

  • Laden: U kunt uw auto weer op het volle vermogen laten laden.
Lijkt me een mooie ontwikkeling!
Als dat betekent dat (theoretisch) tot 3x25A geladen kan worden op een "standaard" huisaansluiting, en daarbij alle juiste techniek door TNM verzorgd wordt, is dat absoluut heel mooi voor de non-fuzzywidowxll'ers onder ons :smile:
(zou de The New Motion stiekem op de workshop geweest zijn, en het nu snappen en kunnen gaan aanbieden :wink:
 
Als dat betekent dat (theoretisch) tot 3x25A geladen kan worden op een "standaard" huisaansluiting, en daarbij alle juiste techniek door TNM verzorgd wordt, is dat absoluut heel mooi voor de non-fuzzywidowxll'ers onder ons :smile:
(zou de The New Motion stiekem op de workshop geweest zijn, en het nu snappen en kunnen gaan aanbieden :wink:
Ik gok op het laatste ;)

Maar we kunnen uiteraard een mooi Open Source alternatief gaan bouwen met de Smart EVSE van FuzzyLogic.

Die bied al een mooie basis, dus als we daar nu nog smart charging met de nieuwe slimme meter in bouwen :)
 
Ik blijf vol houden hoor :cool: waarom een smart meter gebruiken als je voor €33 3 klemmetjes om je aders kan leggen en het dan ook werkt :biggrin: en alle onzekerheden over type smartmeters al dan niet aanwezig wegneemt net zoals de huidige Fuzzy al doet en hopelijk de toekomstige Wxll met de KeBA
Is ook meer in het belang van de EVSE community want europese gezien is nederland maar klein en in andere landen hebben ze weer een andere smart ertussen zitten. Dan is denk ik de keuze voor CT's universeler.

Ben zeker voor een opensource creatie, denk dat we alle kennis in huis hebben van print tot software developers.

En waaromniet EN EN doen dus zowel de smartmetering optie als de CT's. Dan zal ik me wel richten op het CT deel implementeren.

Ik was al aan het kijken bij Open-EVSE zou mooi zijn als die een goede europese versie uitbrengt met de input van Wido
Heb nog een lader nodig voor het Zwitserland daar wilde ik Open-EVSE gaan neerzetten.
Ben alleen nu nog aan het uitvogelen hoe het werkt in Zwitserland, met A per fase, en kosten van verhogen en wat er daar mag.

Wxll
Ik gok op het laatste ;)

Maar we kunnen uiteraard een mooi Open Source alternatief gaan bouwen met de Smart EVSE van FuzzyLogic.

Die bied al een mooie basis, dus als we daar nu nog smart charging met de nieuwe slimme meter in bouwen :)
 
Last edited: