Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Met de 85 kWh accu kan ik goed uit de voeten, thuis altijd vol voor vertrek, bij levering ook maar een enkele lader in de auto. Onderweg als noodoplossing dus slechts 11 kW om te laden. Voor 22 kW een extra lader in de auto is ook niet gratis, dan is CHAdeMO een goedkoper en sneller alternatief natuurlijk.
 
Met de 85 kWh accu kan ik goed uit de voeten, thuis altijd vol voor vertrek, bij levering ook maar een enkele lader in de auto. Onderweg als noodoplossing dus slechts 11 kW om te laden. Voor 22 kW een extra lader in de auto is ook niet gratis, dan is CHAdeMO een goedkoper en sneller alternatief natuurlijk.
+1! In tegenstelling tot volgens mij velen van jullie ben ik "budget constrained" en heb ik moeten wikken en wegen over iedere optie. Een single charger is goed genoeg om iedere ochtend weer vol te zitten, en voor "laden onderweg" heb ik gegokt dat DC technologie het uiteindelijk zal winnen van AC. Zoals je zegt: sneller en (zelfs met dure adapter) goedkoper. Go FastNed! :)
 
+1! In tegenstelling tot volgens mij velen van jullie ben ik "budget constrained" en heb ik moeten wikken en wegen over iedere optie. Een single charger is goed genoeg om iedere ochtend weer vol te zitten, en voor "laden onderweg" heb ik gegokt dat DC technologie het uiteindelijk zal winnen van AC. Zoals je zegt: sneller en (zelfs met dure adapter) goedkoper. Go FastNed! :)

Ik denk dat ik mij bij bestelling hier op heb verkeken. Ik kan thuis hoger dan 11kW laden met mijn laadpaal, maar vrees dat mijn 2de lader een beetje een overbodige luxe is. Maar er is niet overal DC natuurlijk. Als ik een Ikea roadtrip doe bijvoorbeeld ;-).
Maar ik gok op de Type 2 Mode 3 laden en superchargers voor de toekomst. Zodat ik op mijn volgende Tesla iets anders kan nemen ipv 2de lader...
 
Zoek de missing link :wink: Keba heeft 10-12 weken levertijd dus denk dat ik voorlopig maar een krachtstroomaansluiting zal realiseren.


IMG_0534.JPG
 
Ik heb er eerder over geschreven heb op dit forum - wellicht ook in deze rubriek - maar anders hierbij nogmaals met de laatste informatie over laden in Duitsland. Ik kreeg vandaag keurig van RheinEnergie, een RFID-kaart opgestuurd die ik naast SMS-activering ook kan gebruiken bij laadstations in Duitsland. Het lijkt erop, Karl had e.e.a. al eerder voor mij uitgezocht, dat RheinEnergie het meest vooruitstrevend is wat betreft aanbod en service voor laden van elektrische auto's. Voor degene die binnenkort naar Duitsland gaan dus hierbij nogmaals de tip om een RFID-kaart bij RheinEnergie aan te vragen, geheel vrijblijvend en gratis te bestellen, waarbij ze een prima (after-)sales voor elektrische rijders hebben. Contactpersoon die ik nog voor jullie heb is Frau (Christine) Schruff; [email protected]. De actuele informatie over hun (eigen) laadstations zijn te vinden op Ladestationen - RheinEnergie AG.
Gr Arnold

PS1 Let op dat je de juiste stekkertype selecteert, Type 2.
PS2 Er kan vooralsnog maximaal 3*16A geladen worden ook al staat er wel eens 3*32A als aanduiding voor een bepaald laadstation dan is deze in praktijk geknepen tot 3*16A.
 
Interessant plaatje. Had ik nog niet gezien, terwijl ik toch Tesla-twitter volg.
De eerste SC-route door Duitsland gaat dus niet over Heilbronn.
Ik gok zo op:
1) Duiven/Zevenaar
2) E35, Bonn (ten zuiden van) of E41, Siegen
3) E35, Karlsruhe of E41, Wurzburg (ZW van)
4) Scheppach
mmm, Als die in Zwitserland (iets voorbij Bern) er nou ook binnen 4 maanden is, zijn de Franse Alpen haalbaar :cool: