pebell
Member
Hoe ik het had begrepen was het oorspronkelijke probleem dat de snelheid niet meer naar boven aangepast kon worden, en dat het (verlaagde) amperage voortaan ook het maximum mogelijke was. Zie onderstaande quote:En als je het handmatig weer verhoogt onthoudt hij die laatste instelling
Daarnaast speelt er een tweede probleem. De auto slaat het amperage waarmee is opgeladen op en maakt daar een chargepoint van. Stel dat je thuis een aantal keer op 6A hebt staan laden met de standaard tesla lader op een 220v contactdoos dan wordt je huis als chargepoint herkend en standaard op 6A MAX ingesteld. Als je vervolgens op dezelfde GPS locatie een zwaardere laadmogelijkheid creeert, zelf heb ik een Keba paal geplaatst, dan blijft de auto het aan die GPS gekoppelde amperage als maximum hanteren. In feite bepaalt het amperage van de eerst laadbeurt dus het maximum voor alle volgende laadbeurten.
ik heb hierover contact met Tesla, gevraagd of ze het chargepoint kunnen restten, nog geen uitsluitsel.
Het veelvuldig gebruik van het woord "maximum" deed mij denken dat het dus niet mogelijk was om, na een keertje verlagen, daarna het nog terug te zetten naar boven.