Bedankt allebei, zo'n kastje kan bij mij ook werken, ik vraag me dan wel af of ik niet beter gelijk een echte laadkast kan doen, dat kastje gaat vast een paar honderd euro zijn. Dat gaf RWS feitelijk ook al aan dat het kostentechnisch niet zoveel verschil maakt.
Maar inderdaad, ik heb een zelfde soort oplossing nu met een extra kWh meter voor eventueel verrekening, ik weet alleen nog niet of dat straks voldoende is als dat operationeel is, mogelijk moet ik ook een laadpas systeem hebben.
Dus ik wacht hoe lang ik het kan uitzingen met de onbeschermde buitenoplossing (de kabel dan maar wat vaker achterin leggen) dan als het verreken model met m'n werkgever duidelijk is een beslissing nemen.
Ik vond nog de Ecotap Homebox Flex, waar waarbij het back office abonnement optioneel is.
Ecotap Flex Staal Laadpas
Het leuke van deze oplossing vond ik dat het een vaste kabel heeft in de vorm van een krulsnoer en dit ook kan t/m 11kW. Lijkt mij handig in gebruik.
Nu alleen nog een zendertje inbouwen die de tesla laadklep opent, zodat je daarvoor niet een aparte handeling, of een aparte zender bij je moet hebben (via de app kan ook, maar duurt toch vaak te lang en is omslachtig). Want dat vind ik toch wel de grootste plus van de UMC en het maakt het aansluiten toch een stuk gemakkelijker.
Hier vind je het zendertje voor de tesla laadklep: Tesla Model S Open Charge Port Laadkabels voor elektrische auto's