Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Keyfob ligt binnen maar auto staat wel dichtbij inderdaad. Zojuist opnieuw geprobeerd en na enkele seconden gingen deurhendles naar binnen maar het groene licht blijft aan.
Zo maar eens met de sleutel heel ver weg rennen :mad:

Ik heb een probleem met walk away lock i.c.m. een laadbeurt een tijd geleden gesignaleerd en diverse keren met Tesla gedeeld. Tijdens een bezoek aan een SC is ernaar gekeken en niets gevonden. Bij het volgende bezoek moet ik beide sleutels meebrengen. Ik heb bij enkele forumleden gevraagd te checken of zij hetzelfde probleem hebben. 100% dus.

Ik heb het bewust niet op het forum gekwakt omdat het een veiligheidsprobleem is, en daar geen bekendheid aan zou moeten worden gegeven bij het grotere publiek, vanwege ongewenste elementen. Nu het toch publiek geheim wordt, raad ik iedereen aan:

1) te controleren of het probleem *) zich bij de eigen MS voordoet;
2) de walk away lock niet meer te vertrouwen;
3) omgaand Tesla te informeren. Misschien dat een groot aantal klachten eindelijk tot actie leidt, en individuele gevallen niet meer als geïsoleerde gevallen worden behandeld.

*) Mijn ervaring is: na laden afkoppelen en niet gaan rijden = walk away lock werkt niet = auto blijft openstaan.
 
Zojuist gecontroleerd en idd
eerst de deur open gemaakt en daarna met de key twee keer klikken om de stekker te ontgrendelen.
vervolgens de deur weer dicht en de auto blijft de handels gewoon aanbieden zonder dat de sleutel in de buurt is.
je moet zelf actief de boel op slot maken anders blijft de auto gewoon toegankelijk .........

Ik heb een probleem met walk away lock i.c.m. een laadbeurt een tijd geleden gesignaleerd en diverse keren met Tesla gedeeld. Tijdens een bezoek aan een SC is ernaar gekeken en niets gevonden. Bij het volgende bezoek moet ik beide sleutels meebrengen. Ik heb bij enkele forumleden gevraagd te checken of zij hetzelfde probleem hebben. 100% dus.

Ik heb het bewust niet op het forum gekwakt omdat het een veiligheidsprobleem is, en daar geen bekendheid aan zou moeten worden gegeven bij het grotere publiek, vanwege ongewenste elementen. Nu het toch publiek geheim wordt, raad ik iedereen aan:

1) te controleren of het probleem *) zich bij de eigen MS voordoet;
2) de walk away lock niet meer te vertrouwen;
3) omgaand Tesla te informeren. Misschien dat een groot aantal klachten eindelijk tot actie leidt, en individuele gevallen niet meer als geïsoleerde gevallen worden behandeld.

*) Mijn ervaring is: na laden afkoppelen en niet gaan rijden = walk away lock werkt niet = auto blijft openstaan.
 
Was een van de mensen waar Kees het over heeft. Ja - zelfde situatie. Hendels gaan naar binnen, maar spiegels klappen niet in en je kan de deur gewoon zonder fob open krijgen. Nu laadt ik thuis en rij s'ochtends na het laden direct weg. Dus in de praktijk heb ik er geen last van.Als dan parkeer en wegloop sluit de auto wel.

Maar dit kan natuurlijk niet. Auto gaat over twee weken naar Amsterdam voor winterbanden - pakken ze dit direct mee. Gevraagd werd even bij te houden wanneer het plaatsvond zodat ze de log-files er op na kunnen kijken.

Ik heb een probleem met walk away lock i.c.m. een laadbeurt een tijd geleden gesignaleerd en diverse keren met Tesla gedeeld. Tijdens een bezoek aan een SC is ernaar gekeken en niets gevonden. Bij het volgende bezoek moet ik beide sleutels meebrengen. Ik heb bij enkele forumleden gevraagd te checken of zij hetzelfde probleem hebben. 100% dus.

Ik heb het bewust niet op het forum gekwakt omdat het een veiligheidsprobleem is, en daar geen bekendheid aan zou moeten worden gegeven bij het grotere publiek, vanwege ongewenste elementen. Nu het toch publiek geheim wordt, raad ik iedereen aan:

1) te controleren of het probleem *) zich bij de eigen MS voordoet;
2) de walk away lock niet meer te vertrouwen;
3) omgaand Tesla te informeren. Misschien dat een groot aantal klachten eindelijk tot actie leidt, en individuele gevallen niet meer als geïsoleerde gevallen worden behandeld.

*) Mijn ervaring is: na laden afkoppelen en niet gaan rijden = walk away lock werkt niet = auto blijft openstaan.
 
Vandaag even een kaar kilometer met 0km autonomie gereden! Veel stress, maar leerzaam: "Typical Range" is naar mijn smaak zeer betrouwbaar, maar vandaag, met die regen, wind en vertragingen door ongevallen, viel dat minder goed mee. Geen probleem, dacht ik, ik zal even gaan laden bij een IKEA waar ik langsrijd. Blijkt dat ding geen Mennekes-stekker te aanvaarden. Nog steeds geen probleem denk ik, vier kilometer verder in Ruisbroek is er een TOTAL-tankstation en TOTAL heeft vorige week met veel tamtam verklaard dat ze daar de eerste snelladers had geïnstalleerd, daar in Ruisbroek. Oeps, zegt men mij (ik had toen nog welgeteld 11km autonomie) ten eerste staat die lader in het TOTAL-station aan de overkant van de autosnelweg (dus gelieve 8km om te rijden) en ten tweede is die al een week buiten gebruik. Maw: we zeggen wel dat we landpalen installeren, want dat haalt dan het nieuws en dat is dan een gratis en politiek correcte reclame, maar hoe slechter onze echte service ter zake, hoe beter voor ons, als petroleumgigant. Onze EV-installatie is er gewoon voor PR-redenen, en ook al is die al meer dan een week stuk, who cares...

Gelukkig hebben we Internet in onze Tesla; ik heb daarmee een publiek (Mennekes) laadpunt gevonden 14 km verderop (met nog 11km autonomie), en ik heb inderdaad die laatste drie kilometer met een "Charge Now" bericht, in rode letters, moeten afleggen, nadat mijn officiële autonomie onder 0 was gezakt. Net toen ik parkeerde bij de laadpaal (aan zowat minus 3 km autonomie dus) zei de wagen mij dat ie airco/verwarming ging afzetten om energie te besparen. Gelukkig werkte de GPS nog steeds de laatste kilometers, anders had ik die laadpaal in het centrum van Halle nooit gevonden!

Laden aan 45 km/u, pff... Gelukkig belde een cliënt met een moeilijke vraag die mij bijna een uur met hem bezig hield, dus de tijd was goed besteed...

Anyway, beware! Een laadpaal kan dus ook een PR-stunt zijn :)
Haha mooi verhaal :D
 
Vandaag en gisteren geladen in Urmond. Heb de indruk dat deze SuC vlugger laden dan in Oosterhout. 570km/uur
ImageUploadedByTapatalk1414180049.327338.jpg
 
Ik heb een probleem met walk away lock i.c.m. een laadbeurt een tijd geleden gesignaleerd en diverse keren met Tesla gedeeld. Tijdens een bezoek aan een SC is ernaar gekeken en niets gevonden. Bij het volgende bezoek moet ik beide sleutels meebrengen. Ik heb bij enkele forumleden gevraagd te checken of zij hetzelfde probleem hebben. 100% dus.

Ik heb het bewust niet op het forum gekwakt omdat het een veiligheidsprobleem is, en daar geen bekendheid aan zou moeten worden gegeven bij het grotere publiek, vanwege ongewenste elementen. Nu het toch publiek geheim wordt, raad ik iedereen aan:

1) te controleren of het probleem *) zich bij de eigen MS voordoet;
2) de walk away lock niet meer te vertrouwen;
3) omgaand Tesla te informeren. Misschien dat een groot aantal klachten eindelijk tot actie leidt, en individuele gevallen niet meer als geïsoleerde gevallen worden behandeld.

*) Mijn ervaring is: na laden afkoppelen en niet gaan rijden = walk away lock werkt niet = auto blijft openstaan.

Gisteren getest en met hetzelfde resultaat (ook v6). Hetzelfde gebeurde trouwens ook toen ik de auto net aankoppelde en daarna wegliep. Toen ik terugkwam - zonder sleutel in de buurt - waren de handles wel naar binnen, maar niet op slot.
Ik breng mijn Sje deze week naar Tesla Den Haag voor een beurt. Dan mogen ze er meteen naar kijken.
 
Gisteren getest en met hetzelfde resultaat (ook v6). Hetzelfde gebeurde trouwens ook toen ik de auto net aankoppelde en daarna wegliep. Toen ik terugkwam - zonder sleutel in de buurt - waren de handles wel naar binnen, maar niet op slot.
Ik breng mijn Sje deze week naar Tesla Den Haag voor een beurt. Dan mogen ze er meteen naar kijken.

Grachtengordel probleem: bij strak fileparkeren aan de gracht -zo breed is t daar niet- kun je dankzij het ontbreken van de middenconsole in elk geval nog aan de rechterzijde de MS verlaten zonder in de gracht te flikkeren. Weigert op slot te gaan (ook met de fob) als je niet via de linkerportier uitstapt. alleen als je even het linkerportier open en dicht doen v binnenuit gaat ie op slot....
 
Grachtengordel probleem: bij strak fileparkeren aan de gracht -zo breed is t daar niet- kun je dankzij het ontbreken van de middenconsole in elk geval nog aan de rechterzijde de MS verlaten zonder in de gracht te flikkeren. Weigert op slot te gaan (ook met de fob) als je niet via de linkerportier uitstapt. alleen als je even het linkerportier open en dicht doen v binnenuit gaat ie op slot....
Ook niet met je APP?
 
Gisteren heb ik van het Service Center Amsterdam opmerkingen gehad over het buiten gebruik van de UMC. Ik heb, beschut door een boom/heg een paal met de Rode CEE buiten plug en hang hier dus de UMC aan.
Niet helemaal permanent, want als het echt regent of ik voor een paar dagen niet hoef te laden leg ik de UMC in de auto.

Ik vind het erg handig om de lader direct te kunnen pakken, zonder aansluiten en dan ook nog met de geïntegreerde knop de laadklep te kunnen openen.

Maar er is blijkbaar wel een garantie probleem met buiten gebruik en vocht en zal misschien moeten overwegen een andere buitenoplossing te maken. Ik overweeg ook nog om er een soort van kast omheen te maken, zodat het wat meer beschermd is.

De ervaring bij Tesla leert toch blijkbaar dat ze makkelijk stuk gaan bij veelvuldig buiten gebruik? Ik ben heel benieuwd naar andere ervaringen voordat ik iets anders ga bedenken.
Ik zal in de toekomst nog een paal met pasjes systeem moeten gaan aanleggen voor verrekenen met mijn werkgever, vandaar dat ik eerste gewoon met de Rode CEE stekker begonnen ben.
 
Gisteren heb ik van het Service Center Amsterdam opmerkingen gehad over het buiten gebruik van de UMC. Ik heb, beschut door een boom/heg een paal met de Rode CEE buiten plug en hang hier dus de UMC aan.
Niet helemaal permanent, want als het echt regent of ik voor een paar dagen niet hoef te laden leg ik de UMC in de auto.

Ik vind het erg handig om de lader direct te kunnen pakken, zonder aansluiten en dan ook nog met de geïntegreerde knop de laadklep te kunnen openen.

Maar er is blijkbaar wel een garantie probleem met buiten gebruik en vocht en zal misschien moeten overwegen een andere buitenoplossing te maken. Ik overweeg ook nog om er een soort van kast omheen te maken, zodat het wat meer beschermd is.

De ervaring bij Tesla leert toch blijkbaar dat ze makkelijk stuk gaan bij veelvuldig buiten gebruik? Ik ben heel benieuwd naar andere ervaringen voordat ik iets anders ga bedenken.
Ik zal in de toekomst nog een paal met pasjes systeem moeten gaan aanleggen voor verrekenen met mijn werkgever, vandaar dat ik eerste gewoon met de Rode CEE stekker begonnen ben.
Ik heb dit ook gedaan, een Rode CEE stekker in een RVS buitenkast gemonteerd waar mijn UMC permanent in opgeborgen is. Het werkt, ik wil(de) tzt pas beslissen of ik een laadstation zou installeren en dit leek veel goedkoper. Uiteindelijk is het verschil niet zo groot geworden met een standaard laadstation. Binnen heb ik een extra kWh meter geplaatst om te kunnen verrekenen. Deze was maar een paar tientjes en heb je iig geen abonnement voor nodig.
 
Bedankt allebei, zo'n kastje kan bij mij ook werken, ik vraag me dan wel af of ik niet beter gelijk een echte laadkast kan doen, dat kastje gaat vast een paar honderd euro zijn. Dat gaf RWS feitelijk ook al aan dat het kostentechnisch niet zoveel verschil maakt.
Maar inderdaad, ik heb een zelfde soort oplossing nu met een extra kWh meter voor eventueel verrekening, ik weet alleen nog niet of dat straks voldoende is als dat operationeel is, mogelijk moet ik ook een laadpas systeem hebben.

Dus ik wacht hoe lang ik het kan uitzingen met de onbeschermde buitenoplossing (de kabel dan maar wat vaker achterin leggen) dan als het verreken model met m'n werkgever duidelijk is een beslissing nemen.

Ik vond nog de Ecotap Homebox Flex, waar waarbij het back office abonnement optioneel is.

Ecotap Flex Staal Laadpas

Het leuke van deze oplossing vond ik dat het een vaste kabel heeft in de vorm van een krulsnoer en dit ook kan t/m 11kW. Lijkt mij handig in gebruik.

Nu alleen nog een zendertje inbouwen die de tesla laadklep opent, zodat je daarvoor niet een aparte handeling, of een aparte zender bij je moet hebben (via de app kan ook, maar duurt toch vaak te lang en is omslachtig). Want dat vind ik toch wel de grootste plus van de UMC en het maakt het aansluiten toch een stuk gemakkelijker.