Ik weet het niet zeker, maar misschien zitten die er wel in. Was namelijk zo'n prefab kabel van een meter ofzo.
Prefab 5 aderige flexibele kabel? Op de aders moet dan stuk koper geknepen zitten.
Raad ik wel aan met 16A continue.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet het niet zeker, maar misschien zitten die er wel in. Was namelijk zo'n prefab kabel van een meter ofzo.
Net even gecontroleerd: geen aderhulzen. Is dat echt gevaarlijk? Of alleen niet zoals het eigenlijk hoort. Volgens mij zet je die hulzen er zelf niet op zonder specialistisch gereedschap. Soldeersel erop?
Een oplossing zou kunnen zijn om de MS dan nog slechts 2 fasen aan te bieden, en die derde fase aan de Roadster aan te bieden. Dat zou volgens mij moeten kunnen...Ik heb wel twee laadpunten (voor S en Roadster), beide zijn "slim", ze regelen automatisch de stroom naar de EV terug als er in huis een stroomvraag is.
Maar ik heb nog geen load balancing nodig gehad, dit is eventueel met een software upgrade wel toe te voegen aan de SmartEVSE.
Als ik nu de Model S aan het laden ben met max 25A, en ik start het laden van de Roadster, dan weigert deze te laden omdat er geen stroom meer beschikbaar is.
Omdat de Roadster minimaal met 8A moet laden, en geen 3 fase ondersteuning heeft, schiet het niet echt op, en kan ik ze beter na elkaar opladen.
wanneer ga je precies ?
ik kan eventueel in een Plan-B voorzien.
Plan-C staat in BURG-REULAND, een eindje rijden, 5€ per beurt en 11Kw
View attachment 47483
Het is goed gekomen, heb lekker de Amstel gold gefietst en kon destination chargen in Vielsalm (13km/u, gelukkig geen neuter probleem), plan B was bij Martinve laden, maar was dus niet nodig.
Net even gecontroleerd: geen aderhulzen. Is dat echt gevaarlijk? Of alleen niet zoals het eigenlijk hoort. Volgens mij zet je die hulzen er zelf niet op zonder specialistisch gereedschap. Soldeersel erop?
Soldeer kan na een tijdje wat gaan werken, dan komt de ader wat losser te zitten. Aderhuls is de beste oplossing.
Ik kan er graag een paar hulsjes voor je opzetten.
En waar dien ik dan naartoe te rijden?
En waar dien ik dan naartoe te rijden?
En waar dien ik dan naartoe te rijden?
breng de kabel wo. mee Maurice, ik breng wel een paar hulsjes en tang mee.
(ik kan toch laden in de buurt ?)
Ik zit sinds een week met een laadprobleem. Ik laad 'nog' met de UMC (sorry widodh) hij breekt soms de laadprocedure af met een aardprobleem (UMC knippert één keer rood). Na de derde keer UMC in Tilburg laten checken (volgens mij hebben ze hem alleen even ingeplugd om te kijken of hij het doet. Dat had ik ze van thuis ook kunnen vertellen) dus thuis mijn kabels laten doormeten en die had op 15m 6mm2 0,2ohm weerstand vergeleken met de gasleiding die ernaast loopt. Lijkt me geen probleem dacht ik zo. Dat dus doorgegeven kijken wat er volgende week gebeurt (ze zouden me terugbellen). Iemand nog een idee wat het kan zijn. Ik heb weken zonder probleem kunnen laden met mijn rode stekkertje maar nu dit ;(
Je zou die UMC van mij eens kunnen lenen om te kijken of deze hetzelfde doet ?
Heb je iets om mee te vergelijken ?
Na hoeveel tijd doet zich dit probleem voor ?
Tja dat heb ik dus gedaan. ze hebben hem volgens mij alleen even ingestoken. 'Hij doet het' daarna weer gebeurd en nog een keer gebeld. Ze hebben beloofd terug te bellen so far nothing...
Strak gepland Alex.Vandaag bevestiging gekregen van de planning. 1 juli wordt ons huis opgeleverd. En dan komt het echte werk:
Liander, Cohere en OpDeZon werken samen om op 2 juli, in één dag, de verzwaring aansluiting, slimme meter voor gas/elektra, aanpassingen meterkast, zonnepanelen, laadpaal, SEM (smart hub) aan te sluiten.
Als alles goed gaat kan ik 's avonds 17.2 kWh laden. (en overdag méér, omdat de productie zonnepanelen ook naar de laadpaal gestuurd kan worden)
Ik ben heel benieuwd!