Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels zijn er al heel wat oudere Tesla S en dit brengt mij tot de volgende vraag.

Hoe staat het met de roest preventie? , ik ben deze vraag in dit forum nog niet tegengekomen, maakt misschien lag dit aan mij.

De Model S is gemaakt van aluminium en dat roest niet. Uiteraard zijn er ook wel stalen onderdelen, maar ik heb nog niet gelezen over roestproblemen.
 
@(Het model S is gemaakt van aluminium, dus die roest niet)

Dan wordt het best wel spannend, dit omdat het model 3 voor het grootste gedeelte uit staal bestaat. Ervaring heeft men dus nog niet.

Voor de ouderen onder ons, als het maar geen Alfa Romeo Sud wordt, die kon men horen roesten :)
 
@(Het model S is gemaakt van aluminium, dus die roest niet)

Dan wordt het best wel spannend, dit omdat het model 3 voor het grootste gedeelte uit staal bestaat. Ervaring heeft men dus nog niet.

Voor de ouderen onder ons, als het maar geen Alfa Romeo Sud wordt, die kon men horen roesten :)

Het schijnt erg mee te vallen hoeveel staal er gebruikt wordt tov Model S. Alle panelen van exterieur zijn bijv van aluminium als ik mij goed herinner.
 
De corrosie van aluminium legt toch een laagje op het aluminium en daarmee stopt het proces? Of niet?

Neen, dat is alleen zo als je uitsluitend aluminium hebt en niet al je dit combineert met andere metalen.
Als je bijv. aluminum zonder bijv. niet geleidende kunststof ringen monteert met RVS schroeven dat rot het vrij snel volledig weg rond die schroef.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB