Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook 3 x 25A.
Wij programmeren de vaatwasser vaatwasser zodat 's nachts vaatwassert. Als de tesla en de vaatwasser tegelijk hun ding doen vliegt een van de drie hoofdzekeringen eruit en mag ik een monteur laten komen. Dit heb ik ervaren toen mijn Maxem last van een storing had ;)
 
Hier ook 3 x 25A.
Wij programmeren de vaatwasser vaatwasser zodat 's nachts vaatwassert. Als de tesla en de vaatwasser tegelijk hun ding doen vliegt een van de drie hoofdzekeringen eruit en mag ik een monteur laten komen. Dit heb ik ervaren toen mijn Maxem last van een storing had ;)

op welk vermogen laadt je de Tesla dan ? wij doen het ook, met een 11kW lader en die combie geeft nooit problemen.
 
Ik zou dan, als je de mogelijkheid hebt, direct een utp (data) kabel naar je HPWC leggen. Mocht je dan in de toekomst een Maxem plaatsen heb je die al liggen. Nu is dat hoogst waarschijnlijk makkelijker dan het achteraf nog een keer doen.
 
  • Like
Reactions: HWS
Het lijkt er op dat ik moet ondervinden wat er gebeurt hier. Morgen komt de installateur voor de lader en verbruiksmeter. Die kan dan ook meteen op de lijst voor noodgevallen.
Als je een moderne installatie hebt waarbij je zelf de hoofdfase die er mogelijk uitklapt weer terug aan kunt zetten zou ik het zeker gewoon proberen. Mocht je een oudere installatie hebben waarbij de hoofd(smelt)zekeringen achter een verzegeld deksel zitten kun je het er ook wel op wagen. In het ergste geval zit je op één van de fases een halve dag zonder stroom. Je moet dan het elektriciteitsbedrijf laten komen om de zekering te laten vervangen. Doen ze gratis. Zou wel het telefoonnummer alvast even opzoeken:rolleyes:.
 
Is de aansluiting niet gemaakt op alle drie de fases? Als de HPWC aangesloten is op alle drie de fases dan kun je ( volgens mij ) op vol vermogen laden. Als deze maar aangesloten is op een fase dan is dat ( ook weer volgens mij ) niet erg efficiënt.
 
IMG_0536.JPG
IMG_0537.JPG
IMG_0538.JPG
IMG_0536.JPG IMG_0537.JPG IMG_0538.JPG
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Als de 16A zekering die naast je differentiëel zit die van de auto is kan je ook niet verwachten dat die 25 Amps. gaat leveren… .

Je kan eventueel je HPWC op 25A laten staan, maar dan in de auto je stroom begrenzen op bv. 18 Amps.
Maar weerom, als de bewuste zekering in je kast maar 16A is raak je daar niet boven; zelfs uren aan een stuk op max level van 16A belasten kan ervoor zorgen dat ie uitslaat.