Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Audi eTron

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan me voorstellen dat als je Audi gewoon bent, het een erg knappe auto is. Maar eens je aan de Tesla zit, boeit het echt niet meer. Ik heb één poging gedaan in een I-Pace en het was alsof ik een mooi afgewerkte flip phone aan het bekijken was terwijl ik een iPhone X in m'n broekzak heb.
 
ANWB test E-tron.
Conclusies:
- Audi EV die er als een Audi uitziet, dus niet zal opvallen
- zeer negatief over de camera spiegels
- elektrische auto met een gebruiksaanwijzing (onduidelijke bediening/presentatie)
- regeneratie met beperkingen
- uitzonderlijk stil
- werkelijke actieradius volgens ANWB ongeveer 340 km
- geen dode hoek signalering
- een laagdrempelige EV voor mensen die nog geen EV gewend zijn
 
  • Informative
Reactions: Hbrink and CL600
Grappig dat je klaarblijkelijk niet eens meer met een - wat mij betreft - objectieve blik naar een EV-propositie mag kijken en daarbij een kritische opmerking maken over een prijsmodel.. zonder deze reactie op te roepen. Maar misschien refereer je niet aan mijn bijdrage, dan mag je dit negeren -;). Wellicht is die prijsdiscussie er al geweest, dan heb ik dat gemist in de lawine van meldingen op dit forum tegenwoordig..

Hoe dan ook, ik heb helemaal geen mening over de E-tron als auto, heb er niet in gereden, laat staan echt ervaren. Ben vooral benieuwd naar hoe de klassieke autoindustrie met de specifieke EV-elementen omgaat.. zoals de laadmogelijkheden. Er is dus ook nog een derde "kamp": gewoon objectief, genuanceerd en/maar kritisch..

Nee hoor, mijn 'samenvatting' van de E-Tron discussie van de afgelopen maanden richtte zich niet speciaal op jou. Ik probeerde juist geen kant te kiezen.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Minder dan 300 Wh/km lijkt lastig. Proest...
Review: Audi E-Tron verbaast en stelt teleur
Ik weet niet wanneer hij met de E-Tron heeft gereden, maar 300Wh/km is wel erg extreem. Mijn Model S doet de laatste tijd rond de 200Wh/km met een rustige rijstijl, maar ik kom echt nooit boven de 230Wh als ik een beetje meer doorrij. Als dit werkelijk het geval is dan mag Audi zich wel eens heel erg achter de oren gaan krabben. Benieuwd wat straks de EV coupé van Audi gaat doen.

De journalisten zijn niet echt te spreken over de Audi E-Tron is onderhand de algemene indruk. Vooral een auto voor EV rijders die graag het oude-vertrouwde Audi gevoel willen houden. Daarbij blijft EAP -ondanks zijn nukken- ook ongeëvenaard. Je moet er even mee leren rijden, maar ik denk dat ik nooit meer een (dagelijkse) auto hoef zonder EAP.
 
  • Like
Reactions: Tozz
ANWB test E-tron.
Conclusies:
- Audi EV die er als een Audi uitziet, dus niet zal opvallen
- zeer negatief over de camera spiegels
- elektrische auto met een gebruiksaanwijzing (onduidelijke bediening/presentatie)
- regeneratie met beperkingen
- uitzonderlijk stil
- werkelijke actieradius volgens ANWB ongeveer 340 km
- geen dode hoek signalering
- een laagdrempelige EV voor mensen die nog geen EV gewend zijn

Foutje in min 7: dodehoeksignalering is er wel: Audi side assist, ook met de klassieke spiegels.
 
Ik snap die 2e laadklep niet. Er is een laadklep links en je kunt optioneel een tweede lader nemen, die laadklep zit dan recht.
Initieel dacht ik dat je dan 2 laadpoorten hebt, maar dat werd hier door een aantal ontkracht. Maar er zijn dus wel degeljk 2 laadkleppen (aan elke kant 1). Hoe zit dat nou?
 
Ik snap die 2e laadklep niet. Er is een laadklep links en je kunt optioneel een tweede lader nemen, die laadklep zit dan recht.
Initieel dacht ik dat je dan 2 laadpoorten hebt, maar dat werd hier door een aantal ontkracht. Maar er zijn dus wel degeljk 2 laadkleppen (aan elke kant 1). Hoe zit dat nou?

Iedere eTron heeft 2 laadkleppen, eentje links en eentje rechts. Die aan de bestuurderskant is voor CCS en type 2 en die aan de bijrijderskant is alleen type 2.

De optionele lader zorgt er voor dat je met 32A (22 kW) kunt laden i.p.v. met 16A (11 kW).
 
  • Informative
Reactions: AustinP
Iedere eTron heeft 2 laadkleppen, eentje links en eentje rechts. Die aan de bestuurderskant is voor CCS en type 2 en die aan de bijrijderskant is alleen type 2.

De optionele lader zorgt er voor dat je met 32A (22 kW) kunt laden i.p.v. met 16A (11 kW).
Die dubbele laadpoort is ook wel nodig als je hem aan de zijkant van de auto plaatst. Je hebt ook altijd een lange kabel nodig die in de bagger over straat ligt en die je weer fijn in het micro frunkje mag leggen van de Audi. Wat een genot dat mijn kabel gewoon lekker thuis mag blijven.
 
Veel en te glimmende schermen
Ik begrijp echt niet dat ze dat grote scherm zo hebben gemaakt dat het glas niet doorloopt over de rest van de middenconsole, maar dat je dus echt kijkt op wat lijkt op een iPad, naast plastic onderdelen links en rechts. In de productie foto's ziet het er allemaal nog mooi uit, maar in het echt is het echt wel plastic fantastic.

03etronabudhabi57.jpg


In de concept was dat natuurlijk wel netjes opgelost:
the-e-tron-quattro-comes-with-two-touchscreen-displays-on-the-center-console-and-a-virtual-drivers-instrument.jpg
 
Ik begrijp echt niet dat ze dat grote scherm zo hebben gemaakt dat het glas niet doorloopt over de rest van de middenconsole, maar dat je dus echt kijkt op wat lijkt op een iPad, naast plastic onderdelen links en rechts. In de productie foto's ziet het er allemaal nog mooi uit, maar in het echt is het echt wel plastic fantastic.

View attachment 398483

In de concept was dat natuurlijk wel netjes opgelost:
the-e-tron-quattro-comes-with-two-touchscreen-displays-on-the-center-console-and-a-virtual-drivers-instrument.jpg
De Audi A6 is een fluisterende slee voor een vergrijsde wereldorde
Dit is wat Bas van Putten schrijft over de schermen en over Audi.
 
Sorry, maar Dirk met zijn E-Vlog kan ik niet serieus nemen.
Al belachelijk hoe hij achterin de kofferbak gaat liggen en dat als reden meeneemt, waarom een auto goet moet zijn. Als ik achterin een auto lig, zal ik er nooit meer mee kunnen rijden.
Dan ben ik onderweg naar mijn laatste plekje.

Dit lijkt wel een betaalde FUD tegen Tesla.