Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AP1 ONLY draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Mezelf quoten/replyen voelt toch bijzonder ;-)
Maar wou nu met 2020.8.2 checken of iemand kan bevestigen dat de lane change weer zoals vanouds werkt? Zit nog op een oude 2019 versie en de nieuwe staat weer klaar maar blijf hem weg drukken. Maar liefst accepteer ik hem...
Heb ik ook gedaan, tot mijn vrouw dit weekend de, voor die nacht geplande, install accepteerde ;-(.
Was verschieten ‘s morgens.
Heb nu wel nog niet kunnen rijden.
 
6B0B007A-0017-432B-AFC6-887E3B0119DE.jpeg
Je hoeft niet te denken dat het laden sneller gaat....

van 13% naar 80% in 55 min.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Rogier P
Heb ik ook gedaan, tot mijn vrouw dit weekend de, voor die nacht geplande, install accepteerde ;-(.
Was verschieten ‘s morgens.
Heb nu wel nog niet kunnen rijden.

Heb je dit al kunnen testen? Mijn auto zit nog 2019.40.2.1 van voor die gekke EU limitering van AP. Ik vrees dat ik binnenkort wel moet upgraden omdat (is het 1 Mei?) het VPN certificaat vervalt en de auto dan helemaal niet meer op het internet kan.

Maar het kan eventueel nog een paar weken wachten tot 2020.8.3 of hoger, moest het nog niet opgelost zijn in 2020.8.2.
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Heb je dit al kunnen testen? Mijn auto zit nog 2019.40.2.1 van voor die gekke EU limitering van AP. Ik vrees dat ik binnenkort wel moet upgraden omdat (is het 1 Mei?) het VPN certificaat vervalt en de auto dan helemaal niet meer op het internet kan.

Maar het kan eventueel nog een paar weken wachten tot 2020.8.3 of hoger, moest het nog niet opgelost zijn in 2020.8.2.

Mijn S (AP1) zit ook op (nog) oudere software, maar krijg niet een uitnodiging voor 2020.8. Jij wel? Krijg je 8.1 in beeld?
Bij mij blijft 2020.4.1 klaar staan voor installatie (uploaden is geforceerd gebeurd).
 
Mijn S (AP1) zit ook op (nog) oudere software, maar krijg niet een uitnodiging voor 2020.8. Jij wel? Krijg je 8.1 in beeld?
Bij mij blijft 2020.4.1 klaar staan voor installatie (uploaden is geforceerd gebeurd).

Nu staat 2020.8.2 te wachten en vorige week was het 2080.8.1 en daarvoor nog iets anders. Updates komen er wel (geen WiFi, niks speciaals) echter installeren doe ik tot nu niet. Tenzij er iemand kan bevestigen dat de AP beperkingen er niet meer zijn met de laatste versie.
 
Heb je dit al kunnen testen? Mijn auto zit nog 2019.40.2.1 van voor die gekke EU limitering van AP. Ik vrees dat ik binnenkort wel moet upgraden omdat (is het 1 Mei?) het VPN certificaat vervalt en de auto dan helemaal niet meer op het internet kan.

Maar het kan eventueel nog een paar weken wachten tot 2020.8.3 of hoger, moest het nog niet opgelost zijn in 2020.8.2.
Neen, niet kunnen testen. Ik moet in mijn kot blijven. :confused:
 
Iemand met AP1 die 2020.8.1 al heeft en kan controleren of de lange change weer werkt zoals "voorheen" ?

Er is iemand in zweden namelijk waar dat "waarschijnlijk" zo is. Deze heeft dan wel AP2. Maar mogelijk dat het dus ook is aangepast voor AP1 aangezien het door wetgeving bepaald is en niet de techniek.

Ik heb 2020.8.1.1 fd1e27c66 (voor mij de eerste na 2019.40.2.1 38f55d9f) en bij mij zit die vertraging er gewoon in helaas.

En ook met 2020.8.2 helaas nog steeds de vertraging voor een lane change
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Heb jij die melding en waarschuwing nog niet op je scherm gezien? Ik al talloze keren, dus ik neem geen risico en ga voor 1 mei updaten.

Kan zijn dat hij op de rem trapt en daarna pas naar het grote scherm kijkt, als je op de rem trapt verdwijnt de melding zonder dat je hem bevestigd.

Ik verwacht trouwens niet dat je hem na 1 mei niet meer zelf kan updaten, de gedownloade update staat tenslotte al klaar. Zou wel erg kinderachtig zijn als je een half jaar niet met de auto gereden hebt door bijv een lange vakantie en vervolgens is je auto 'ineens' niet meer te updaten.
 
Last edited:
Kan zijn dat hij op de rem trapt en daarna pas naar het grote scherm kijkt, als je op de rem trapt verdwijnt de melding zonder dat je hem bevestigd.

Ik verwacht trouwens niet dat je hem na 1 mei niet meer zelf kan updaten, de gedownloade update staat tenslotte al klaar. Zou wel erg kinderachtig zijn als je een half jaar niet met de auto gereden hebt door bijv een lange vakantie en vervolgens is je auto 'ineens' niet meer te updaten.

Als de update al in de auto klaar staat zal dat vast wel werken echter alle overige communicatie zal waarschijnlijk niet meer lukken.

Spotify, verkeersinfo, etc gaat over de Tesla VPN en ik ga er even vanuit dat juist die certificaten gaan vervallen en verbinding maken met HQ gaat dan niet meer.
 
Kan zijn dat hij op de rem trapt en daarna pas naar het grote scherm kijkt, als je op de rem trapt verdwijnt de melding zonder dat je hem bevestigd.

Ik verwacht trouwens niet dat je hem na 1 mei niet meer zelf kan updaten, de gedownloade update staat tenslotte al klaar. Zou wel erg kinderachtig zijn als je een half jaar niet met de auto gereden hebt door bijv een lange vakantie en vervolgens is je auto 'ineens' niet meer te updaten.

ik krijg de waarschuwing zelfs tijdens het rijden....
en wat @ramonneke schrijft: zonder geldige vpn certificaten ben je echt off line, kinderachtig of niet. Er is voldoende gewaarschuwd zal de reactie van een sec zijn. Ook diehards als @sorka schreven dat ze gingen update voor 1 mei.
 
ik krijg de waarschuwing zelfs tijdens het rijden....
en wat @ramonneke schrijft: zonder geldige vpn certificaten ben je echt off line, kinderachtig of niet. Er is voldoende gewaarschuwd zal de reactie van een sec zijn. Ook diehards als @sorka schreven dat ze gingen update voor 1 mei.

Oh apart, ik heb hem met rijden nooit gekregen, enkel soms met instappen maar met het aanraken van de rem is de melding direct weg.

Ik ontken ook niet dat er allerlei functies uitvallen door missende VPN certificaten ik zeg alleen dat het updaten na die datum echt nog wel mogelijk is.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
ik krijg de waarschuwing zelfs tijdens het rijden....
en wat @ramonneke schrijft: zonder geldige vpn certificaten ben je echt off line, kinderachtig of niet. Er is voldoende gewaarschuwd zal de reactie van een sec zijn. Ook diehards als @sorka schreven dat ze gingen update voor 1 mei.

Not totally sure I'm going to. If I have it staged (yellow clock) on the April 30th, I may wait and see if I really lose connectivity and then update if I do. Tesla said "may lose connectivity" so I'm wondering if the date is firm or if the car might still have some connectivity even without vpn.

I could live with no voice but can't live without streamer and traffic data on maps.