Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

120kW laadstation on site

This site may earn commission on affiliate links.
Nogmaals via de search engine niet echt mijn vraag beantwoordt gekregen.

Is het mogelijk om de 22kW publieke laadpunten die wij bij ons hebben staan te vervangen door 120kW of lager? Dus met net dezelfde opstelling als de superchargers ofwel lager zoals CHAdeMO maar dan voor "eigen/publiek" gebruik?

Zal de MS automatisch de interne laders omzeilen of zal dit softwarematig worden geblokkeerd? Of zitten wij allen vast aan het maximum 22kW.
 
Nogmaals via de search engine niet echt mijn vraag beantwoordt gekregen.

Is het mogelijk om de 22kW publieke laadpunten die wij bij ons hebben staan te vervangen door 120kW of lager? Dus met net dezelfde opstelling als de superchargers ofwel lager zoals CHAdeMO maar dan voor "eigen/publiek" gebruik?

Zal de MS automatisch de interne laders omzeilen of zal dit softwarematig worden geblokkeerd? Of zitten wij allen vast aan het maximum 22kW.

Met meer kW laden kan niet met AC (wisselstroom). AC laden gaat via de interne laders in de auto, dus met maximaal 22kW bij 2 laders. Laden met meer kW moet via DC (gelijkstroom) direct naar de accu. Zo'n laadsessie wordt via een digitaal protocol gestart, dat momenteel alleen door de superchargers en de kandidaat-vaporware CHAdeMO-adapters wordt gesproken. Dat protocol is niet 'open', hoewel de communicatie (momenteel) ook niet versleuteld is, en dus is te reverse-engineeren. Zou voor Tesla echter weinig moeite kosten om de communicatie alsnog te versleutelen met een software update voor de SC's en een nieuwe firmware in de auto.
 
[FONT=Lucida Grande, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Ik vraag me af waar "bij ons" is, want het lijkt me vrij lastig om uberhaupt ergens 120kw te realiseren.

Maar stel dat je theoretisch zou beschikken over een aansluiting waar je 120kw uit kan onttrekken en stel dat je deze tevens gelijk kunt richten, dan moet je inderdaad nog kunnen "praten" met de tesla.

Het staat nog altijd op mijn todo list om het signaal van de supercharger een keer te analyzeren. Ik vraag mij ook sterk af hoe "complex" het protocol is en of er uberhaupt sprake is van encryptie of data zoals Rrreutel zegt. Het zou mij niks verbazen dat er gekozen is voor iets wat vergelijkbaar is met het J1772 protcol, waarbij enkel de spanningsvariatie en de duty cycle gebruikt worden om de state's en de max current te communiceren.

Is er al iemand die een poging heeft gedaan om het signaal van de superchargers te analyseren ?
[/FONT]
 
Ik vraag me af waar "bij ons" is, want het lijkt me vrij lastig om uberhaupt ergens 120kw te realiseren.

Maar stel dat je theoretisch zou beschikken over een aansluiting waar je 120kw uit kan onttrekken en stel dat je deze tevens gelijk kunt richten, dan moet je inderdaad nog kunnen "praten" met de tesla.

Het staat nog altijd op mijn todo list om het signaal van de supercharger een keer te analyzeren. Ik vraag mij ook sterk af hoe "complex" het protocol is en of er uberhaupt sprake is van encryptie of data zoals Rrreutel zegt. Het zou mij niks verbazen dat er gekozen is voor iets wat vergelijkbaar is met het J1772 protcol, waarbij enkel de spanningsvariatie en de duty cycle gebruikt worden om de state's en de max current te communiceren.

Is er al iemand die een poging heeft gedaan om het signaal van de superchargers te analyseren ?

Spannningsvariaties en duty cycle (5% geloof ik) worden alleen gebruikt om het SC protocol af te trappen, daarna gaat het gesprek verder via CAN op de CP, waarbij o.a. VIN nummer en flink wat andere waarden heen en weer gaan. Zie o.a. hier voor een start.
 
Ik vraag me af waar "bij ons" is, want het lijkt me vrij lastig om uberhaupt ergens 120kw te realiseren.

Maar stel dat je theoretisch zou beschikken over een aansluiting waar je 120kw uit kan onttrekken en stel dat je deze tevens gelijk kunt richten, dan moet je inderdaad nog kunnen "praten" met de tesla.

Het staat nog altijd op mijn todo list om het signaal van de supercharger een keer te analyzeren. Ik vraag mij ook sterk af hoe "complex" het protocol is en of er uberhaupt sprake is van encryptie of data zoals Rrreutel zegt. Het zou mij niks verbazen dat er gekozen is voor iets wat vergelijkbaar is met het J1772 protcol, waarbij enkel de spanningsvariatie en de duty cycle gebruikt worden om de state's en de max current te communiceren.

Is er al iemand die een poging heeft gedaan om het signaal van de superchargers te analyseren ?

Wij bevinden ons in een industriezone en krijgen in totaal nomaliter 320A binnen (per zijde 160A). Ik veronderstel dat je dan met de nodige versterkers etc voldoende moet bekomen om zo'n "SuC copy" op poten te zetten? Nu is de vraag inderdaad of dit technisch mogelijk is?

Er zullen er toch al meerdere mensen die vraag hebben gesteld denk ik dan?