Page 384 of 384 FirstFirst ... 284334374380381382383384
Results 3,831 to 3,840 of 3840

Thread: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure

  1. #3831
    Senior Member Hans Noordsij's Avatar
    Join Date
    Apr 2014
    Location
    Tilburg, Netherlands
    Posts
    1,479
    Quote Originally Posted by ERvee View Post
    Ja regelmatig klopt. Maar niet dagelijks. Lijkt erop dat ie eerst X percentage onder laadinstelling moet komen. Ik heb m ook wel s 5% lager zien staan na even niet gebruiken.
    Bij mij is het zo dat als ik een begintijd heb ingesteld en hij blijft een dag gewoon binnen staan (aangekoppeld) dat er inderdaad wel iets af gaat maar dat hij op de ingestelde tijd weer gaat laden, al is het soms maar een paar kilometer.
    Tesla Model S 85 kWh sinds 29 maart 2014 - Parelwit - zwart leren interieur - luchtvering - tech pakket - dubbele laders - panorama dak - 21 inch grijze velgen - derde zitrij - parkeersensoren - hoedenplank - ultra high fidelity geluidspakket - winterpakket - sfeerverlichtingspakket - beveiligingspakket. Mijn vrouw heeft een Nissan Leaf.

  2. #3832
    member ERvee's Avatar
    Join Date
    Oct 2014
    Location
    Nieuwegein, The Netherlands
    Posts
    332
    Quote Originally Posted by Hans Noordsij View Post
    Bij mij is het zo dat als ik een begintijd heb ingesteld en hij blijft een dag gewoon binnen staan (aangekoppeld) dat er inderdaad wel iets af gaat maar dat hij op de ingestelde tijd weer gaat laden, al is het soms maar een paar kilometer.
    Ook als je de chargelimiet op 90% of meer hebt staan? Dan slaat ie bij mij meestal n dag over. Lagere laad% dan 90 zet ik m weer nooit.
    S85 | blue | tan leather | 19" | pano | tech 2.0 | air | parking | alarm | delivered 02-12-2014

  3. #3833
    Hij start in feite enkel met laden als ie er minstens terug 10km bij kan doen.
    Face your fears, live your dreams!

  4. #3834
    Member
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Amsterdam
    Posts
    289
    Toch blijft het apart dat ik onderstaande melding krijg, terwijl ik letterlijk naast mijn laadpunt op de oprit sta geparkeerd...


  5. #3835
    Member dvroegop's Avatar
    Join Date
    Nov 2014
    Location
    Alkmaar
    Posts
    172
    Zucht.

    Vandaag kom ik bij mijn laadpunt thuis, stop de kabel erin, hoor de klik en zie in mijn ooghoeken dat de led uit gaat. Ik naar binnen, blijkt de automaat gesprongen te zijn. En wat ik ook deed: hij bleef uitgaan, alsof mijn laadpunt kortsluiting maakt.

    Morgenmiddag komen ze langs, dus nu maar even aan de UMC en hopen dat ik morgen genoeg geladen heb om op en neer naar mijn werk te gaan: de kabel blijft vast zitten...

    De kleine ergenissen van het EV rijden
    S85 'Eddie' , Red, Techno, Duo Chargers, Ordered 1/10/2014, Delivery 20/3/2015, VIN #68244

  6. #3836
    Junior Member
    Join Date
    May 2015
    Location
    Den Haag
    Posts
    30
    Laat maar: nieuw topic aangemaakt over deze vraag.

    Iemand een tip voor welk laadpunt en hoe aan te sluiten? Ik zoek graag alles zelf uit, ik ben niet zo van het "inhuren" van de professional. Niet alleen omdat ze vaak duurder zijn, maar omdat het niet zeker is dat je iemand krijgt met verstand van zaken.
    Uiteraard laat ik door een professionele elektricien aansluiten. Maar ik vraag dit omdat ik zelf grondkabel ga aanleggen en kopen (en laadpaal), moet ik weten welke variant ik nodig heb.

    Situatie:
    Ik leg aan buitenzijde garage een laadpaal of wandlader aan. Ik kan 3x16A aan, heel misschien 3x20A. Er komt een 5-aderige kabel daarheen direct vanuit de groepenkast, maar wel via de tuin.

    Ik kan in theorie wel 3x20A aanleggen, maar ik heb een single charger en dat heeft dus eigenlijk weinig zin. Dual charger is nu alleen nog als achteraf inbouw te krijgen bij Tesla, ook op nieuwe auto's. Dus misschien neem ik dat nog in de toekomst.

    3x16A zou officieel met 5x2.5mm2 mogen, maar ik ga liever voor 4mm2 omdat het misschien 3x20A wordt en de kabellengte zomaar 35m. Hoe dikker, hoe minder verlies denk ik dan.

    Nu zoek ik een laadpunt, en die geven ten eerste aan dat het 5x6mm2 aansluitingen heeft (let op: 11kW laadpaal via Hateha).

    Ten tweede gaat er grondkabel heen, en dan is 5-aderig vaak 4 binnenkabels met de aarde op de buitenmantel. Hoe verloopt dan de daadwerkelijk aansluiting op het laadpunt, moet je echt 5 kabels hebben of is er de mogelijkheid de mantel aan te sluiten?
    Last edited by flatlander; 2015-05-28 at 09:32 AM. Reason: EDIT: nieuw topic aangemaakt over deze vraag.

  7. #3837
    Member ErikR's Avatar
    Join Date
    Mar 2014
    Location
    Netherlands, Lemmer
    Posts
    316

    Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure

    Ik zou persoonlijk zo dik mogelijk aanleggen. Eenmaal in de grond vervang je dat toch niet zo makkelijk meer. En voor de meerkosten hoef je het ook niet te laten lijkt me. Ik ben qua kabel voorbereid op 22kW (6,5mm2) alhoewel ik dat nu ook niet gebruik. De overcapaciteit zit hem ook meer op het idee dat we straks mogelijk 2 FEV's op de oprit hebben te laden...
    Last edited by ErikR; 2015-05-28 at 10:31 PM.
    MS85 | Red | Pano Roof | 19" Wheels | Dual Charger | Tech Pack | Ultra HiFi | Parking Sensors | Parcel Shelf
    Delivery Date: 30 September 2014 | VIN: 487xx

  8. #3838
    Junior Member BvL's Avatar
    Join Date
    Dec 2013
    Location
    Alphen aan den Rijn, The Netherlands
    Posts
    80
    Mbt de laadpaal. Zelf heb ik slechts een duo stopcontact (3x16A plus aparte 220 aansluiting) in een kastje verwerkt waar de umc kabel droog achter slot in opgeborgen is. Hoef ik slechts te openen en kabel in mijn tesla te steken. Erg gemakkelijk, niet duur en bevalt nu al 1,5 jaar uitstekend. Tevens een aparte meter in de meterkast die de stroom van dit kastje bijhoudt voor de fiscus.

  9. #3839
    Junior Member
    Join Date
    Jan 2015
    Location
    Antwerp
    Posts
    4
    Zonnepanelen: check
    3-fase 400V switch: check
    rode stekker: check
    Tesla: fail, wordt pas einde maand geleverd.

    Maar als er iemand in tussentijd mijn stekker eens wil komen testen, altijd welkom. PM maar, regio Antwerpen-Noord.
    Ik zou het toch graag eens werkende zien (voor ik de factuur betaal).

  10. #3840
    Quote Originally Posted by Koen De Smet View Post
    Zonnepanelen: check
    3-fase 400V switch: check
    rode stekker: check
    Tesla: fail, wordt pas einde maand geleverd.

    Maar als er iemand in tussentijd mijn stekker eens wil komen testen, altijd welkom. PM maar, regio Antwerpen-Noord.
    Ik zou het toch graag eens werkende zien (voor ik de factuur betaal).
    Stuur me maar een pm en dan spreken we eens af.
    Face your fears, live your dreams!

Page 384 of 384 FirstFirst ... 284334374380381382383384

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Belgium and the Netherlands (Dutch)
    By widodh in forum Belgium and the Netherlands
    Replies: 22138
    Last Post: Today, 12:45 AM
  2. Charging Infrastructure
    By vfx in forum North America
    Replies: 326
    Last Post: 2013-12-14, 07:11 PM
  3. Charging in the Netherlands
    By r-p in forum Europe
    Replies: 23
    Last Post: 2012-03-22, 03:05 PM
  4. Charging a Tesla in the Netherlands
    By Talkredius in forum Europe
    Replies: 0
    Last Post: 2011-06-06, 01:57 PM
  5. EV Charging at gas station in Belgium
    By Adm in forum Technical
    Replies: 12
    Last Post: 2010-11-10, 09:53 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •