Page 308 of 308 FirstFirst ... 208258298304305306307308
Results 3,071 to 3,075 of 3075

Thread: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure

Junior Member
    Dag Eddy,

Ja onze Model S is al midden maart geleverd (inmiddels meer dan 16.000 km mee gereden, en 2300 kWh thuis opgeladen), maar ik was wat lui om mij op het forum te registreren ... Heb er al wel veel goede tips vanaf gehaald zoals bijv. het zelf installeren van 2 LED lampjes in de kofferruimte.

Succes en groet, Jeroen.

Junior Member
    Zie mijn post #278 van " wat heb jij laatst voor je model s gekocht". Daarin laat ik een foto zien van een ev box die ik heb aangeschaft. Deze kan ik iedereen van harte aanbevelen. Ook al staat er 10 meter verderop een publieke laadpaal, ik ben drie keer per week blij dat ik de auto aan het huis kan opladen. Geen risico op het beschadigen van de velgen door de stoepranden, en ik heb altijd plek. Geen gedoe met snoeren en stekkers, bij de ev box ziet ie eraan vast.
    Het is wel een kleine investering. Maar je hebt er elke keer veel plezier van.
    Bovendien is dit een veilige oplossing. Misschien is dat wel het belangrijkste.
    NIX18 wordt de afspraak, geen benzine - geen diesel
    Models S 85kWh, blauw, 19" cyclone, sunroof, bekleding zwart leer

Junior Member
    Quote Originally Posted by bennyvw View Post
    Hoe bedoel je dat precies?
    Ik ben geen lease rijder die iedere 3 of 4 jaar van auto wisselt. Vóór de Tesla reed ik in een 20 jaar oude Mercedes S-Klasse (W-140), Geweldige auto! Verkocht aan een vriend in Rwanda waar hij er nog jaren plezier van zal hebben. Nu helemaal gek van de MS en denk die tot mijn pensioen (nog 13 jaar) of tot mijn einde (nog ..... jaar) te rijden. Het argument dat een duolader de verkoopprijs positief beïnvloedt geldt voor mij dus niet. Mijn redenering is ook dat nu € 2.000 uitgeven om jaren later € 500 of zo iets meer voor je MS te krijgen niet echt rendabel is. Zo bedoel ik dat dus, kleine ondernemer, dol op z'n MS, gewend om 20 jaar met een auto te doen dus de komende 20 jaar geen plannen om een andere auto te nemen. Vandaag wel even bij SC Den Haag geweest op een Touch Up setje te kopen. Eerste krasjes helaas op de bumper.

Junior Member jpet's Avatar

Reglementaire plaatsing zekeringkastje

Waarschijnlijk kan een van de TMC leden me advies geven mbt het volgende...

Ik wil in de garage bij de flat van mijn vriendin zelf een 32A CEE stopcontact plaatsen.
    Er is in de tellerkast van mijn vriendin, in de technische ruimte van het gebouw, 3 fase + N beschikbaar aan 32A.
    Deze loopt naar een klein kastje met enkel een verliesstroomschakelaar van 300mA en vervolgens met een lange dikke kabel naar de flat op de 6de verdieping.

De garagebox waar ik het stopcontact wil plaatsen ligt op 18,5 meter van de technische ruimte.
    Ik wil de kring voor het CEE stopcontact voorzien van een zekering van 20 of 25A, een verliesstroomschakelaar en een teller.
    Voor de bekabeling zal ik 5G6 gebruiken.

Mijn vraag is nu waar ik het zekeringkastje van 12 modules mag of moet plaatsen.
    Moet dit zo dicht mogelijk in de buurt van de tellerkast zijn (dus waar de kabel van 18,5m start) of mag dit in de garage zijn dicht in de buurt van het CEE stopcontact (waar de kabel eindigt)? Als ik mag kiezen verkies ik de garage omdat dit dan makkelijk bereikbaar en volledig privé is.

Alvast dank voor jullie wijze raad!
    MSP85 | MC Red | 21" Turbine Grey | Textile | Alcantara | Carbon | Pano | Tech | Parking | Air | Duo Chargers | RN977574 Delivery: end of November '14

Driving Model-S #19910 S-19910's Avatar
    Quote Originally Posted by jpet View Post
    Waarschijnlijk kan een van de TMC leden me advies geven mbt het volgende...

Ik wil in de garage bij de flat van mijn vriendin zelf een 32A CEE stopcontact plaatsen.
    Er is in de tellerkast van mijn vriendin, in de technische ruimte van het gebouw, 3 fase + N beschikbaar aan 32A.
    Deze loopt naar een klein kastje met enkel een verliesstroomschakelaar van 300mA en vervolgens met een lange dikke kabel naar de flat op de 6de verdieping.

De garagebox waar ik het stopcontact wil plaatsen ligt op 18,5 meter van de technische ruimte.
    Ik wil de kring voor het CEE stopcontact voorzien van een zekering van 20 of 25A, een verliesstroomschakelaar en een teller.
    Voor de bekabeling zal ik 5G6 gebruiken.

Mijn vraag is nu waar ik het zekeringkastje van 12 modules mag of moet plaatsen.
    Moet dit zo dicht mogelijk in de buurt van de tellerkast zijn (dus waar de kabel van 18,5m start) of mag dit in de garage zijn dicht in de buurt van het CEE stopcontact (waar de kabel eindigt)? Als ik mag kiezen verkies ik de garage omdat dit dan makkelijk bereikbaar en volledig privé is.

Alvast dank voor jullie wijze raad!
    je moet de kabel beveiligen - dat moet dus bij de meterkast. Maar je kan natuurlijk een tweede automaat plaatsen in de garage (bvb een trage automaat in de meterkast, en snelle in de garage)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)