Page 1823 of 1823 FirstFirst ... 823132317231773181318191820182118221823
Results 18,221 to 18,227 of 18227

Thread: Belgium and the Netherlands (Dutch)

Member Rutger's Avatar
    Quote Originally Posted by LastNLSig View Post

Nu ligt de vraag voor of die beschadiging er zat voordat Tesla de auto bij mij afhaalde of daarna (door Tesla) is ontstaan.
    Mijn stelling is dat de kans groot is dat het aan Tesla ligt. Dit gezien de snelheid waarmee de band nu echt kapot is. Komt bij dat ik met zuiver geweten kan zeggen dat ik echt geen enkel idee heb waar en wanneer ik dit zelf gedaan zou moeten hebben.
    Je zegt zelf al dat je geen idee hebt waar je het gedaan zou moeten hebben, of waar. Maar het feit dat je nooit hebt gemerkt dat je iets hebt geraakt, betekent toch nog niet dat het niet zo is? Ik kan me heel goed voorstellen dat de band beschadigd raakt zonder dat je daar erg in hebt, en ik kijk in elk geval niet dagelijks onder m'n auto voor de status van de banden. Het wordt wel erg makkelijk om zo van de geweldige service van Tesla gebruik te maken, "bij twijfel heeft Tesla het gedaan", en 'ze zijn toch verzekerd'.

Ik zou pas iemand of een bedrijf aanspreken ("beschuldigen") als ik zeker ben dat dat terecht is.

Overigens komt dit misschien wat verwijtend over, dat is snel zo in tekst, het is vooral bedoeld als mening
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Model S85 - black/black/piano - tech & park & panoramic roof & een 'hoedenplank'.

Member
    Hoeveel kost zo een band eigenlijk??? Waar hebben we het eigenlijk hier over..
    S P85+ | March 2014| Black | Tan Performance Leather Seats | Extended Nappa Leather Trim | Sound Studio Package | Winter Package | Fog Lamps | Obeche Wood | Premium Interior Lighting | Parc Sensors | Glass Roof | Security Package | Tech Package | 21" Grey | Yacht Floor | Duo Charger

Member
    Quote Originally Posted by pvh View Post
    Hoeveel kost zo een band eigenlijk??? Waar hebben we het eigenlijk hier over..
    Afhankelijk of het 19" of 21" is, tussen de 300 tot 600euro.
    Ik geloof das incl. btw

Ik denk niet dat het hier om een bedrag gaat, maar eerder om een principe kwestie. Ze hebben de auto 2 weken in bezit, hebben natuurlijk test-ritten gemaakt en na 2 weken komen ze erachter dat een band dermate beschadigd is dat deze eigenlijk vervangen moet worden.
    Als klant redeneer je dan : ohh dat hebben ze daar kapot gemaakt, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik ergens overheen ben gereden wat die schade kan maken. Het moet gebeurt zijn tijdens een van hun test-ritten.
    Als Tesla redeneer je : Ohh kijk we hebben we defect gevonden wat we nog niet eerder hebben opgemerkt. Weet je wat, we melden het snel zodat de klant een keuze kan maken.

Dat deze situatie pas ontdekt is na 2 weken, kun je makkelijk in het voordeel van de klant redeneren.

Het is een typisch geval van welles-nietes. Nooit een winnaar.
    Naar mijn mening, stop met argumenten en ik hoop dat Tesla iets aanbied als 50/50 aangezien geen van beide zich kan voorstellen dat dit veroorzaakt is door hunzelf. Tesla wilt de beste service geven, nou dan kan het voorkomen dat je soms even iets moet investeren. Ongeacht wie gelijk heeft.

Member
    @TeslaClubEU: The SuC in Nivelles (B) seems to be open! European SuperCharger rollout updated - Page 59 @TeslaClubBE @Tesla_Europe

Speedjunkie HWS's Avatar
    Quote Originally Posted by martinve View Post
    Ik geloof das incl. btw

Ik denk niet dat het hier om een bedrag gaat, maar eerder om een principe kwestie. Ze hebben de auto 2 weken in bezit, hebben natuurlijk test-ritten gemaakt en na 2 weken komen ze erachter dat een band dermate beschadigd is dat deze eigenlijk vervangen moet worden.
    Als klant redeneer je dan : ohh dat hebben ze daar kapot gemaakt, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik ergens overheen ben gereden wat die schade kan maken. Het moet gebeurt zijn tijdens een van hun test-ritten.
    Als Tesla redeneer je : Ohh kijk we hebben we defect gevonden wat we nog niet eerder hebben opgemerkt. Weet je wat, we melden het snel zodat de klant een keuze kan maken.

Dat deze situatie pas ontdekt is na 2 weken, kun je makkelijk in het voordeel van de klant redeneren.

Naar mijn mening, stop met argumenten en ik hoop dat Tesla iets aanbied als 50/50 aangezien geen van beide zich kan voorstellen dat dit veroorzaakt is door hunzelf. Tesla wilt de beste service geven, nou dan kan het voorkomen dat je soms even iets moet investeren. Ongeacht wie gelijk heeft.
    Kunnen we deze discussie in het jankdraadje voortzetten....
    EU P1904 S85, MC red, textile, 19", pano, tech, air, park, light, delivered 14 nov
    EU P2846 P85 performance, blue, tan, 21", pano, tech, air, sound, park, light, sub-zero, 3rd row, delivered: 29 nov

Member
    Quote Originally Posted by martinve View Post
    Ik geloof das incl. btw

Daar doelde ik dus op. Wat is de levensverwachting in km van een band/aantal gereden km = " factor X" maal kostprijs band & montage = " bedrag" delen door 2. 50/50 deal... case closed.
    S P85+ | March 2014| Black | Tan Performance Leather Seats | Extended Nappa Leather Trim | Sound Studio Package | Winter Package | Fog Lamps | Obeche Wood | Premium Interior Lighting | Parc Sensors | Glass Roof | Security Package | Tech Package | 21" Grey | Yacht Floor | Duo Charger

Member LastNLSig's Avatar
    Quote Originally Posted by HWS View Post
    Kunnen we deze discussie in het jankdraadje voortzetten....

Laten we de discussie beeindigen. Ik vroeg jullie om jullie mening en die is er gekomen.
    Had niet de intentie om te janken nog om Tesla valselijk te beschuldigen nog hun 'goede service' te misbruiken.

Ik concludeer dat er een rare situatie ontstaat als op een laat moment in de garage een schade aan het licht komt waarbij het gebruik van de auto door de garage dusdanig is geweest dat de schade ook door de garage toegebracht zou kunnen zijn.

Als consument ben ik geneigd de verantwoordelijkheid hiervoor bij het service verlenende bedrijf te leggen. Jullie meningen hebben me wellicht iets milder gemaakt.

De les voor het forum (delen van ervaring) is om hier bedacht op te zijn, zeker bij het thuis afgeven van de auto aan de Tesla chauffeur.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)