Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie was / wie waren het?

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat niet alleen om je eigen - naar mijn mening weinig sociale - gedrag, het gaat ook om het feit dat anderen mogelijk verkeerd reageren op die hoge snelheid. Als ik op een 100 km/u weg een vrachtauto inhaal, dan rij ik even 105 tot 110 km/u.
Als er dan een Tesla, of welke auto dan ook, mij met 150 km/u achterop rijdt en vervolgens op mijn bumper hangt, dan heb ik maar één oordeel, wat een klootzak.
Ik schreef zonder kleven, dus ook niet op een bumper hangen....
Gewoon doorrijden op de A16 zonder iets of iemand tot last te zijn........
Maar wil graag de discussie aangaan over figuren in ligfietsen die absurt hard rijden op fietspaden waar de gemiddelde fietser nietsvermoedend op een rustig tempo aan het genieten is van.......
Of diezelfde lig figuren die last hebben van kruisingen en helemaal van kruisingen met verkeerslichten ........:rolleyes:
 
Ik schreef zonder kleven, dus ook niet op een bumper hangen....
Gewoon doorrijden op de A16 zonder iets of iemand tot last te zijn........
Maar wil graag de discussie aangaan over figuren in ligfietsen die absurt hard rijden op fietspaden waar de gemiddelde fietser nietsvermoedend op een rustig tempo aan het genieten is van.......
Of diezelfde lig figuren die last hebben van kruisingen en helemaal van kruisingen met verkeerslichten ........:rolleyes:
Tja . . . dan kunnen we een lange discussie aangaan, maar niet doen.
Het heeft allemaal met fatsoen van doen. Ik heb nu meer dan 150.000 km in velomobielen en met ligfietsen afgelegd.
Nog nooit enig conflict of ongeval gehad. Wel ben ik tientallen malen door automobilisten gesneden op de rijbaan.
De meeste automobilisten weten niet dat wij op de rijbaan mogen rijden en niet verplicht zijn op het fietspad te blijven.
Eén keer heb ik zelfs aangifte wegens poging tot doodslag gedaan. Werd een bijzonder verhaal maar dat strekt wat ver hier.
 
  • Like
Reactions: dvroegop
Tja . . . dan kunnen we een lange discussie aangaan, maar niet doen.
Het heeft allemaal met fatsoen van doen. Ik heb nu meer dan 150.000 km in velomobielen en met ligfietsen afgelegd.
Nog nooit enig conflict of ongeval gehad. Wel ben ik tientallen malen door automobilisten gesneden op de rijbaan.
De meeste automobilisten weten niet dat wij op de rijbaan mogen rijden en niet verplicht zijn op het fietspad te blijven.
Eén keer heb ik zelfs aangifte wegens poging tot doodslag gedaan. Werd een bijzonder verhaal maar dat strekt wat ver hier.
Waarmee ik wil onderstrepen dat automobilisten ( of Tesla bestuurders) en berijders van lig fietsen die snelheden behalen dan boven gebruikelijk niet direct asociaal zijn of in de boeien geslagen moeten worden.
 
  • Like
Reactions: HWS
Gratis parkeren bij Tesla Amsterdam!
Sta ik vanavond te laden bij de SUC Amsterdam, komt er een stel met een buggie aanlopen met hierop wat boodschappentassen van oa de Decathlon. Hun Tesla staat keurig geparkeerd bij een van de HPWC laders direct links bij de ingang van het terrein.
Achterklep open, spulleboel erin, klep dicht, nog even binnen twee bakkies koffie halen en weg zijn ze.
Het zal toch niet een van ons zijn?
 
Hier klinkt enige ongenoegen door.... merkwaardig, ik dacht dat het niet verplicht was om tijdens het laden van je auto in een straal van 100 meter te blijven..
Eigenlijk wel netjes dat ze niet aan de SuC stonden, maar de trage lader gebruikten en daarmee niemand in de weg stonden. Stroom is stroom zullen we maar zeggen. En ja - gratis parkeren. net als de Tesla's aan de SuC.
 
Gratis parkeren bij Tesla Amsterdam!
Sta ik vanavond te laden bij de SUC Amsterdam, komt er een stel met een buggie aanlopen met hierop wat boodschappentassen van oa de Decathlon. Hun Tesla staat keurig geparkeerd bij een van de HPWC laders direct links bij de ingang van het terrein.
Achterklep open, spulleboel erin, klep dicht, nog even binnen twee bakkies koffie halen en weg zijn ze.
Het zal toch niet een van ons zijn?

Ik heb dat ook wel gedaan hoor. Naar een concert in Ziggo Dome, auto aan de lader en dus weer netjes opgeladen toen het concert klaar was. Uiteraard wel aan de normale lader, niet aan de SuC. Ik heb het daar nagevraagd of dat een probleem was en dat was volgens Tesla prima in orde: ik stond immers te laden dus ik hoefde er niet bij te blijven.

Tegenwoordig zijn ze daar iets moeilijker in: het is ook flink drukker geworden.

Ik deed het overigens niet voor het gratis parkeren, maar wel omdat ik daar kon laden en op een plek stond waar ik geen last had van andere concertbezoekers die na een avondje hossen wellicht iets minder voorzichtig waren.

Als ik stroom zat heb om thuis te komen zet ik hem overigens gewoon ergens anders neer. Ik ga geen plekken bezet houden...
 
Trouwens vanmiddag rond uur of half drie erg druk bij SuC Apeldoorn. Voor sommigen zelfs even wachten op een plekje. Geen forumsticker gezien. Wel bij het wegrijden een witte S met vrij goed zichtbaar de tekst Tesland erop. Telt ook dacht ik dus ook daar in elk geval even gezwaaid :)
Ik stond er 14:26 volgens mijn Google Timeline met een witte Model S (met Shock Media stickers). Was inderdaad druk. Alle stalls vol, ik was de eerste in de wachtrij en vrij snel kwam er ook een Model X bij om te wachten. Maar in enkele minuten kwam er al een plekje vrij. De eerste 20 minuten heb ik op 33 kW geladen, dus ik had een beetje pech met de stall die vrijkwam denk ik. Toen ik wegreed, ik denk 30-40 minuten later, waren er alweer ruim voldoende vrije plekken.
 
  • Like
Reactions: EelkoV
Waarmee ik wil onderstrepen dat automobilisten ( of Tesla bestuurders) en berijders van lig fietsen die snelheden behalen dan boven gebruikelijk niet direct asociaal zijn of in de boeien geslagen moeten worden.
Met dien verstande dat er voor auto's wel maximum snelheden gelden en voor fietsers niet.
En als een auto van ruim 2 ton ergens tegen aan rijdt dan heeft dat heel wat ingrijpender gevolgen dan als ik met mijn fiets van 27 kg ergens tegen aan rij.
 
  • Like
Reactions: dvroegop
Niet echt, waarom zou ik?
30 minuten lijkt me ook een beetje kort daarvoor.

Vraag is niet hoeveel tijd je nodig hebt om boodschappen te doen.. -;)
Maar of ik nu aan een SuC sta en wegloop of aan een 22kW lader en wegloop... ik zie het verschil niet zo. Van de SuC's weet ik dat ze voor publiek gebruik geplaatst zijn - bij de 22kW laders zou ik het dan ook eerst even vragen.
 
Met dien verstande dat er voor auto's wel maximum snelheden gelden en voor fietsers niet.
En als een auto van ruim 2 ton ergens tegen aan rijdt dan heeft dat heel wat ingrijpender gevolgen dan als ik met mijn fiets van 27 kg ergens tegen aan rij.
Je legt nu precies de vinger op de zere plek. Voor automobilisten geldt een maximum snelheid; allemaal wettelijke netjes geregeld. Ga je (ruim) over die maximaal snelheid heen, zonder gevaar voor de rest van het verkeer of jezelf te vormen, ben je asociaal.
Ben je ligfietser, fietser met elektrische fiets of een ander soort van niet conventionele fietser waar geen regels voor gelden dan is alles toegestaan.
ik begrijp best Wim dat jij verantwoord fietst. Helaas zijn er volksstammen ligfietsers die met krankzinnig hoge snelheden op fietspaden langs de ouderwetse fietser razen. Dan rep ik nog niet over het negeren van verkeerslichten, voorrangsregels en het rekening houden met overige weggebruikers. Ik weet niet hoe het in het pittoreske De Woude met de ligfietsers is gesteld maar hier in de Randstad, Rotterdam, zijn de ligfietsers vele malen asocialer dan de gemiddelde Tesla rijder. Kilo's doen er hier niet toe. Maar als je met je Fiat Panda van 850 kg een ligfietser van 27 kg aanrijdt die een rood stoplicht negeert voel je je toch aardig klote.......
Ik heb zelf een werknemer die mij een jaar geleden vol trots zijn elektrisch fiets showde inclusief valhelm en alle veiligheids voorzieningen.
Reed op de openbare weg. Kon met zijn hoge snelheid niet op tijd remmen en....BOEM......
Quess who al 5 maanden zijn salaris doorbetaald..............