You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met de classic S85 uit 2013 op wintersport. Laadt nog best prima, al is het minder snel dan voorheen. Als de accu warm is en goed leeg, haal ik nog 121kW bij het starten.
View attachment 516522
Idd. Vroeger kon ik makkelijk zeggen, terwijl we nog aan tafel stonden: “we kunnen vertrekken wanneer jullie willen, auto is al klaar!”Maar ook ik merk een duidelijk verschil met vroeger, toen iedereen snel zijn broodje naar binnen moest proppen omdat de accu alweer vol was...
weet niet waar a better routeplanner zijn gegevens vandaag haalt? Gemiddelden? Fabrieksopgave? Ik heb gisteren eens vergeleken hoe het afwijkt van de praktijk..
Volgens ABRP moest ik bijladen van 14 tot 45% en zou dat 16 minuten duren, in de praktijk heb ik bijgeladen van 16,6 tot 45% en duurde dat 20 minuten. ARBP spiegelt het dus wel wat te positief af.
ABRP gaat bij het laden uit van de gemiddelde charge curve voor jouw type. De BT60 zou laden van 10 kWh -> 50 kWh (17% -> 88%) in 42 minuten (BT60 S60 56.3 kWh) destijds bij levering volgens een post op hun website: Tesla Battery Charging Data from 801 Cars
Ik heb 10% degradatie ingevuld en 220wh per kilometer bij 110 km per uur.
Dit was de eerste keer dat ik de app gebruikte . Normaal altijd vooraf op de PC.
Zo.. dat is wel héél snel.. Over dat soort grotere stukken lading hanteer ik tegenwoordig ongeveer een minuut per geladen procent. In het begin wat sneller, later wat langzamer. Met die minuut kom ik redelijk uit.
Ja, bij dit soort grote percentages kan je daar wel zo ongeveer van uitgaan ja..Dat is 40kWh in 42 minuten oftewel gemiddeld 57kW. Ik neem aan dat je dat in het begin ook zeker wel haalde?
Een minuut per procent houd in dat jij daar nu 71 minuten over doet dus gemiddeld laad met 33kW???
Je zegt dat het gemiddeld met 33kW is dus dat houd je van 50% tot 88% ( 38% / 49.5kWh) met ik schat zo'n 21kW (33-12) ??
Ik kan dat bijna niet geloven.... Dan heeft superchargen gewoon geen zin.
Zijn je lager oké of aanlopende remmen met zo’n hoog verbruik.