Myfirstone
Member
Ik heb gisteren een rit van 220km gemaakt met mijn S85 en wilde eens kijken wat de CAN bus waardes aan zouden geven.
Ik heb tot 100% geladen in Vlissingen en merkte dat deze bij 98% stopte met laden, toen zag ik het volgende:
View attachment 521173
View attachment 521174
Bij 4.15V stopte mijn auto dus met laden. Dit zou 4.18V moeten zijn meen ik, maar de auto besloot dus eerder al te stoppen.
Daarna heb ik 220km gereden naar Venlo toe om uiteindelijk het volgende te zien:
View attachment 521175
View attachment 521176
Wat ik hier apart vond/vind is het verschil van 19 tot 21mV tussen de cellen in.
Zeker de grote dip die er in zit in het screenshot wat eerder te zien is.
Wel zag ik dat ik met 21% SoC op dit moment volgens het BMS met 89kW zou moeten kunnen laden. (Zie Max Charge).
Omdat het al 22:30 was had ik geen zin meer om nog naar de SuperCharger in Horst te rijden om het ook echt te gaan testen.
View attachment 521177
De aankomende tijd ga ik wat vaker rijden met mijn S85 en toch ook maar eens langs de SuperCharger als deze een lange rit heeft gemaakt en dan kijken wat er uit komt.
Mocht je zelf ook de CAN bus willen uitlezen, zie deze blogpost met wat je nodig hebt: Exploring the CAN bus of my Tesla Model S – Widodh
Ik ben een aantal keer gehad dat hij niet tot 100% wilde laden. Gewoon telkens de stekker eruit trekken en er weer in steken. Kan echt mega lang duren alvorens hij door gaat naar de 100%