Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie ervaart een lagere laadsnelheid/range met de 85kWh na update?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb gisteren een rit van 220km gemaakt met mijn S85 en wilde eens kijken wat de CAN bus waardes aan zouden geven.

Ik heb tot 100% geladen in Vlissingen en merkte dat deze bij 98% stopte met laden, toen zag ik het volgende:

View attachment 521173

View attachment 521174

Bij 4.15V stopte mijn auto dus met laden. Dit zou 4.18V moeten zijn meen ik, maar de auto besloot dus eerder al te stoppen.

Daarna heb ik 220km gereden naar Venlo toe om uiteindelijk het volgende te zien:

View attachment 521175

View attachment 521176

Wat ik hier apart vond/vind is het verschil van 19 tot 21mV tussen de cellen in.

Zeker de grote dip die er in zit in het screenshot wat eerder te zien is.

Wel zag ik dat ik met 21% SoC op dit moment volgens het BMS met 89kW zou moeten kunnen laden. (Zie Max Charge).

Omdat het al 22:30 was had ik geen zin meer om nog naar de SuperCharger in Horst te rijden om het ook echt te gaan testen.

View attachment 521177

De aankomende tijd ga ik wat vaker rijden met mijn S85 en toch ook maar eens langs de SuperCharger als deze een lange rit heeft gemaakt en dan kijken wat er uit komt.

Mocht je zelf ook de CAN bus willen uitlezen, zie deze blogpost met wat je nodig hebt: Exploring the CAN bus of my Tesla Model S – Widodh


Ik ben een aantal keer gehad dat hij niet tot 100% wilde laden. Gewoon telkens de stekker eruit trekken en er weer in steken. Kan echt mega lang duren alvorens hij door gaat naar de 100%
 
Alweer een tijdje terug. Niemand naast me en bezetting SUC Eindhoven 1/3 denk ik. Benodigde tijd om te laden is dubbel van wat aangegeven wordt. Van 50 naar 40 minuten duurt meer dan 20 minuten..
3AB9DD47-8EAB-4C81-8F03-1C8F7636BC69.jpeg
77681B22-4B28-4A4C-BE11-D848ED18E39C.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Lucas31 and widodh
Alweer een tijdje terug. Niemand naast me en bezetting SUC Eindhoven 1/3 denk ik. Benodigde tijd om te laden is dubbel van wat aangegeven wordt. Van 50 naar 40 minuten duurt meer dan 20 minuten..
View attachment 533284 View attachment 533285
Waardeloos zeg dat hij 104 km range, met nog maar 51 KW laadt, dat zou met een warme accu echt nog tegen de 90/100 KW aan moeten zitten.

Ik zal een dezer dagen eens kijken of ik met mijn revisie accu weer wat betere snelheden haal...

Wie verwacht er nog beterschap in een toekomstige update?
 
Ik denk dat het niet meer beter wordt, er komen al bijna geen klachten meer langs op internet. Zelfs ik ben gestopt met klagen. Ik gebruik de Tesla eigenlijk alleen nog lokaal. Met mooi weer en niet harder dan 100 kan ik nog steeds wel 200km rijden op een lading, maar van o% tot 100% kan zo maar twee uren duren bij een supercharger. Van 20 tot 70% duurt meestal een uur, gemiddeld haal ik van 20 tot 70 dan zo'n 25kW
 
Goede dag allemaal in Corona tijd!,

ik sprak gister een ranger en die vertelde dat het snelladen verschillend is per SuperCharger en dat tesla zelf dit met hun ranger auto’s ervaart. Het ligt dus aan de gehele fleed. Mijn accu word gewoon naar 100% geladen vraag niet hoe lang dit duurt maar hij is niet gecapt.
 
Ik heb vandaag met een obdlink mijn tesla uitgelezen en ik wilde hier even de resultaten melden. Ik heb de auto vorig jaar met 90k gekocht niet wetende wat de staat van de batterij was, nu staat hij op 113K.

Nu lijkt de batterij in een goede conditie zie de eerste screenshot en ook op 50% lijkt de balans tussen de cellen goed.

Echter zoals een hoop hier is de laadsnelheid om te huilen vergeleken met een jaar geleden.

Ik laad de auto zelden aan een snellader, maar daar lijkt het geringe aantal dc dc charges geen invloed te hebben.

Wat is jullie gedachten?
 

Attachments

  • Screenshot_20200424-161204.jpg
    Screenshot_20200424-161204.jpg
    209.9 KB · Views: 209
  • Screenshot_20200424-163556.jpg
    Screenshot_20200424-163556.jpg
    82.1 KB · Views: 219
Dat lijkt allemaal prima in balans.
Tesla wil gewoon zorgen dat er nog zo min mogelijk batterijen stuk gaan voordat de garantie op de batterij verlopen is. Dus minder laadsnelheid, soms minder range (lager max voltage) en weinig regen bij lagere temperaturen..
Mogelijk dat alles weer snel wordt wanneer de batterijen uit de garantie zijn, want dan wil Tesla natuurlijk wel graag dat ze stuk gaan. Zo verkopen ze óf een hele dure nieuwe batterij, óf misschien wel een volgende Tesla.
 
  • Disagree
Reactions: Rqcg and nico180
Alweer een tijdje terug. Niemand naast me en bezetting SUC Eindhoven 1/3 denk ik. Benodigde tijd om te laden is dubbel van wat aangegeven wordt. Van 50 naar 40 minuten duurt meer dan 20 minuten..
View attachment 533284 View attachment 533285
Ik heb vandaag na een rit van 80 km bij den Bosch aan de suc gestaan. Ik heb geladen met scan my tesla ernaast een de bms laat niet toe om verder dan dit aantal kws te laden. Zoals hiervoor te zien is op mijn pack niet veel dc geladen, jammer...
 
Wil hij niet verder laden? Dan kan je hem het beste een keer leeftijden tot 0% en dan thuis opladen naar 100% en hem daarna minstens 5 uur aan de lader laten staan. Dan calibreert de BMS zich. Soms lukt het niet de eerste keer en moet je het nog een keer herhalen..
 
Wil hij niet verder laden? Dan kan je hem het beste een keer leeftijden tot 0% en dan thuis opladen naar 100% en hem daarna minstens 5 uur aan de lader laten staan. Dan calibreert de BMS zich. Soms lukt het niet de eerste keer en moet je het nog een keer herhalen..
Ik bedoel hier de snelheid die constant ook heeft gezien tijdens zijn sessie. Het is niet erg snel...
 
Ik irriteer me mateloos aan het trage laden bij de verschillende SEC'S . Zelfs na vervanging van de batterij wil het maar niet vlotten . Vroeger max 40 minuten de afgelopen jaar zelfs bijna ander half uur . Waar ik me meest aan irriteer is dat de tijd voor geen meter klopt . 40 minuten voorbeeld wordt al gauw 30 a 40 minuten langer . Ik vermoed net als andere forum leden dat Tesla gewoon zonder bericht upedates heeft gedownload om de laadsneldheid om laag te gooien voor behoud van het accupakket .
 
Net in Naarden gesupercharged van 34 tot 89 %. In totaal 30,2 kW geladen in 59 minuten. Je kan dus wel zeggen 30 kW per uur laadsnelheid. Omdat ik even wat eten wilde halen in de Haven van Naarden had ik hem ingesteld op laden tot 95%, zodat ik tijd genoeg zou hebben voor het eten. Toen ik vertrok gaf hij aan dat hij er van 89 tot 95% nog 40 minuten over verwachte te doen.. En zoals hier boven al geschreven is is die schatting in de praktijk veel te optimistisch.
Minder dan een uur superchargen heeft voor mij eigenlijk geen zin, anders laad ik minder dan 150 km bij. Mijn verbruik is wel weer uitstekend met de huidige lage snelheden en hoge temperaturen. Ik kan in de praktijk nu toch echt meer dan 200km rijden per lading afleggen en daarmee is hij voor mij aardig bruikbaar als ik per dag een uurtje laden onderweg incalculeer.