Ze zullen natuurlijk nooit toegeven dat de fout in het accupakket zit, gaat ze anders heel veel geld kosten...
Ik denk dat de juridische aanpak de enige manier is om hierover duidelijkheid te krijgen.
Ik heb overigens morgen bij het SeC in Amsterdam een afspraak omdat mijn laadsnelheid niet meer boven de 94kw komt. Wordt vervolgt!
Vandaag naar het SeC in Amsterdam geweest voor de laadsnelheid bij de SuC, kreeg gisteren via de sms de vraag om voorbeelden aan te bieden van een SuC laadsessie.Ik had deze in mijn telefoon opgeslagen en deze toegezonden.
Bij binnenkomst en na het voorstellen werd door de servicemedewerker mij direct gemeld dat mijn laadhoogte is beperkt door een firmware update en dat dit niet meer hoger zou worden aangezien ze dit hebben gedaan om de levensduur van de batterij te verlengen en dat dit IJ ten goede zou komen.....
Als ze mij een mail hadden gestuurd met dit antwoord had ik mezelf een ritje kunnen besparen zei ik tegen hem, hij schaamde zich een beetje geloof ik...
Moraal van het (Tesla) verhaal:
We hebben de laadsnelheid beperkt omdat je te veel supercharged, dit wordt per auto apart bekeken en zo nodig aangepast om jouw auto te beschermen en om er voor te zorgen dat jouw accu bijvoorbeeld na 9 jaar niet stuk gaat (zei hij letterlijk) waardoor je een nieuwe accu moet aanschaffen.
Met het verhaal dat ik vertelde dat mijn km stand pas 82k is en dat ik mijn auto pas bij 55k bij Tesla heb gekocht werd gezegd dat ze niet kijken naar eigenaren maar naar SuC laadsessies van het voertuig.
Ook vertelde hij mij (alles "off the record" overigens) dat er geen accu packs meer worden vervangen omdat dit klauwen met geld kost, ik kon mijn oren niet geloven.
Ik vertelde hem dat al deze aanpassingen eenzijdig door Tesla zijn doorgevoerd zonder dit te overleggen met de eigenaar en dat ik dit natuurlijk niet kon accepteren, hij adviseerde mij om contact met sales op te nemen hoe dit verder aan te vliegen aangezien hij niks voor mij kon betekenen.
Weet nog niet zo goed hoe ik dit moet gaan aanvliegen maar Tesla op de hoogte brengen en ze vragen om een oplossing lijkt mij de manier om de eerste stap te zetten.
Naar mijn mening is Tesla aan mij coulance verschuldigd voor een niet goed werkend product (batterij) en dient mij een oplossing voor te stellen waardoor schadeloos wordt gesteld en geen kwartier tot half uur extra laadtijd meer heb. Kan niet thuis laden doordat ik maar één fase aansluiting heb en heb dus sowieso afhankelijk ben van een SuC. Het verkoop argument 80% vol na 30min laden gaat dus niet meer op. Dit is wel voor mij de reden van de koop geweest....
Tesla stelt zwaar teleur en ik vrees dat alle 85D en 90D dit probleem niet zomaar de wereld uit gaan krijgen.....