Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Er schijnt licht in de duisternis van de vertraging bij de uitlevering van de P85D: Tracking P85D delivery thread - Page 164

Yep, op de NASAQ geloven ze het ook: :biggrin:

Capture.JPG
 
DS vertelde me dat ze nu ook op zondag doorwerken. Mijne werd uitgesteld van woensdag (vandaag dus, ik zit nog steeds met een ICE...), naar vrijdag.
30 per dag moet incl. verscheping rest van Europa zijn, kan me niet voorstellen dat er voor NL 900 in december worden uitgeleverd... en als dat wel zo is, gaat het toch nog druk worden bij de SC's...
 
Vanmiddag in Tilburg mijn Tessie opgehaald... :biggrin::biggrin::biggrin: WOW wat een fun... ondanks proefrit en al heeeeel veel lezen en kijken toch weer verbaasd over de perfectie van de auto! Wat een pracht wagen. Al verbaast kunnen zijn over de perfecte werking van de lane-departure warning en het lezen van verkeersborden (ook in het stikke donker)... dat beloof wat voor als het gehele ACC geactiveerd wordt :cool:.
 
Voor degene die een P85D in bestelling hebben, weten jullie al iets meer over fabricagedatum?
Ik kreeg vandaag het nieuws dat die van mij waarschijnlijk pas eind januari of februari wordt gefabriceerd...

Dat is inderdaad zo. Tesla probeert optimale cijfers te presenteren voor de analysten en daarom worden in de laatste maand van het kwartaal wagens gebouwd die lokaal worden uitgeleverd. Onze wagens zullen in de loop van januari / februari gebouwd worden zodat ze tegen het einde van het kwartaal bij ons zijn (de trip van Fremont tot hier duurt ongeveer 6 weken). De Amerikanen krijgen hun P85D dus nu en wij eind februari / maart. Daar moet je niet jaloers op zijn. Laat Tesla eerst de productielijn maar debuggen alvorens ze aan die van ons beginnen. :smile:

Wij hebben voorlopig ook nog geen VIN omdat we een 2015 VIN krijgen. Als Tesla het contingent 2014 VINs afsluit zullen we aan de beurt zijn. No worries, relax. :cool:
 
Ah leuk, net een chassisnummer gekregen :)
67673

Mijn woorden zijn nog niet koud en we hebben onze VIN gekregen. Maar... ik had niet verwacht dat het een 2014 VIN zou zijn. Ik probeer uit te vissen wat de vermoedelijke EOL date is voor de productie. Als het een 2014 VIN is kan je er toch van uit gaan dat ze hem gaan beginnen bouwen in 2014. Mogelijk zetten ze alles op alles om zo veel mogelijk P85Ds te produceren nog de komende weken voor Nieuwjaar. Het is de wagen met de hoogste marge dus het beste om hun Q4 cijfers nog proberen op te krikken.

Tesla P85D VIN.jpg
 
Zou leuk als je de EOL-datum kan achterhalen, dan weet ik ook iets meer 

Voorlopig is er nog geen zicht op. Dan moeten we het stellen met een educated guess en dat is dat voor een delivery rond half maart we waarschijnlijk in de 2de helft van januari in productie zullen gaan. Het is te hopen dat de next gen seats tegen dan in volume beschikbaar zijn want de eerste wagens die nu in de US worden uitgeleverd hebben blijkbaar de huidige zetels. Dit zou de hoofdoorzaak zijn van de vertraging bij de uitlevering van de P85D. Ofwel zijn de next gen seats (nog) niet beschikbaar ofwel hebben ze de eerste batch niet kunnen gebruiken omdat er een aanpassing nodig was om de airbags perfect te laten werken.
 
Vandaag opgehaald, gelijk een probleem, geen GPS, dus geen snelheidsbordenherkenning, ... beetje jammer, ze hebben geprobeerd het direct te maken, maar dat lukte na 1,5 nog steeds niet. Toch lekker gaan rijden, geweldig. Maandag wisselen ze de auto om om hem alsnog te maken. Wordt gehaald en teruggebracht, prima geregeld.
 
Hee Melchior, gefeliciteerd en geniet!

Thanks :).

Vanmorgen mijn eerste "ongelukje" gehad waar ik gelukkig achteraf wel over kan lachen :wink:... bij het uitstappen mijn keyfob uit m'n jaszak laten vallen op straat (zonder dat ik het merkte). Ik loop naar de achterkant van m'n Tessie... gaat de kofferbak ineens open... Ik nog voelen waar m'n sleutel is en of ik er toevallig op gedrukt had. Geen sleutel te vinden... kijk achter me op straat, is er dus net een auto overheen gereden (auw!). Werkt blijkbaar in ieder geval als kofferbakopener :crying:, maar verder was alleen het plastic wat gescheurd, maar de keyfob deed alles nog steeds. 's Middags even langs Tesla gereden waar ze onmiddelijk (en gratis) mijn keyfob van een geheel nieuw plastic jasje voorzien hebben (grote opluchting).