Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Man, later besteld, eerder geleverd.... Lucky you !
Eerste post op dit forum (Belgisch/Nederlandse sectie) - vandaag de link gekregen op Tesla Event in Sint Stevens Woluwe <= Dank je voor alle links en tips !

Besteld : 26/08/2014
Bevestigd : 03/09/2014
Verwachte levering was eind december
Manufactured : eerste week nov.
Levering : 8 December 2014
Ipv onder de kerstboom werd het een Sinterklaas :D

Model 85S / Blauw / Grijze (Grey Napa) lederen zetels / Dual chargers / techpack / parking sensors / high fidelity sound system / interior lighting
 
Als je een goede Quality Supervisor bent, heb je dat zelf al aan Elon geadviseerd. Alles beter dan dat er in de media verschijnt 'Tesla Model D drivers not happy'.

Inderdaad, denk ik ook. Ik zie Elon daar niet de hele dag bij staan maar de beslissing om de uitleveringen een week op hold te zetten zal wel via hem moeten passeren. Ben benieuwd of we ooit zullen weten waar het op stokt. Op de dual motors (en wat daar rond zit) na is er immers geen verschil met de reeds geproduceerde wagens. Er is speculatie dat de kwaliteit van de new gen seats niet goed genoeg zou zijn. Laat ons hopen dat het zoiets is en niet een meer fundamenteel probleem met de AWD aandrijving of de performance van die aandrijving.

Ben blij dat Elon hoge eisen stelt. Ik zou namelijk nog strenger zijn maar ben dan ook extreem veeleisend op dat vlak. :smile:
 
IEr is speculatie dat de kwaliteit van de new gen seats niet goed genoeg zou zijn. Laat ons hopen dat het zoiets is en niet een meer fundamenteel probleem met de AWD aandrijving of de performance van die aandrijving.

Jan, dan van de seats, is dat pure speculatie of feedback die van een DS of zo komt in de US?
Nu, als het een fundamenteel probleem is, dan denk ik niet dat ze slechts 1 week op hold zetten, maar eerder "onbepaalde" tijd.
 
Jan, dan van de seats, is dat pure speculatie of feedback die van een DS of zo komt in de US?
Nu, als het een fundamenteel probleem is, dan denk ik niet dat ze slechts 1 week op hold zetten, maar eerder "onbepaalde" tijd.

Een hele reeks mensen in de US zijn op hun P85D aan het wachten en krijgen van hun verschillende DSen verschillende informatie.
Er is geen officiële communicatie rond. Eerst werd er 1 dag op hold gezet, nu is het minimaal een week. Eerst was er het verhaal dat Elon niet tevreden was van de "fit and finish", vervolgens dat er een afwerkingsprobleem zou zijn aan de new gen seats, daarna dat de homologatiestickers nog niet in orde zouden zijn (dit verhaal werd intussen ontkend door Tesla), etc...

Ze hebben een aantal demo wagens gemaakt die gebruikt zijn bij de lancering. We weten dus dat het werkt maar er is een verschil tussen een paar demo wagens en volume productie. Zoals Elon ooit in een interview vertelde, sommige issues treden maar op bij 1 in de 100 wagens en die kan je pas aanpakken als je in productie zit met vertraging tot gevolg. Gezien de assemblage voor de frunk motor volledig nieuw is, is er een goeie kans dat er kinderziektes zijn en dat niet alle wagens op alle controlepunten binnen de vereiste toleranties zitten wanneer ze van de lijn rollen.

Het zal wel in orde komen. Mogelijk wordt de levering van onze wagen met een paar weken opgeschoven maar we willen toch allemaal een wagen die perfect in orde is he. It's part of the deal als je een early adopter bent. Ik kan hier perfect mee leven en leef mee met de medewerkers bij Tesla die wel als gek bezig zullen zijn de issue(s) aan te pakken.
 
Eerste post op dit forum (Belgisch/Nederlandse sectie) - vandaag de link gekregen op Tesla Event in Sint Stevens Woluwe <= Dank je voor alle links en tips !

Besteld : 26/08/2014
Bevestigd : 03/09/2014
Verwachte levering was eind december
Manufactured : eerste week nov.
Levering : 8 December 2014
Ipv onder de kerstboom werd het een Sinterklaas :D

Model 85S / Blauw / Grijze (Grey Napa) lederen zetels / Dual chargers / techpack / parking sensors / high fidelity sound system / interior lighting


welkom !
 
Een hele reeks mensen in de US zijn op hun P85D aan het wachten en krijgen van hun verschillende DSen verschillende informatie.
Er is geen officiële communicatie rond. Eerst werd er 1 dag op hold gezet, nu is het minimaal een week. Eerst was er het verhaal dat Elon niet tevreden was van de "fit and finish", vervolgens dat er een afwerkingsprobleem zou zijn aan de new gen seats, daarna dat de homologatiestickers nog niet in orde zouden zijn (dit verhaal werd intussen ontkend door Tesla), etc...

Ze hebben een aantal demo wagens gemaakt die gebruikt zijn bij de lancering. We weten dus dat het werkt maar er is een verschil tussen een paar demo wagens en volume productie. Zoals Elon ooit in een interview vertelde, sommige issues treden maar op bij 1 in de 100 wagens en die kan je pas aanpakken als je in productie zit met vertraging tot gevolg. Gezien de assemblage voor de frunk motor volledig nieuw is, is er een goeie kans dat er kinderziektes zijn en dat niet alle wagens op alle controlepunten binnen de vereiste toleranties zitten wanneer ze van de lijn rollen.

Het zal wel in orde komen. Mogelijk wordt de levering van onze wagen met een paar weken opgeschoven maar we willen toch allemaal een wagen die perfect in orde is he. It's part of the deal als je een early adopter bent. Ik kan hier perfect mee leven en leef mee met de medewerkers bij Tesla die wel als gek bezig zullen zijn de issue(s) aan te pakken.


Misschien toch wat positief nieuws:
"Regardless of Monroneygate, I just got the email from Tesla asking for final payment for my P85D. I'm taking that as a positive sign."

 
Man, later besteld, eerder geleverd.... Lucky you !

Not so lucky after all...
Net telefoontje gehad van Tesla... Er was vertraging bij de levering van batterijen.
Zal enkele dagen extra geduld moeten hebben... wordt nu zaterdag 13 dec om 12u...

Zal dit nog maar een 50tal keren moeten uitleggen aan al de mensen (vrienden en collega's) die al wisten dat ik hem maandag zou hebben.
Had het maar tegen enkele gezegd - maar het ging als een lopend vuurtje rond hier. :-(

Hans

Model 85S / Blauw / Grijze (Grey Napa) lederen zetels / Dual chargers / techpack / parking sensors / high fidelity sound system / interior lighting
 
Not so lucky after all...
Net telefoontje gehad van Tesla... Er was vertraging bij de levering van batterijen.
Zal enkele dagen extra geduld moeten hebben... wordt nu zaterdag 13 dec om 12u...

Zal dit nog maar een 50tal keren moeten uitleggen aan al de mensen (vrienden en collega's) die al wisten dat ik hem maandag zou hebben.
Had het maar tegen enkele gezegd - maar het ging als een lopend vuurtje rond hier. :-(

Hans

Model 85S / Blauw / Grijze (Grey Napa) lederen zetels / Dual chargers / techpack / parking sensors / high fidelity sound system / interior lighting
Herkenbaar probleem. Dit hadden we een jaar geleden ook toen wilde de douane nog wel eens een container tegen houden waar nou net de accu's in zaten :(. Komt allemaal goed, eenmaal achter het stuur vergeet je alles:love:
 
Op 5 december belde de Delivery Piet. Op 18 december mag ik hem op komen halen. 18 december.... Dat voelt nog zo'n 3 jaar ver weg. :smile:
Dat gevoel is herkenbaar. Om het wachten makkelijker te maken ben ik gewoon wat gaan voorbereiden op de aflevering, inclusief relatief onnuttige dingen zoals het alvast vullen van een USB stick met mijn favoriete muziek.

In elk geval vast veel rijplezier :)
 
Ik heb hem vandaag op mogen halen. Leuk om het distributiecentrum van binnen te zien. Zo'n 30 auto's per dag worden er in NL afgeleverd. Mooi gezicht om zo veel van die mooie S'en bij elkaar te zien.
Inmiddels de eerste 300 km er op gezet. De auto is op een aantal punten echt anders dan de auto waar ik in proefgereden heb. De stoelen zijn beter, hendels voor Cruise control en richtingaanwijzer zijn omgewisseld . Ook lijkt mijn auto stiller. En natuurlijk de autopilot hardware.
Op weg vanuit Tilburg werd ik door een andere Tesla ingehaald. Erg leuk om naar elkaar te zwaaien en er nu helemaal bij te horen....