Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke wachttijd - Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Tesla komt ook op 5/1/2014 en was eind augustus besteld. Is gewone S85 geen P. Laat toch in Amsterdam afleveren ipv Tilburg. In Fremont wil ik de factory tour wel doen. Maar hoe weet je het kenteken al, als deze nog op naam gezet moet worden?

Ik kreeg vandaag een email van de DS met het kenteken er in. Ik heb nog even gevraagd of de eerste afgifte datum toch wel echt 2015 wordt, ja dus.
Ben in Oktober in Fremont geweest. Precies op de dag dat hij in production was. Alleen ze konden mij niet vertellen in welk deel van het proces hij zat.

Amai, dat is wel heel erg snel, kijk maar eens naar de datums in de handtekeningen van andere leden, inclusief die van mij ;o)

Heb je zelf je configuratie samengesteld? Want het kan bijna niet anders dat je een exemplaar hebt gekregen dat eerder voorzien was voor iemand die intussen op een D-versie is overgeschakeld. Maar goed, dat is ideaal, zowel voor Tesla als voor jou omdat je een superkorte levertijd hebt...

Het enige nadeel is wel dat je niet zolang zal kunnen uitkijken naar de levering van je Tesla :wink:... en dat heeft toch ook wel iets vind ik.
Helemaal zelf samengesteld....
Ik begreep dat ze snel willen leveren om hat aantal afgeleverde auto's van 2014 zo hoog mogelijk te krijgen.
 
Misschien een stomme vraag maar ik ga de auto ophalen op donderdag in tilburg. Wordt de auto volledig opgeladen afgeleverd?

Ik ga daarna meteen door naar amsterdam en dan weer meteen terug naar utrecht. Dan kan ik wel wat strom gebruiken.
Best maar even melden bij Tesla dat je de auto vol geladen afgeleverd wilt krijgen, bij mij was ie bij aflevering als ik me goed herinner zo'n 75% volgeladen... Er is in Tilburg een supercharger mochten ze het vergeten, en je kunt ook in Oosterhout terecht (mits je de supercharger optie hebt - ik zie dat je een 60kW accu hebt besteld).

Je krijgt bij aflevering een laadpas van The New Motion mee, maar die moet je meen ik eerst online activeren, dus die kun je waarschijnlijk niet diezelfde dag gebruiken om bij een publieke paal te laden, houd daar rekening mee!
 
Best maar even melden bij Tesla dat je de auto vol geladen afgeleverd wilt krijgen, bij mij was ie bij aflevering als ik me goed herinner zo'n 75% volgeladen... Er is in Tilburg een supercharger mochten ze het vergeten, en je kunt ook in Oosterhout terecht (mits je de supercharger optie hebt - ik zie dat je een 60kW accu hebt besteld).

Je krijgt bij aflevering een laadpas van The New Motion mee, maar die moet je meen ik eerst online activeren, dus die kun je waarschijnlijk niet diezelfde dag gebruiken om bij een publieke paal te laden, houd daar rekening mee!

Ook bij mij was ie niet vol bij aflevering.

De laadpas van The New Motion heb ik niet gekregen dus misschien is die vergeten of ze doen het niet meer.
 
Ook bij mij was ie niet vol bij aflevering.

De laadpas van The New Motion heb ik niet gekregen dus misschien is die vergeten of ze doen het niet meer.

Volgens de email ven Tesla:
"Mocht u direct na levering een laadpas (voor publieke laadpunten) willen gebruiken, dan kunt u een laadpas via The New Motion aanvragen. Uiteraard bent u ook vrij om met andere leveranciers in zee te gaan. Er worden verschillende tarieven en verschillende abonnementen aangeboden. Het meest belangrijke is dat alle laadpassen voor bijna alle publieke laadpunten interoperabel met elkaar zijn."
Mooi woord interoperabel.....
 
95% charge en een laadpas met Tesla logo te gebruiken bij The New Motion. Ik had al een laadpas van TNM, dus ik had 'm niet nodig, maar het is mooie laadpas ;)

Heb de sleutelganger van plugsurfing. Echt beter dan een pasje maar denk de kosten in NL te hoog. TNM zou ook zo een sleutelganger moeten maken.... Alleen wel af en toe leest de toegangscontrole op de zaak hem en dan loop ok met mijn snufferd bijna tegen een dichte deur....
 
TeslaMoment1.jpg


Vanochtend opgehaald in Tilburg...Wat een auto!
Lang weekend vrij genomen... dat worden heel wat kilometers....

Er stonden in Tilburg ontzettend veel S-en klaar en dat moet dit jaar nog geleverd gaan worden....
 
Vandaag de laatste 'hindernis' (de factuur) ontvangen voor het echt feest kan beginnen binnen 12 dagen). Het was toch weer even slikken (hoewel het absoluut geen verassing is), maar denkend aan de fiscale voordelen en het plezier dat er gaat volgen, regel ik dat dit weekend met plezier :biggrin:
 
Vandaag de laatste 'hindernis' (de factuur) ontvangen voor het echt feest kan beginnen binnen 12 dagen). Het was toch weer even slikken (hoewel het absoluut geen verassing is), maar denkend aan de fiscale voordelen en het plezier dat er gaat volgen, regel ik dat dit weekend met plezier :biggrin:

Het is eens wat anders dan schaapjes tellen voor je gaat slapen. :biggrin: