Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke laadpas het beste voor noodgevallen?

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Tesla mensen,
i.v.m. met LAADPASSEN e.d....
moest iemand interessante gegevens hebben..... graag doorspelen... dan zet ik ze bij "Bestanden" op "Facebook":
https://www.facebook.com/groups/73308694679/
Ik tracht daar alles een beetje overzichtelijk en in een nutshell te concentreren....

Heel goed om het te verzamelen. Maar volgens mij hebben op dit forum al een heel goede landingsplaats voor dit soort informatie. Zie niet de toegevoegde waarde van het dan ook nog eens onderbrengen bij Facebook.
 
Ik vind het wel prettig dat iemand de belangrijkste zaken bij elkaar onder brengt op 1 plek.
Ik kan nooit iets vinden op dit forum tussen de 10.000-en berichten.
Als ik een zoekfunctie gebruik wordt aan het begin een draad geplaatst en dan ben je nog uren aan het zoeken.
Oftewel ik vind het een prettige bijdrage van het collega forumlid.
 
Ik vind het wel prettig dat iemand de belangrijkste zaken bij elkaar onder brengt op 1 plek.
Ik kan nooit iets vinden op dit forum tussen de 10.000-en berichten.
Als ik een zoekfunctie gebruik wordt aan het begin een draad geplaatst en dan ben je nog uren aan het zoeken.
Oftewel ik vind het een prettige bijdrage van het collega forumlid.
Het is ook een heel goede en welkome bijdrage. Maar dat kan ook in een (aparte) thread in dit forum. Als je dan in de eerste post als thread eigenaar alle zinvolle bijdragen verzamelt (zie mijn 'relevante lijstjes' post) dan blijft het allemaal best overzichtelijk.
 
Heeft al iemand ervaring met BlueCorner palen en de LoveToLoad laadpass die we bij de Tesla gekregen hebben? Als ik op een Belgische laadpunt klip op oplaadpalen.nl dan is dat meestal een paal die van BlueCorner is en blijkbaar (volgens de site) enkel kaarten van hen en de Travelcard accepteert.
 
Heeft al iemand ervaring met BlueCorner palen en de LoveToLoad laadpass die we bij de Tesla gekregen hebben? Als ik op een Belgische laadpunt klip op oplaadpalen.nl dan is dat meestal een paal die van BlueCorner is en blijkbaar (volgens de site) enkel kaarten van hen en de Travelcard accepteert.
Ik probeer al 2 weken in contact te komen met Bluecorner, maar er komt weinig reactie na het invullen van hun formulier op de website. Volgens mij zijn ze in verlof :crying:
Mijn vraag ging erover waar je in het buitenland kan opladen met hun kaart. Ze spreken op hun site alleen over het Vaals verdrag, maar niet over welke providers hier nu in zitten.

Ik zal dan toch maar eens een persoonlijk mailtje sturen

En als je naar het team van Bluecorner kijkt : http://www.bluecorner.be/team.html
Ik hoop echt dat de Patrick geen ontslag genomen heeft...
 
Heeft al iemand ervaring met BlueCorner palen en de LoveToLoad laadpass die we bij de Tesla gekregen hebben? Als ik op een Belgische laadpunt klip op oplaadpalen.nl dan is dat meestal een paal die van BlueCorner is en blijkbaar (volgens de site) enkel kaarten van hen en de Travelcard accepteert.

Ik heb eind vorige week een kaart aangevraagd bij Blue Corner, en volgens de bevestiging zou ik die binnen de twee dagen ontvangen....
Maar tot op heden nog niets gehoord. Ik ga eens een rappel verzenden.
 
Ik heb eind vorige week een kaart aangevraagd bij Blue Corner, en volgens de bevestiging zou ik die binnen de twee dagen ontvangen....
Maar tot op heden nog niets gehoord. Ik ga eens een rappel verzenden.
Ik heb intussen wat opzoekwerk gedaan. OP het telefoonnummer van de Blue Corner krijg je geen antwoord maar wel op dat van eNovates: Laadoplossingen en Software (het moederbedrijf van Blue Corner?).
De persoon die [email protected] bekijkt was net uit verlof. Een belangrijk weetje kwam naar boven: niet alle kaarten op de E-laad.nl site zijn automatisch te gebruiken bij Blue Corner palen (een groot deel wel). De LoveToLoad kaarten die we bij onze tesla kregen moeten manueel ingevoerd worden in het systeem (voorlopig). Meteen maar een fotootje van mijn kaart doorgestuurd... Ga ik morgen eens uittesten.
 
Ik heb intussen wat opzoekwerk gedaan. OP het telefoonnummer van de Blue Corner krijg je geen antwoord maar wel op dat van eNovates: Laadoplossingen en Software (het moederbedrijf van Blue Corner?).
De persoon die [email protected] bekijkt was net uit verlof. Een belangrijk weetje kwam naar boven: niet alle kaarten op de E-laad.nl site zijn automatisch te gebruiken bij Blue Corner palen (een groot deel wel). De LoveToLoad kaarten die we bij onze tesla kregen moeten manueel ingevoerd worden in het systeem (voorlopig). Meteen maar een fotootje van mijn kaart doorgestuurd... Ga ik morgen eens uittesten.

Ik heb een persbericht over het Vaals Verdrag gekregen van Bluecorner.
Founders zijn : Stichting E-laad , ladenetz.de en Bluecorner
Additional partners : Enovos, Luxemburg , Vorarlberger Elektroautomobil Planungs- und Beratungs GmbH (“Vlotte”), Oostenrijk , ESB ecars, Ierland, Mobi.E, Portugal.

Dus als ik de lijn dan doortrek moeten Nederlanders met een stichting E-laad pas ook bij Bluecorner palen kunnen laden.
 
Travelcard, bekend van de benzinepassen, biedt ook de e-laadkaart aan aan haar klanten. Werkt bij alle openbare laadpalen in NL en ook in Belgie. Er zijn geen maandelijkse kosten aan verbonden. Op mijn vraag wat de laadtarieven dan zijn kon Travelcard geen antwoord geven. Ook laadkosten van hun eigen paal aan de A2 bij Maarssen weten ze niet .... Tssss....
Hun pas werkt niet in Duitsland zeggen ze. Tja, weten niks daar dus misschien hebben ze het mis hoop ik :)
 
Zijn er al meer ervaringen met laadpassen inmiddels? En dan vooral met snelladen en de bijhorende tarieven? Ik zie dat veel aanbieders hun tarieven voor snelladen per uur berekenen in tegenstelling tot regulier laden.

Iemand ervaring met deze kosten? En wat is 'snelladen', ik vind 22kW nog steeds langzaam ;)
 
Ik heb een ev-box pas voor thuis, en ook de Love-to-Load pas van TheNewMotion die je bij je Tesla ontvangt. Het duurde bij mij exact een week (en de nodig mail en telefoontjes) voordat dit ding helemaal geregistreerd was voor algemeen gebruik bij alle palen. Dat is iets om rekening mee te houden als je op pad gaat. Ik heb het 220 verlengsnoer twee keer nodig gehad binnen mijn eerste 1000 km :)
Volgens BlueCorner in België is die binnen een maand ook daar bruikbaar, dat lijkt me wel handig.
En die term 'snelladen', dat is volgens mij alleen voor ChaDeMo-achtige oplossingen... - correct me if I'm wrong
 
Zijn er al meer ervaringen met laadpassen inmiddels? En dan vooral met snelladen en de bijhorende tarieven? Ik zie dat veel aanbieders hun tarieven voor snelladen per uur berekenen in tegenstelling tot regulier laden.

Iemand ervaring met deze kosten? En wat is 'snelladen', ik vind 22kW nog steeds langzaam ;)
Heb bij wijze van ketentest (auto, laadkabel, laadpunt en pas) twee laadpalen bij mij in de buurt uitgeprobeerd met de LoveToLoad-pas. Werkte prima op 20 kW.

Maar in het dashboard van LoveToLoad zie je vooralsnog niks. Want: 'Laadsessies op laadpunten van andere partijen worden eens per maand geüpdatet'. Da's dan weer jammer.
 
En die term 'snelladen', dat is volgens mij alleen voor ChaDeMo-achtige oplossingen... - correct me if I'm wrong

Dat is ook mijn conclusie. Laden op een 16A of 32A punt valt onder normaal laden. Irritant dat ze daar op de site van TheNewMotion zo onduidelijk over zijn. Ik heb eerder op het forum al over gerant (Belgium and the Netherlands (Dutch) - Page 1160), dus zal het niet herhalen, maar ik begrijp niet waarom ze niet duidelijker in zijn. En ook niet waarom ze voor het normale laden een uurprijs noemen. Terwijl die uurprijs variabel is naar de snelheid waarmee laadt, lineair met het laadvermogen. Noem dan gewoon een kWh prijs.
 
Dat is ook mijn conclusie. Laden op een 16A of 32A punt valt onder normaal laden. Irritant dat ze daar op de site van TheNewMotion zo onduidelijk over zijn. Ik heb eerder op het forum al over gerant (Belgium and the Netherlands (Dutch) - Page 1160), dus zal het niet herhalen, maar ik begrijp niet waarom ze niet duidelijker in zijn. En ook niet waarom ze voor het normale laden een uurprijs noemen. Terwijl die uurprijs variabel is naar de snelheid waarmee laadt, lineair met het laadvermogen. Noem dan gewoon een kWh prijs.

Mij lijkt het normaal dat ze een prijs per uur aanrekenen. dan betaal je zolang je de paal bezet houdt ook al is uw wagen al opgeladen.
 
Thanks voor alle antwoorden dusver. Ik kan er dus vanuit gaan dat laden mij €0,28 per kwh kost, ook al laad ik dus met 22kW (lovetoload)?

- - - Updated - - -

Mij lijkt het normaal dat ze een prijs per uur aanrekenen. dan betaal je zolang je de paal bezet houdt ook al is uw wagen al opgeladen.

Vind ik zelf niet echt normaal, idioot hoge tarieven als je maar max 22kW zou kunnen pakken per uur..
 
Ik heb de Essent "Vaak" pas en daarmee kan je ook bij RWE in Duitsland laden, maar je kan ook snelladen voor 4 euro per 15 minuten.

Overigens werkt het systeem van Essent al maanden niet. Mijn collega (Roadster) heeft de pas nu al een hele tijd, maar ze facturering vind niet plaats of met veel te weinig verbruik.

Ik heb nu ook al een paar keer publiek geladen, maar online zie ik ook geen verbruik.

@ Widodh: 2 vragen:
1. Zijn de problemen bij Essent al opgelost?
2. Hebben ze inmiddels automatische incasso?
Medewerkers Essent kunnen daar geen consequent antwoord op geven als je ze belt. Varierend van 'natuurlijk dat doen we voor gas / electra toch ook' tot nee dat kan niet). Op hun website staat dat je maandelijks een e-mail krijgt wanneer er een nieuwe factuur klaar staat die je dan vervolgens moet betalen. Dat je moet betalen vind ik niet zo gek maar als ze geen automatische incasso hebben is dat een reden voor mij deze pas niet te nemen. Heb een bloedhekel aan overbodige rompslomp / extra administratieve handelingen. Wil 1 of 2 per jaar inloggen en de facturen kunnen uitdraaien maar niet verplicht worden dit maandelijks te doen. Heb trouwens ook een bloedhekel aan betaalde nummers van bedrijven (is signaal; wij praten liever niet met u klant) zeker als er dan vervolgens onkundige / nietswetende personen zitten die je eindeloos in de wacht doen of doorschakelen.
 
@ Widodh: 2 vragen:
1. Zijn de problemen bij Essent al opgelost?
2. Hebben ze inmiddels automatische incasso?
Medewerkers Essent kunnen daar geen consequent antwoord op geven als je ze belt. Varierend van 'natuurlijk dat doen we voor gas / electra toch ook' tot nee dat kan niet). Op hun website staat dat je maandelijks een e-mail krijgt wanneer er een nieuwe factuur klaar staat die je dan vervolgens moet betalen. Dat je moet betalen vind ik niet zo gek maar als ze geen automatische incasso hebben is dat een reden voor mij deze pas niet te nemen. Heb een bloedhekel aan overbodige rompslomp / extra administratieve handelingen. Wil 1 of 2 per jaar inloggen en de facturen kunnen uitdraaien maar niet verplicht worden dit maandelijks te doen. Heb trouwens ook een bloedhekel aan betaalde nummers van bedrijven (is signaal; wij praten liever niet met u klant) zeker als er dan vervolgens onkundige / nietswetende personen zitten die je eindeloos in de wacht doen of doorschakelen.
Nee, ik heb zelf nog nooit een factuur van ze gezien.

Mijn collega laad met zijn S enkel publiek en heeft sinds September ook nog geen enkele factuur van ze gezien.