Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Welke laadpas het beste voor noodgevallen?

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet gewoon je laadpas "Vaak" aanvragen en daarna even met de helpdesk bellen, die kunnen het dan aan zetten voor je.

Ik hoop persoonlijk snel op een SuperCharging dekking van Amsterdam <> Berlijn, dat stuk rijd ik 2x per jaar.

Ik heb de gratis laadpas "soms" en ook die is geactiveerd voor Duitsland op ons verzoek. Heb ook de App en login ( in duitsland werkt het met codes via de app ipv rfid).
Heb het alleen nog niet kunnen proberen...
Waarom zou je de "vaak" pas nemen als je zo weinig publiek laadt Wido?
 
Ik heb de gratis laadpas "soms" en ook die is geactiveerd voor Duitsland op ons verzoek. Heb ook de App en login ( in duitsland werkt het met codes via de app ipv rfid).
Heb het alleen nog niet kunnen proberen...
Waarom zou je de "vaak" pas nemen als je zo weinig publiek laadt Wido?
Omdat de laadpas "soms" bij Wido en bij mij niet voor Duitsland geactiveerd konden worden.
 
+1 Thimo

Greenchoice heeft mij ook aangegeven dat er geen gratis pas is. Op basis van thuis laden i.c.m. de range van de S zal een laadpaal ook voor mij alleen in geval van nood zijn. Nu heb ik dus maar een Essent/RWE laadpas alvast op de plank liggen voor gebruik in Duitsland.

Excuses voor de late reactie, maar dat was een typo… Moest Greenflux zijn, niet Greenchoice…
Verder heb ik als backup de essent pas.
 
Ik heb de gratis laadpas "soms" en ook die is geactiveerd voor Duitsland op ons verzoek. Heb ook de App en login ( in duitsland werkt het met codes via de app ipv rfid).
Heb het alleen nog niet kunnen proberen...
Waarom zou je de "vaak" pas nemen als je zo weinig publiek laadt Wido?
Mij werd verteld dat ik perse de "vaak" moest hebben voor RWE.

Verder zal ik mijn Essent pas dan ook in Nederland overal gaan gebruiken.

Dat is ook wat Jaap Burger (contactpersoon voor NL en B) van RWE mij vertelde. "Kan alleen met 'vaak' geactiveerd worden". Goed nieuws als het ook werkt met "soms".
Ik denk dat X-Ray puur mazzel gehad heeft.
 
Kun je met elke laadpas zomaar snelladen? Ik zie dat die lovetoload pas bijvoorbeeld alleen maar werkt op lolo's, en dat je moet upgraden naar een abonnement + duur tarief voor snelladen? Welke laadpassen hebben jullie en wat zijn de ervaringen bij snelladers? M.i. is het belachelijk om abonnementskosten te betalen voor een dergelijke dienst als je 9/10 keer thuis laadt.
 
Kun je met elke laadpas zomaar snelladen? Ik zie dat die lovetoload pas bijvoorbeeld alleen maar werkt op lolo's, en dat je moet upgraden naar een abonnement + duur tarief voor snelladen? Welke laadpassen hebben jullie en wat zijn de ervaringen bij snelladers? M.i. is het belachelijk om abonnementskosten te betalen voor een dergelijke dienst als je 9/10 keer thuis laadt.
Ik heb de Essent "Vaak" pas en daarmee kan je ook bij RWE in Duitsland laden, maar je kan ook snelladen voor 4 euro per 15 minuten.

Overigens werkt het systeem van Essent al maanden niet. Mijn collega (Roadster) heeft de pas nu al een hele tijd, maar ze facturering vind niet plaats of met veel te weinig verbruik.

Ik heb nu ook al een paar keer publiek geladen, maar online zie ik ook geen verbruik.
 
Ik heb de Essent "Vaak" pas en daarmee kan je ook bij RWE in Duitsland laden, maar je kan ook snelladen voor 4 euro per 15 minuten.

Overigens werkt het systeem van Essent al maanden niet. Mijn collega (Roadster) heeft de pas nu al een hele tijd, maar ze facturering vind niet plaats of met veel te weinig verbruik.

Ik heb nu ook al een paar keer publiek geladen, maar online zie ik ook geen verbruik.
Sommige gemeenten vooral Amsterdam promoten electrisch vervoer. Hierdoor zijn er ook publieke laadpunten die volgens mij "gratis" stoom leveren, de gemeente of andere sponsor neemt de rekening voor zijn/haar rekening. Heb alleen nog niet kunnen vinden welke laadpunten gratis zijn.
 
Last edited:
Mee eens hoor, de tarieven voor snelladen zijn echt bizar. Zeker als ze ook nog eens per tijdseenheid afrekenen ipv per kWh.
16 € voor 1 uur Snelladen = 16€ voor 62.5kWh --> 16€/62.5kWh => 0.256 €/kWh
Of klopt mijn berekening niet?

Valt best nog mee neen?

De 16€ voor 1u komt van de Bluecorner site (In de veronderstelling dat zij onder DC snelladen CHAdeMO verstaan)
 
16 € voor 1 uur Snelladen = 16€ voor 62.5kWh --> 16€/62.5kWh => 0.256 €/kWh
Of klopt mijn berekening niet?

Valt best nog mee neen?

De 16€ voor 1u komt van de Bluecorner site (In de veronderstelling dat zij onder DC snelladen CHAdeMO verstaan)
Die 62kW is de theorie, in de praktijk kom je uit op 45kWh per uur.
 
Heeft iemand ook al daadwerkelijk geladen in Duitsland? Ik ga naar Hamburg, heb Essent pas met uitbreiding. Op app staan veel laadlocaties, ben benieuwd naar concrete ervaring of deze laadlocaties ook echt werken of dat ik moet verwachten te moeten zoeken tot er 1 werkt.
 
Beste Tesla mensen,
i.v.m. met LAADPASSEN e.d....
moest iemand interessante gegevens hebben..... graag doorspelen... dan zet ik ze bij "Bestanden" op "Facebook":
https://www.facebook.com/groups/73308694679/
Ik tracht daar alles een beetje overzichtelijk en in een nutshell te concentreren....

Heel vervelend dit bericht nu 7x voor ogen te krijgen. Helemaal omdat ik na misdraging van Facebook, het uit mijn privé agenda overhevelen van gegevens naar Facebook, definitief afscheid van Facebook heb genomen.