Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
ja wij hebben nu massa's trajectcontroles in vlaanderen... en de tolerantie is ook gezakt. je moet maar eens met 110 km/h op de teller de craeybeckxtunnel inrijden komende vanuit brussel... flitspaal staat 10 meter voorbij het 100 km/h bord, daarvoor is het 120 km/h

 

Attachments

  • Scherm­afbeelding 2023-07-05 om 09.06.06.png
    Scherm­afbeelding 2023-07-05 om 09.06.06.png
    77.7 KB · Views: 96
  • Scherm­afbeelding 2023-07-05 om 09.06.18.png
    Scherm­afbeelding 2023-07-05 om 09.06.18.png
    39.2 KB · Views: 47
Last edited:
ja wij hebben nu massa's trajectcontroles in vlaanderen... en de tolerantie is ook gezakt. je moet maar eens met 110 km/h op de teller de craeybeckxtunnel inrijden komende vanuit brussel... flitspaal staat 10 meter voorbij het 100 km/h bord, daarvoor is het 120 km/h

Blijft interessant dat de snelwegen relatief veilig zijn (in NL iig), als je iets wil doen dat effect heeft moet je trajectcontrole op 60-80KM wegen gaan doen. Daar is het effectiever. Echter daar is het ook lastiger, dus... toch maar weer op de snelwegen :).

Tunnels daarentegen zijn wel notoir omdat veel mensen automatisch afremmen bij zichtversmalling, dan is dus het snelheidsverschil groter. De keuze om het dan bij een tunnel te doen snap ik dan wel weer.
 
ja, alleen is de craeybeckxtunnel geen echte tunnel maar eerder een overkapte snelweg zonder enig hoogteverschil en waar je vroeger gewoon 120 mocht/kon rijden. qua zicht valt het mij in nederland altijd op dat je een veel ruimer gezichtsveld hebt omdat je geen verlichtingspalen hebt op de middenberm en ook geen betonnen muren zoals op veel plekken in belgie.
 
ja wij hebben nu massa's trajectcontroles in vlaanderen... en de tolerantie is ook gezakt. je moet maar eens met 110 km/h op de teller de craeybeckxtunnel inrijden komende vanuit brussel... flitspaal staat 10 meter voorbij het 100 km/h bord, daarvoor is het 120 km/h

Stond vorige maand nog in de Krant dat deze één van de best verdienende palen is in Belgie +/- 7,5 mlj euro in 2022
 
ja wij hebben nu massa's trajectcontroles in vlaanderen... en de tolerantie is ook gezakt. je moet maar eens met 110 km/h op de teller de craeybeckxtunnel inrijden komende vanuit brussel... flitspaal staat 10 meter voorbij het 100 km/h bord, daarvoor is het 120 km/h

In NL zullen we daar niet zo een last van hebben, vaste flitsers op de snelweg zijn in ieder geval een tijdje terug helemaal afgeschaft, en verder heb je bij 100 of 120 borden een minimale afstand van ongeveer 300m voordat de meting gedaan mag worden:

 
  • Informative
Reactions: Krisja
Ik merk juist veelal het tegenovergestelde. Het overkomt me veelvuldig dat ik in Nederland gewoon met een snelheidsverschil van minimaal 10 km/u auto's inhaal (daarmee 10 a 20 km/u boven de maximumsnelheid rij) en iemand achter mij met een fors hogere snelheid aan komt rijden en dan verwacht dat ik direct mijn inhaalactie afbreek en mijn auto in een klein gaatje tussen 2 auto's prop. Als ik dan een treintje aan auto's aan het inhalen ben, ga ik daar gewoon op dezelfde manier mee door. Dan moet je eens kijken hoe daarop wordt gereageerd door die achteropkomende auto!
Ook mijn ervaring in eigen land de afgelopen jaren, meer dan ik ooit in leven daarvoor in buitenland (vaak Duitsland) heb meegemaakt. Als je harder dan de limiet wil rijden prima -ik ben de politie niet al denk ik er wel wat van-, maar waag het niet te gaan knipperen met je lichten alsof je het recht hebt om harder te rijden. Ik maak mijn actie dan ook gewoon rustig af en ga pas naar rechts als ik daardoor niet zelf in de knel kom.
 
Als ik keurig de snelheid rij ~+5km/u harder en jij komt hard achterop, op het laatste moment pas af remmend en zo dichtbij dat je het vin nummer van de vooruit wilt kunnen lezen, dan heb je aan mij een slechte. Dan blijf ik inderdaad met dezelfde snelheid mijn inhaal actie voltooien en ga op de automatic Lane change terug. Is er geen ruimte voor ALC, dan heb je pech.

Ben ik aan het inhalen en kom je hard achterop maar laat je jouw snelheid teruglopen en blijf je indien nodig op gepaste afstand rijden; dan gooi ik met alle liefde AP er af en zoek het eerste veilige gaatje wat ik kan vinden om je er voorbij te laten.

Is degene die ik aan het inhalen ben er zo één, die niet door heeft dat hij het gaspedaal langzaamaan steeds een klein beetje verder naar beneden drukt; dan wil ik in het laatste geval best even te hard rijden om er sneller voor te geraken.

Oh, en Fransen die opzij gaan?? Dat zijn vast Duitsers die in Frankrijk wonen. Ik ken alleen Fransen die met hun knipperlicht aan op de linkerbaan blijven plakken.
 
Als ik keurig de snelheid rij ~+5km/u harder en jij komt hard achterop, op het laatste moment pas af remmend en zo dichtbij dat je het vin nummer van de vooruit wilt kunnen lezen, dan heb je aan mij een slechte. Dan blijf ik inderdaad met dezelfde snelheid mijn inhaal actie voltooien en ga op de automatic Lane change terug. Is er geen ruimte voor ALC, dan heb je pech.

Ben ik aan het inhalen en kom je hard achterop maar laat je jouw snelheid teruglopen en blijf je indien nodig op gepaste afstand rijden; dan gooi ik met alle liefde AP er af en zoek het eerste veilige gaatje wat ik kan vinden om je er voorbij te laten.

Is degene die ik aan het inhalen ben er zo één, die niet door heeft dat hij het gaspedaal langzaamaan steeds een klein beetje verder naar beneden drukt; dan wil ik in het laatste geval best even te hard rijden om er sneller voor te geraken.

Oh, en Fransen die opzij gaan?? Dat zijn vast Duitsers die in Frankrijk wonen. Ik ken alleen Fransen die met hun knipperlicht aan op de linkerbaan blijven plakken.
Ohh daar zijn de goede duitsers gebleven want ik werk sinds 1990 veel in Duitsland en daar is het sinds die tijd ook een stuk slechter geworden. Die heren in het verkeer zijn dus volgens jouw naar Frankrijk vertrokken. :cool:
 
Eind jaren 80 reed ik voor het werk vaak naar Franfurt.
Toen was er een campagne van de Duitse verkeersveiligheidsdienst met affiches langs de autowegweg met ‘Rechts ist richtig’. Er stond een foto op van een drievaks-autoweg met een grote pijl naar het rechtervak.
Toen dacht ik, die zouden ze bij ons ook eens beter plaatsen.
Er is op 35 jaar dus niets veranderd en de slogan wordt er nu nog altijd politiek misbruikt.
 
Vandaag weer eens over de A10 Zuid gereden (van de A1 richting Schiphol). Goeie genade wat zijn er veel mensen levensmoe. Als je haast hebt, vertrek dan eerder. Paar keer zo’n Subaki (of hoe die Aziatische koektrommels ook mogen heten) niet total loss gereden zien worden omdat andere mensen betere remmen hadden. Volstrekt idioot.
Volgende keer weer A9 Gaasperdam nemen.
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Vandaag weer eens over de A10 Zuid gereden (van de A1 richting Schiphol). Goeie genade wat zijn er veel mensen levensmoe. Als je haast hebt, vertrek dan eerder. Paar keer zo’n Subaki (of hoe die Aziatische koektrommels ook mogen heten) niet total loss gereden zien worden omdat andere mensen betere remmen hadden. Volstrekt idioot.
Volgende keer weer A9 Gaasperdam nemen.
I try to be in the right most lane on that stretch. I had an accident there once and have stress from that still.
I would rather drive slower knowing its safer. Have seen two more accidents on that stretch. Also, the left lane gets into trouble merging on A10 when its busy so the right lane is just smoother and sometimes faster.

I understand why that bend has the 70 kmph limit and its really a good speed to be under.
 
Klassiek geval gister.
VW GTI - petjes brilletje licht getint. Je kent ze wel.
Rechts inhalen - middendoor proberen in te halen ( zo raar ) - bumperkleven drukken - over de vluchtstrook inhalen.
En jawel een goeie 10 km later haal ik hem in. Rij op AP 140 ergens laat in de avond.

Heb het op beeld. Mischien een youtube kanaal beginnen. Tesla dashcam NL ???
Iemand anders een leuke naam. Zo kunnen we beelden mooi on-line zetten.
 
Het komt niet heel vaak voor, maar soms zit er iemand ongeduldig achter me om voorbij te gaan op de snelweg. Ik ga dan meestal zodra het normaal kan opzij en probeer ze ook verder te negeren. Vergeldingsacties door tergend langzaam naar rechts te gaan wekt verder alleen agressie op.
De enige aanpassing die ik maak als degene achter me ook nog eens aan het bumperkleven is, is dat ik dan de afstand tot mijn voorligger verdubbel. Ik moet dan immers afstand voor 2 bewaren. Grappige is dat het dan best vaak voorkomt dat de klever zo tot inkeer komt.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Klassiek geval gister.
VW GTI - petjes brilletje licht getint. Je kent ze wel.
Rechts inhalen - middendoor proberen in te halen ( zo raar ) - bumperkleven drukken - over de vluchtstrook inhalen.
En jawel een goeie 10 km later haal ik hem in. Rij op AP 140 ergens laat in de avond.

Heb het op beeld. Mischien een youtube kanaal beginnen. Tesla dashcam NL ???
Iemand anders een leuke naam. Zo kunnen we beelden mooi on-line zetten.
Zoals dit?
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Klassiek geval gister.
VW GTI - petjes brilletje licht getint. Je kent ze wel.
Rechts inhalen - middendoor proberen in te halen ( zo raar ) - bumperkleven drukken - over de vluchtstrook inhalen.
En jawel een goeie 10 km later haal ik hem in. Rij op AP 140 ergens laat in de avond.

Heb het op beeld. Mischien een youtube kanaal beginnen. Tesla dashcam NL ???
Iemand anders een leuke naam. Zo kunnen we beelden mooi on-line zetten.
uh, misschien een draadje hier? Als youtube kanaal kan alleen de eigenaar van het kanaal posten.
 
I try to be in the right most lane on that stretch. I had an accident there once and have stress from that still.
I would rather drive slower knowing its safer. Have seen two more accidents on that stretch. Also, the left lane gets into trouble merging on A10 when its busy so the right lane is just smoother and sometimes faster.

I understand why that bend has the 70 kmph limit and its really a good speed to be under.
Well with the A1 conneting into the A10 at Amstel, being on the right most lane is asking for troubles. You will get into close encounters with these morons crossing 3 lanes at full speed trying squeezing their leased cars into the most tiny space available. It’s like an elephant trying to have coïtus (you cannot day fcuk, right?🤔) with a mosquito. “it does not fit mate”. 😎