Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wegmisbruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Please, woofer corrigeer de titel
Ik stel voor dat we het draadje Wegmisbruikers noemen.

Vandaag: inhalen voor gevorderde idioten.

Effe Inhalen.gif
 
  • Like
Reactions: SandeepT and Nick-m
Laatst weer 1250km gereden door Europa, maar de 200km door Nederland leverde weer de ‘mooiste’ beelden op. Dit is bijvoorbeeld ook typisch Nederlands rijgedrag: te hard rijden want naar iemand toe rijden om vervolgens heel kort achter de keurig de maximale snelheid rijdende voorganger te blijven hangen, om vervolgens na enige tijd met een abrupte beweging alsnog de voorganger in te halen en veel te hard door te rijden.. Waarom!? Zie (versnelde) filmpje. Feit dat ik nu (expres) niet naar rechts ging, doet er niet toe: ik rij immers de maximale toegestane snelheid dus ze zouden -als ze dat zelf ook zouden doen- niet eens achterop kunnen komen opeens. Het niet naar rechts gaan doet er dus niet toe, maar lijkt ze soms wel te irriteren en de reden voor de inhaalactie te zijn. Alsof ze niet op de linkerbaan te hard willen rijden, maar alleen op de middelste en rechts..
 

Attachments

  • IMB_u1fH0g.gif
    IMB_u1fH0g.gif
    4.4 MB · Views: 53
  • Like
Reactions: Nick-m
Laatst weer 1250km gereden door Europa, maar de 200km door Nederland leverde weer de ‘mooiste’ beelden op. Dit is bijvoorbeeld ook typisch Nederlands rijgedrag: te hard rijden want naar iemand toe rijden om vervolgens heel kort achter de keurig de maximale snelheid rijdende voorganger te blijven hangen, om vervolgens na enige tijd met een abrupte beweging alsnog de voorganger in te halen en veel te hard door te rijden.. Waarom!? Zie (versnelde) filmpje. Feit dat ik nu (expres) niet naar rechts ging, doet er niet toe: ik rij immers de maximale toegestane snelheid dus ze zouden -als ze dat zelf ook zouden doen- niet eens achterop kunnen komen opeens. Het niet naar rechts gaan doet er dus niet toe, maar lijkt ze soms wel te irriteren en de reden voor de inhaalactie te zijn. Alsof ze niet op de linkerbaan te hard willen rijden, maar alleen op de middelste en rechts..
This is typical of drivers in this lovely country. And its not limited to highways, but also on roads with limits of 50 and they overtake me even when I am at 60. I can read their minds when it comes to them getting annoyed, especially when I am driving an EV and they are in their ICE. 'I will show this idiot my car is faster than his' seems to be going in their heads.
 
Je weet dat het werkt als een rode lap op een stier en toch... daag je uit.
Ik zie in het filmpje twee overtreders...
Waar dan?

Als je zelf inhaalt dan klap je hem niet binnen 2sec voor de auto die je net hebt ingehaald.
Al helemaal niet als het niemand hindert.
Zonder te zeggen dat je niet deels gelijk hebt met je post.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Kom man,
Niels zegt zelf dat hij "expres" op het middenvak blijft rijden om de achterligger duidelijk te maken dat hij wel de juiste snelheid rijdt, maar vergeet om netjes in te voegen naar rechts, terwijl er meer dan plaats en tijd genoeg is. En als je dat niet wil zien, tja...
Precies dat :) soms zijn we met z'n allen zo druk om te bewijzen dat de ander het fout doet terwijl we daarbij zelf iets anders fout doen dat het echt niet leuk meer is. (zo werd ik ooit bijna van een zebra afgereden door een taxi die zo druk was met gebarend naar de auto die, voorbij de zebra, in zijn ogen voorrang nam dat ie vergat om te kijken of er iemand op de zebra liep).
 
  • Like
Reactions: Krisja
Feit dat ik nu (expres) niet naar rechts ging, doet er niet toe:
Op onnodig links rijden staat ook een boete.... 240 euro, daar 'mag' je bijna 30 KM per uur te hard voor rijden op de snelweg... dus er niet toe doen is arrogant :) Jullie overtredingen zijn vergelijkbaar, dus stop met doen alsof je de braafheid zelve bent. (wie zonder zonde etc zie ook mn vorige post)

DISCLAIMER: Ik doe beide items wel eens fout.... eeh misschien toch maar niet posten :) te laat :)
 
  • Funny
Reactions: JanG007 and Krisja
Laatst weer 1250km gereden door Europa, maar de 200km door Nederland leverde weer de ‘mooiste’ beelden op. Dit is bijvoorbeeld ook typisch Nederlands rijgedrag: te hard rijden want naar iemand toe rijden om vervolgens heel kort achter de keurig de maximale snelheid rijdende voorganger te blijven hangen, om vervolgens na enige tijd met een abrupte beweging alsnog de voorganger in te halen en veel te hard door te rijden.. Waarom!? Zie (versnelde) filmpje. Feit dat ik nu (expres) niet naar rechts ging, doet er niet toe: ik rij immers de maximale toegestane snelheid dus ze zouden -als ze dat zelf ook zouden doen- niet eens achterop kunnen komen opeens. Het niet naar rechts gaan doet er dus niet toe, maar lijkt ze soms wel te irriteren en de reden voor de inhaalactie te zijn. Alsof ze niet op de linkerbaan te hard willen rijden, maar alleen op de middelste en rechts..
Waarschijnlijk werkte de auto lane change niet
 
  • Funny
Reactions: NielsA
Kom man,
Niels zegt zelf dat hij "expres" op het middenvak blijft rijden om de achterligger duidelijk te maken dat hij wel de juiste snelheid rijdt, maar vergeet om netjes in te voegen naar rechts, terwijl er meer dan plaats en tijd genoeg is. En als je dat niet wil zien, tja...
Sorry, maar naar rechts gaan voor de achteropkomde auto naar links ging was volstrekt idioot geweest.

Als je dat een kom man vind dan heb je als chauffeur nog heel veel te leren.
 
Waar dan?

Als je zelf inhaalt dan klap je hem niet binnen 2sec voor de auto die je net hebt ingehaald.
Al helemaal niet als het niemand hindert.
Inderdaad: onnodig links blijven rijden gaat over kilometers niet naar rechts gaan terwijl het kan. Ik ging dus hoogstens expres niet heel snel naar rechts om de ongeduldige deplorabele -die al geruime tijd veel te weinig afstand hield- te helpen geen overtreding te begaan. Dat gezegd hebbende, ik ben het wel eens met de stelling dat provoceren ook geen goed weggedrag is. Dat probeer ik dan ook tot een minimum te beperken.
 
  • Like
Reactions: Nick-m and Hbrink
Sorry, maar naar rechts gaan voor de achteropkomde auto naar links ging was volstrekt idioot geweest.

Dus, het achteropkomende verkeer met opzet hinderen is veiliger dan je richtingaanwijzer opzetten en je inhaalmanoeuvre verder af te werken door terug rechts te gaan rijden?

Geen commentaar, maar blijf rustig in de gedachte dat jij DE perfecte chauffeur bent en anderen nog veel te leren hebben...
 
Kom man,
Niels zegt zelf dat hij "expres" op het middenvak blijft rijden om de achterligger duidelijk te maken dat hij wel de juiste snelheid rijdt, maar vergeet om netjes in te voegen naar rechts, terwijl er meer dan plaats en tijd genoeg is. En als je dat niet wil zien, tja...
Mwah.. Kleine nuancering: ik ging expres niet heel vlot naar rechts. De beide koplampen van de vrachtwagen waren zeker nog niet zichtbaar in mijn achteruitkijkspiegel, dus technisch gezien was ik niet (te) laat met naar rechts gaan. Daarnaast deed ik dit niet om mijn achterligger iets duidelijk te maken, maar simpelweg omdat ik mijn rijgedrag (dat doorgaans binnen de regels van de wet valt) niet aanpas aan anderen.

Overigens zal de achterligger wel/ook gedacht hebben dat ik ‘laat’ naar rechts ging. Dit is ook typisch Nederlands: geen benul van minimale/veilige afstanden die behouden dienen te worden bij het besturen van voertuigen van >1000kg die zich met bijna 28 meter per seconde voortbewegen. Als je een juiste afstand houdt tot je voorganger in bijna files bijvoorbeeld, zit er in dit land doorgaans iemand achter je te drukken want hoho er is ruimte om een paar tellen wel de maximale snelheid te rijden.. (alvorens in de ankers te moeten om op minder dan 5 meter achter iemand te gaan hangen..).
 
@NielsA Jij kent natuurlijk de enige echte bijdrage tot je filmpje. Het niet versnellen van je beeldmateriaal had misschien een minder spectaculair en eerlijker beeld gegeven van de omstandigheden.
Misschien dat ik het daarom verkeerd heb geoordeeld, maar dat maakt me nog geen idioot zonder enige stuurmanskunst, zoals door sommigen beweerd wordt...

Afgaande op wat ik in je korte .gif zie, dacht ik (maar wie ben ik) dat er ruimte zat is om naar rechts te gaan. Afgaande op wat je schrijft (maar ook hier, wie ben ik) lees ik "expres" wat voor mij betekent dat je de rode vlag uithangt en een ander de les wil spellen.
Het is door dit gedrag (een ander de les willen spellen) dat veel ongelukken gebeuren, want het "haantje" dat afgevlogen komt wil jou ook de les spellen en de minste fout kan tegen die snelheden fataal zijn.

Zeg dat iemand met bijna 42 jaar "rijervaring", met ongeveer 1,5 miljoen kilometers op de teller, het gezegd heeft.
De verstandigste in deze situatie zet zijn richtingaanwijzer aan en vervolmaakt zijn manoeuvre dat hij begonnen is, lukt dat niet, dan heb je de situatie misschien wel verkeerd ingeschat en had je helemaal niet aan het inhalen moeten beginnen...

Voor de rest kan iedereen lezen wat er geschreven is en kan het filmpje zelf bekijken.
Welles, nietes hoeft voor mij niet...
 
  • Like
Reactions: NielsA