pvkeep
Paul van Keep
Ik stel voor dat we het draadje Wegmisbruikers noemen.Please, woofer corrigeer de titel
Vandaag: inhalen voor gevorderde idioten.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik stel voor dat we het draadje Wegmisbruikers noemen.Please, woofer corrigeer de titel
Ik ben blij dat ik dat nog nooit heb hoeven meemaken.Eéntje uit de oude doos. Waanzinniger heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt...
Staat me nog bij ja, dit filmpje. Eng. Over spookrijders gesproken: Tesla ondersteunt nog steeds geen (radio) verkeerswaarschuwingen zover ik weet. Wordt eens tijd. Er leek/lijkt wel iets in de maak te zijn: Exclusive: Tesla to add Radio Traffic Announcements in future updateEéntje uit de oude doos. Waanzinniger heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt...
This is typical of drivers in this lovely country. And its not limited to highways, but also on roads with limits of 50 and they overtake me even when I am at 60. I can read their minds when it comes to them getting annoyed, especially when I am driving an EV and they are in their ICE. 'I will show this idiot my car is faster than his' seems to be going in their heads.Laatst weer 1250km gereden door Europa, maar de 200km door Nederland leverde weer de ‘mooiste’ beelden op. Dit is bijvoorbeeld ook typisch Nederlands rijgedrag: te hard rijden want naar iemand toe rijden om vervolgens heel kort achter de keurig de maximale snelheid rijdende voorganger te blijven hangen, om vervolgens na enige tijd met een abrupte beweging alsnog de voorganger in te halen en veel te hard door te rijden.. Waarom!? Zie (versnelde) filmpje. Feit dat ik nu (expres) niet naar rechts ging, doet er niet toe: ik rij immers de maximale toegestane snelheid dus ze zouden -als ze dat zelf ook zouden doen- niet eens achterop kunnen komen opeens. Het niet naar rechts gaan doet er dus niet toe, maar lijkt ze soms wel te irriteren en de reden voor de inhaalactie te zijn. Alsof ze niet op de linkerbaan te hard willen rijden, maar alleen op de middelste en rechts..
Het niet naar rechts gaan doet er dus niet toe
Waar dan?Je weet dat het werkt als een rode lap op een stier en toch... daag je uit.
Ik zie in het filmpje twee overtreders...
Zonder te zeggen dat je niet deels gelijk hebt met je post.
Waar dan?
Precies dat soms zijn we met z'n allen zo druk om te bewijzen dat de ander het fout doet terwijl we daarbij zelf iets anders fout doen dat het echt niet leuk meer is. (zo werd ik ooit bijna van een zebra afgereden door een taxi die zo druk was met gebarend naar de auto die, voorbij de zebra, in zijn ogen voorrang nam dat ie vergat om te kijken of er iemand op de zebra liep).Kom man,
Niels zegt zelf dat hij "expres" op het middenvak blijft rijden om de achterligger duidelijk te maken dat hij wel de juiste snelheid rijdt, maar vergeet om netjes in te voegen naar rechts, terwijl er meer dan plaats en tijd genoeg is. En als je dat niet wil zien, tja...
Op onnodig links rijden staat ook een boete.... 240 euro, daar 'mag' je bijna 30 KM per uur te hard voor rijden op de snelweg... dus er niet toe doen is arrogant Jullie overtredingen zijn vergelijkbaar, dus stop met doen alsof je de braafheid zelve bent. (wie zonder zonde etc zie ook mn vorige post)Feit dat ik nu (expres) niet naar rechts ging, doet er niet toe:
Waarschijnlijk werkte de auto lane change nietLaatst weer 1250km gereden door Europa, maar de 200km door Nederland leverde weer de ‘mooiste’ beelden op. Dit is bijvoorbeeld ook typisch Nederlands rijgedrag: te hard rijden want naar iemand toe rijden om vervolgens heel kort achter de keurig de maximale snelheid rijdende voorganger te blijven hangen, om vervolgens na enige tijd met een abrupte beweging alsnog de voorganger in te halen en veel te hard door te rijden.. Waarom!? Zie (versnelde) filmpje. Feit dat ik nu (expres) niet naar rechts ging, doet er niet toe: ik rij immers de maximale toegestane snelheid dus ze zouden -als ze dat zelf ook zouden doen- niet eens achterop kunnen komen opeens. Het niet naar rechts gaan doet er dus niet toe, maar lijkt ze soms wel te irriteren en de reden voor de inhaalactie te zijn. Alsof ze niet op de linkerbaan te hard willen rijden, maar alleen op de middelste en rechts..
Sorry, maar naar rechts gaan voor de achteropkomde auto naar links ging was volstrekt idioot geweest.Kom man,
Niels zegt zelf dat hij "expres" op het middenvak blijft rijden om de achterligger duidelijk te maken dat hij wel de juiste snelheid rijdt, maar vergeet om netjes in te voegen naar rechts, terwijl er meer dan plaats en tijd genoeg is. En als je dat niet wil zien, tja...
Inderdaad: onnodig links blijven rijden gaat over kilometers niet naar rechts gaan terwijl het kan. Ik ging dus hoogstens expres niet heel snel naar rechts om de ongeduldige deplorabele -die al geruime tijd veel te weinig afstand hield- te helpen geen overtreding te begaan. Dat gezegd hebbende, ik ben het wel eens met de stelling dat provoceren ook geen goed weggedrag is. Dat probeer ik dan ook tot een minimum te beperken.Waar dan?
Als je zelf inhaalt dan klap je hem niet binnen 2sec voor de auto die je net hebt ingehaald.
Al helemaal niet als het niemand hindert.
Sorry, maar naar rechts gaan voor de achteropkomde auto naar links ging was volstrekt idioot geweest.
Mwah.. Kleine nuancering: ik ging expres niet heel vlot naar rechts. De beide koplampen van de vrachtwagen waren zeker nog niet zichtbaar in mijn achteruitkijkspiegel, dus technisch gezien was ik niet (te) laat met naar rechts gaan. Daarnaast deed ik dit niet om mijn achterligger iets duidelijk te maken, maar simpelweg omdat ik mijn rijgedrag (dat doorgaans binnen de regels van de wet valt) niet aanpas aan anderen.Kom man,
Niels zegt zelf dat hij "expres" op het middenvak blijft rijden om de achterligger duidelijk te maken dat hij wel de juiste snelheid rijdt, maar vergeet om netjes in te voegen naar rechts, terwijl er meer dan plaats en tijd genoeg is. En als je dat niet wil zien, tja...